پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
pic
چرا از فرودگاه
علیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم و استاندار اسبق آذربایجان شرقی درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهانش گفت: آنچه شنیده و مشاهده‌کرده‌ام، برایم مبهم است که چرا فاصله میان تبریز تا سد قیز قلعه سی را که فاصله کمی دارند، با هلیکوپتر طی کردند؟ چرا پرواز در فرودگاه پارس‌آباد فرود نیامد که با محل برگزاری مراسم فاصله ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای دارد؟ کمااینکه سد خداآفرین که در دوره مسئولیت من در سال ۹۰ افتتاح شد، هواپیمای آقای معاون اول در فرودگاه پارس آباد نشست. مشابه این موضوع چندین بار در این منطقه پیش آمده و خوشبختانه به دلیل اینکه منطقه آبادی است و روستا‌ها فاصله چهار پنج کیلومتری با یکدیگر دارند، ما از طریق شورا‌های اسلامی روستا و شبکه ارتباطی که بسیج در اختیار دارد از اهالی روستا‌های پیرامون درخواست می‌کردیم که جست و جو و بررسی کنند تا شاید علامت و اطلاعاتی به دست آورند. کمااینکه از این شیوه چندین بار هم نتیجه گرفتیم، اما نمی‌دانم در این مورد چرا این امر صورت نگرفته است.
یک پیشنهاد به مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان؛ عملکرد گروه‌های جهادی را بازگو کنید
به مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان پیشنهاد میشود، با انتشار جزئیات عملکرد و میزان اثرگذاری اقدامات صورت گرفته توسط گروه‌های جهادی و موسساتی که نام آن‌ها در لیست آمده، شبهات به وجود آمده را کاملا برطرف کند.
کشف ۲۶۵۰۰ خودرو در پارکینگ‌های غیررسمی خودروسازان در سال ۱۴۰۲
سردار رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه دستگاه خودرو احتکار شده در پارکینگ‌های غیررسمی خودروسازان کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد. وی بیان داشت که پارسال در نظارت‌های مستمری که داشتیم، بیش از ۷۰ پارکینگ دپو و محل توقف خودرو‌ها شامل۲۰ پارکینگ رسمی و ۵۰ پارکینگ غیررسمی را کنترل کردیم، یکی از مشکلات پلیس با خودروسازان داخلی پارکینگ‌های «غیررسمی» است که اغلب قابلیت کنترل ندارد. اواخر پارسال مطلبی در فضای مجازی نشر شد مبنی بر این که تعداد قابل توجهی خودروی نیسان در یکی از پارکینگ‌های غیررسمی احتکار شده است که بلافاصله پلیس امنیت اقتصادی به این موضوع ورود کرد و در بررسی پلیس مشخص شد که افزون بر ۱۴ هزار دستگاه‌های وانت نیسان زامیاد و پادرا که احتمال احتکار هم داشتند، در آن پارکینگ غیررسمی دپو و انبار شده بود و این در حالی است که مردم حواله خرید خودرو‌ها داشتند و علیرغم این همه خودرو، به مردم خودرویی تحویل نمی‌شد، که پس از هماهنگی با تعزیرات شروع به توزیع خودرو‌های یادشده کردیم و این روند حتی تا ۲۹ اسفندماه پارسال ادامه یافت و هنوز هم ادامه دارد.
اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات + این شد یک کار خوب ، انتظار به تداوم کار با همین فرمان
سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که نسبت به وظایف خود در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی کنند، خبر داد.سردار مهدی حاجیان در قرارگاه کاهش تصادفات استان که در فرماندهی انتظامی برگزار شد با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و مسئولان برای عدم شرکت در جلسات و بازدیدهای میدانی اظهار داشت: تا چه زمانی باید بنشینیم و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث و سوانح رانندگی شاهد باشیم و ... . بنظر می رسد که پلیس در خصوص مسئله تصادفات قصد ورود فعال را دنباله گیری نموده و این موضوع و انتظاری است که بارها توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، طرح مسئله شده بود. این پایگاه تحلیلی خبری آمادگی ارایه حمایت همه جانبه رسانه ای و توانمندی های موجود در بحث سیاستگذاری را بشکلی داوطلبانه برای تقویت پیگیری های پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه ستادی و استانی با رویکرد کاهش تصادفات ، توسعه استانداردهای سه حوزه راه، وسیله نقلیه و شرایط رانندگان ، اعلام می دارد.
قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است + چرا طرح و قانون ادعایی را قبل از تصویب ، به قضاوت عمومی نمی گذارید؟
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بیان داشته است که حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است. قرار است اصلاحاتی در برخی از بند‌های این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود. وی می‌افزاید که یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و .... بر اساس توضیحات سردار حسینی عزیز چند نکته و سوال مطرح می‌گردد که بهتر است بدان‌ها توجه خاص صورت پذیرد. دنیا بدنبال جرم زدایی و قضازدایی است، سیستم قوه قضائیه کشور در دومین سند تحولی منتشر شده در چند روز پیش بشکل آشکار و تاکیدی بر این موضوع تمرکز داشته و انوقت حضرتعالی به دنبال تشدید مجازات هستید؟ ضمنا غالب سو رفتار‌های بوقوع پیوسته در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی ماهیت تخلف داشته و جرم انگاری خاصی مطرح نیست. آیا بهتر نیست برای ارتقا هم فهمی‌ها و بالا بردن رضایت مردم و افزایش سطح اغنای افکار عمومی، مصوبه یا مقرره تنظیم شده را قبل از تصویب در اختیار رسانه‌ها برای انتشار قرار دهید؟ تا اگر مشکلاتی از نظر تحقق رویکرد حکمرانی (تعامل منافع دولت، بخش خصوصی و حقوق عامه) یا کمبود و خلایی از دیدگاه مردم مطرح شده باشد، در آن اعمال گردد؟ تامین و تقویت منافع ملی در ابعاد گوناگون آن، هدف مشترک همه ماست و نیازمند ارتقا هم فهمی‌ها و مشارکت‌ها می‌باشد.
تلاش برای گواهینامه دار کردن شش و نیم میلیون موتور سوار بدون گواهینامه + مشمولان طرح یک روزه گواهینامه موتور تنها ۵۷۰ هزار تومان  می پردازند
به گفته سرهنگ احمد کرمی اسد، رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا، طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست. این گواهینامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادر می‌شود و فرآیند خاصی دارد، از جمله اینکه فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از گذراندن دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند، در واقع این‌طور نیست که برخی تصور کنند حتماً در عرض یک روز گواهینامه دریافت می‌کنند، بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را اخذ کنند. این طرح مختص افرادی است که موتورسیکلت دارند، اما گواهینامه ندارند، سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند، اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد؛ فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند. هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان است و این رقم به صورت استانی اعلام می‌شود و هر استان با سایر استان‌ها متفاوت است، اما در این طرح، تنها ۵۷۰ هزار تومان از متقاضی دریافت شده و این رقم متغیر نیست.
جمع کردن مدارک قربانیان جنگ توسط یک شرکت و ادعاها برای گرفتن غرامت جنگی از عراق ؟ آیا امنیتی ها و وزارت امور خارجه مطلع می باشند؟
حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم مدعی گردیده که اخیرا شرکتی با ادعای اخذ غرامت جنگی از عراق برای قربانیان و آسیب دیدگان جنگ تحمیلی ، اقدام به جمع کردن مدارک قربانیان جنگ می نماید. موضوعی که (از چنین قرادادی و چنین شرایطی) بوی سوء استفاده احتمالی داشته و باید بشکلی شفاف توسط نهادهای امنیتی ، وزارت کشور و وزارت امورخارجه ، درباره آن شفاف سازی های لازم انجام شود.فلاحت پیشه بیان داشته است که من از ابتدای مجلس هفتم، پیگیر غرامت جنگی بودم و می‌دانم که این غرامت به شکلی نیست که توسط یک شرکت اخذ شود. گرفتن غرامت از عراق ۲ پایه اصلی دارد؛ یکم، بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ که در آن حق ایران می‌تواند منتج به گرفتن غرامت شود و این قطعنامه‌ای بین ایران و عراق و البته سازمان ملل است و باید توسط دولت پیگیری شود و ربطی به یک شرکت و افراد خاص ندارد و دوم، سلسه قوانینی که تحت عنوان گرفتن غرامت قربانیان جنگ تصویب شد که من از بانیان اصلی این قوانین بودم و عمدتا در مجلس هشتم تصویب شد.
حاشیه گویی‌های کریمی قدوسی درباره دستیابی یک هفته‌ای به سلاح هسته‌ای و توان ساخت موشک با برد ۱۲ هزار کیلومتری +دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار؟
کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در اظهاراتی دوپهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. همزمان با انتشار این خبر، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند. ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد. اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت. روزنامه ایران با انتقاد شدید از کریمی قدوسی نوشت: در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟
ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات + تا پایان برنامه هفتم توسعه تلفات جاده ای به حدود ده هزار نفر می رسد؟!
وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای‌عالی هماهنگی و ایمنی حمل‌ونقل خبر داد.وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد و... . باید از وزیر محترم پرسید که برای دو بحث فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل جاده ای و استاندارد سازی بدنه، شاسی و سپر خودروهای داخلی با رویکرد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات، چه برنامه ای دارند؟
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
تکذیب رهگیری موشک‌های ایرانی توسط ترکیه در کنار تائید اشتراک اطلاعات با هم پیمانان ناتو + آشنایی با مرکز مبارزه با اخبار و ادعاهای گمراه‌کننده ترکیه
«مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.این در حالی است که همین مرکز اعتراف نموده که اطلاعات راداری رصد شده با هم پیمانان ترکیه در آتلانتیک شمال ( ناتو) به اشتراک گذاشته شده است. سوال اینجاست که آیا ، هم پیمانان ترکیه، نمی توانند این اطلاعات را به اسرائیل داده باشند؟ دومین نکته این خبر، نقل قول از مرکزی بنام «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» است. ایا ضرورت ندارد که چنین اداره ای ذیل ، روابط عمومی یا سخنگوی نهاد ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود؟
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ:
بزرگراه ها، قتلگاه عابران پیاده در تهران + اسامی سه بزرگراه با بیشترین تلفات
رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت،۴۱ درصد فوتیان تصادفات تهران بزرگ، عابرین پیاده ای هستند که از عرض بزرگراه ها تردد می کنند.بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابرین پیاده را داراست و بعد از آن، بزرگراه آیت الله سعیدی و بعد از آن بزرگراه شهید همت سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابرین پیاده هستند .خیلی از بزرگراه ها دارای روشنایی کافی و لازم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ های جلوی خودروی خود است و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی خودرو و محدوده آن می شود.لذا از ساعت ۲۰ تا ۲۴، بیشترین تصادفات فوتی عابرین پیاده در بزرگراه ها رخ می دهد.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
ابطحی و تشریح عملیات وعده صادق + ادعای احضار سفیر سوئیس به سپاه ( بجای وزارت امور خارجه) در ساعت سه بامداد و پس از پاسخ موشکی ایران؟
سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ظهر سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در نشست تحلیل و بررسی عملیات «وعده صادق» که در سالن جلسات دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به آمریکا پس از پایان عملیات وعده صادق با بیان این‌که «این کار این دفعه با دیپلماسی نظامی انجام شد»، اظهار کرد: ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوییس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
جزئیات حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق + تجمیع ترور و تجاور به خاک ایران
عصرگاه روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ مصادف با روز سیزده بدر ایرانی و روز شهادت علی ابن ابی طالب در ماه مبارک رمضان، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مورد تهاجم رژیم صیهونیستی با شش موشک نقطه زن، قرار گرفت. در جریان این حمله، هفت نفر از نیروهای ارشد نظامی کشور به شهادت رسیدند. نکته قابل تاکید در این حادثه،تحلیل دقیق ابعاد آن و ضرورت طراحی سناریوهای منطقی احتمالی برای مقابله به مثل خواهد بود. موضوعی که بنظر اقدامات خوبی درباره ان در فضای کارشناسی ،اتاق فکری و رسانه ای کشور صورت نگرفته و در ده ساعت پس از حادثه ، شاهد قوت گرایشات دو قطبی توصیه محافظه کارانه به عدم ورود هیجانی به جنگ با اسرائیل و در مقابل، فشار زیاد برای دادن پاسخ مقابل به مثل، دیده می شود. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، ضمن محکوم سازی این عمل تروریستی ، مراتب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری ، شهروندان ایران اسلامی و خانواده شهدا، اعلام نموده و با تاکید مضاعف، تحلیل دقیق ابعاد رویداد و طراحی سناریوهای مقابله موثر از دو دو بعد نظامی و حقوقی-دیپلماتیک را از نهادهای مسئول، درخواست می نماید.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۱   درصف انتشار: ۰
برون‌سپاری و واگذاری برخی خدمات پلیس راهور یا تداوم بدعت گذاری ها به اسم مشارکت به رسم تعارض منافع + هنوز از فعالیت شرکت خصوصی های قبلی عبرت نگرفتید؟
پلیس راهنمایی و رانندگی کشور،با توجه به محدودیت ها و چالش های خود در حوزه های فناورانه، تامین نیروی انسانی متخصص و اجرایی، بودجه ، عدم امکان پوشش دهی به کلیه خدمات با توجه به محدودیت ساختار و تشکیلات و گستردگی پهنه های عملیاتی و دلایلی همانند، قصد برون‌سپاری و واگذاری برخی خدمات پلیس راهور را به موسسات خصوصی دارد.تجربه واگذاری خدمات اداری پلیس به دفاتر پلیس ۱۰+ ، تجاربی موفق بود و برخلاف ان ، تجربه واگذاری امور اجرایی و میدانی ، تجارب موفقی نبوده و تجربه ای تکراری که علی رغم اهمیت پیاده سازی، بدلیل اقدامات نامناسب پلیس راهنمایی و رانندگی خصوصا با واگذاری امور به برخی از شرکت های تامین و بازنشستگان نیرو، با تعارض آشکار منافع روبرو گردید و در کوتاه مدت هم ، تبدیل به اقدامی بی خاصیت منجر به افزایش نارضایتی عمومی شد. پیشنهاد می گردد پلیس در تجربه جدید ، اقدام به اجرای قاعده چهارجانبه گرایی با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی - موسسه مالی یا بانکی سرمایه گذار- شرکت های ارایه کننده خدمات فناورانه- عامل چهارم یا کنترل کننده، نماید. اقدام ضروری که بدون حساسیت نشان دادن کافی به بحث تعارض منافع در درون تشکیلات پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین سطحی نگری در اجرا، مسلما با شکست مواجه می شود.
نظرات منتشره: ۲ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
آمار وحشتناک تصادفات جاده ای و مماشات دادستان نظامی در برخورد با فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی + تشکر از زحمات کلیه کارکنان پلیس
آمار تصادفات جاده ای در ایران خصوصا در تعطیلات نوروزی و پیک های مسافرتی به مرزهای فاجعه نزدیک است. آمار ۱۵ ساله تصادفات جاده ای کشور، معادل کل تلفات انسانی در جنگ تحمیلی بوده و آمار ضررهای مادی آن معادل ۷-۱۰ کل تولید ملی است. در فرآیند مقصریابی ، انگشت اتهام به سمت رانندگان پرخطر و رانندگی نامناسب قرار گرفته و پلیس راه و راهور، بشکلی عامدانه و غیرعامدانه ، چشم خود را بر شرایط غیراستاندارد خودروهای تولید داخل و وضعیت جاده ها ، می بندد و حتی در وضعیتی فاجعه بارتر بجای ایفای وظایف ذاتی خود در دو حوزه راهنمایی و رانندگی، بعضا خود را مشغول در جریمه کردن متخلفان نموده و شاید کیف هم کند. سوال اینجاست که چرا با وجود اتهاماتی نظیر قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال قابل اثبات در این نیرو ، دادستان نظامی و سازمان بازرسی کل کشور، سکوت در پیش گرفته و خاموش هستند؟ آیا یک جای کار نمی لنگد؟ ما این سوال را از شخص رئیس محترم قوه قضائیه جناب آقای محسنی ازه ای می پرسیم و انتظار داریم، کما فی السابق که عنایات خاصی به این رسانه داشته اند، پاسخگویی آشکار و بدور از هرگونه توجیه داشته باشند. ضمنا صراحتا عرض می شود که ارایه این نقد، در معنای نادیده گرفتن زحمات کادر فعال در پلیس راهنمایی و رانندگی نبوده و هیچ قصدی هم برای تضعیف جایگاه فرمانده جدید این نیرو وجود ندارد. چنانچه عقبه این پایگاه خبری بررسی شود مشخص می گردد که شدیدترین نقدها را متوجه سردار هادیانفر کردیم و در موقع خداحافظی ایشان از سمت قبلی، به احترام شان ایستادیم. تلاش برای تامین منافع ملی ، جای تعارف و مماشات برای هیچ مقامی باقی نمی گذارد.
نظرات منتشره: ۲ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند + تاکید بر وجه اجتماعی و شجره طیبه بودن بسیج بجای وجه نظامی گری و نیروی نیابتی
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سردار هاشمی فرمانده و جمعی از مسئولین بسیج ادارات قم، با توجه به ارایه توضیحات درخصوص استفاده از ظرفیت بسیج جهت نظارت بر پاکدسی مدیران ، بیان داشتند که، می‌بایست در کنار نظارت فیزیکی ، اقدامات فرهنگی نمود و برای مدیران و کارمندان لااقل در هر ماه جلسات اخلاقی و تهذیبی بگذارید تا اعتقادات شان قوی‌تر بشود. چرا یک فرد پاک‌دست نیست؟ برای اینکه یا خدا را قبول ندارد یا خدا را فراموش می‌کند، یا قیامت را قبول ندارد یا آن را فراموش می‌کند! چرا اینقدر در روایات تصریح شده که «اکثروا ذکر الموت»، یاد مرگ را در دل خود زیاد کنید، برای اینکه انسان با یاد مرگ یک تحوّل روحی پیدا می‌کند. بسیج را نباید به بعد نظامی تقلیل داد و به فرموده امام، بسیج شجره طیبه است.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۱   درصف انتشار: ۰
افزایش جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ با رویکرد تقویت بازدارندگی ها + انداختن توپ در زمین مردم و کم توجهی به مسئولیت دهی جدید و ارتقا مطالبه گری ها از پلیس راهنمایی و رانندگی
وزیر کشور در بازدید از قرارگاه نصر پلیس راهور بیان داشت که رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نبوده و در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه رانندگان و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.در این بازدید ، اشراقی معاون هماهنگ کننده فراجا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و نمایندگان دستگاه‌های امدادرسان در ایام نوروز ۱۴۰۳ ،وزیر کشور را همراهی کردند. باید از وزیر کشور پرسید که چرا در سامان دهی حمل و نقل جاده ای و کاهش تخلفات، صرفا به رانندگان توجه نموده و از دو رکن وسیله نقلیه غیراستاندارد تولید داخل و بحث غیراستاندارد بودن جاده ها، عبور کرده است؟ چرا در حین افزایش جرایم تحلفات راهنمایی و رانندگیف به فکر ارایه ماموریت های جدید به پلیس راهور نیست؟ چرا صحبت از افزایش جریمه سه برابری می کند ،آیا تورم رسمی و اعلامی بانک مرکزی از سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۳۰۰ درصد رشد داشته است؟
نظرات منتشره: ۲ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
دستگیری ۱۰۰ متهم دانه‌درشت توسط پلیس گمرک + ارزش ۹ همتی کالا‌های کشف شده
سردار رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در نشست خبری بیان داشت که یکی از پلیس‌های تخصصی ما پلیس گمرک است که در ۴۰ نقطه مبادی رسمی کشور مستقر است که در سال جاری ۷ مبادی اضافه شده است. بیش از ۱۶۰ هزار اسناد گمرکی را پلیس در ۱۱ ماهه گذشته بررسی کرده است و بیش از هزار پرونده ظن به قاچاق را کنترل کرده و ارزش کالا‌های کشف شده ۹ همت بوده که با رشد ۹۹۸ درصدی روبه رو بوده است و ۱۰۰ متهم مهم و دانه درشت دستگیر شدند.
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
دغدغه روحانی در خصوص فعالیت قرارگاه «خاتم الانبیا» :
پشت پرده های پیگیری روحانی از تخلفات قرارگاه خاتم
یک نامزد شناسایی شده برای یک وزارتخانه کلیدی نقل می‌کرد از گفتگو با آقای روحانی متوجه شدم فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ایشان یک دغدغه جدی است که ذهن او را مشغول کرده و به دنبال تخلفات بودجه‌ای و هزینه‌ای در این مجموعه است.
بر اساس کدام استدلال نیم میلیون جریمه برای استفاده رانندگان از موبایل در تهران، باید اجرایی شود + الزام به طرح شکایت در دیوان عدالت
سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران مدعی شده است که استفاده کنندگان از تلفن همراه در حین رانندگی در معابر تهران، نیم میلیون جریمه خواهند شد. مومنی در ادامه عدم توجه به جلو را یکی از اصلی‌ترین دلایل تصادفات برشمرد و گفت: یکی از مصادیق عدم توجه به جلو، همین استفاده از تلفن همراه است. به‌طورکلی عدم توجه به جلو شامل حواس پرتی راننده، عدم تمرکز و ... است. آمار‌های ما نشان می‌دهد که ۵۱ درصد تصادفات منجر به فوت در شهر تهران ناشی از عدم توجه به جلو بوده است. ضمن تشکر از زحمات و حساسیت‌های پلیس، باید پرسید که رقم ۵۰۰ هزار تومان را از کجا و بر چه مبنایی بدست آورده است؟ چرا ۲۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان نباشد؟ اینکه اجازه دهیم حتی نیروی خدمتگذار مردم دچار سلیقه محوری شود، خیانت توامان به نیروی پلیس و خودمان خواهد بود. از کلیه فعالان حقوقی و شهروندان تقاضا می‌شود، موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری واقع در خیابان سردار جنگل شهر تهران، دنباله گیری کنند (شکایت در دیوان، نیازی به مراجعه حضوری نداشته و با یک بار شکایت، پرونده راسا و بدو نیاز به حضور شاکی، پیگیری حقوقی می‌شود). پلیس باید یاد بگیرد که بجای نگاه بالا به پائین، نگاه حکمرانی و توجه داشت به نظرات سایر ذی نفعان را در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی سازمانی خود، نهادینه کند.
جریمه بیش از ۱۰ میلیون خودرو در پی تخلفات رانندگی در تهران + خدا برکت بده به این کاسبی حلال؟!
سرهنگ فیروز کشیر معاون پلیس راهور تهران بیان داشت که پلیس امسال در شهر تهران ۱۰ میلیون و ۱۵۵ هزار خودرو را به‌دلیل توقف زیر تابلو، دوبله و سدمعبر جریمه کرده است. این رانندگان باعث ایجاد ترافیک‌های کاذب و بر هم زدن نظم عمومی شده بودند. از جناب سرهنگ باید پرسید که ارایه این نوع امارها ،متاسفانه رویکرد کاسب کاری را به ذهن القا می کند. پلیس زمانی می تواند این نوع برخورد کند که نهضت پارگینگ سازی را هم به همان وزن دنبال کرده و مطالبه گری نموده باشد. چرا همه چیز پلیس راهور به همه چیزش نمی خورد جناب سرهنگ عزیز؟ جاده امام رضا به سمت پاکدشت تشریف بردید ببینید وضعیت به چه صورتی است؟چرا به غیر از زیر یکی از پل ها آنهم با دوربین برای جریمه، خبری از پلیس محسوس و نامحسوس نیست؟ چرا شهروندان تهرانی بدلیل کم توجهی پلیس راهور در اصلاح هندسی معابر و رفع گره های ترافیکی ، هر روز در ترافیک می مانند. هر طور که به داستان نگاه می کنیم، شائبه ایجاد می شود عزیزجان.
هشدار مسکو به غرب درباره تلاش‌ها برای بازگرداندن روسیه به مرز‌های سال ۱۹۹۱:
در صورت جنگ با ما، برلین، لندن و واشنگتن هدف قرار خواهند گرفت + مراقب جنگ جهانی و زرادخانه استراتژیک روسیه باشید
«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه با انتشار پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام هشدار داد، مسکو در صورت ورود به جنگی با غرب «به کی‌یف، برلین، لندن، واشنگتن و دیگر جا‌هایی که از مدت‌ها پیش در فهرست اهداف تسلیحات سه گانه هسته‌ای خود تعیین کرده، حمله خواهد کرد.» تلاش‌ها برای بازگرداندن روسیه به مرز‌های سال ۱۹۹۱ تنها به یک چیز منجر خواهد شد؛ جنگ جهانی با استفاده از کلیت زرادخانه استراتژیک کشور. آیا این احمق‌ها [آلمان و انگلیس]واقعا معتقدند مردم روسیه زیر تجزیه کشورشان خواهند رفت؟ نکته جالب توجه و قابل آموختن برای جمهوری اسلامی ایران در این رویارویی، چند بحث دفاع بازدارنده، حمله به دوستان دشمن و کسانی که نقش غیرمستقیم حمایتی دارند، هدف گزینی پویا و سطح بندی شده از موقعیت‌های حساس قابل حمله و مواردی از این جنس است. در صورت وجود چنین اراده‌ای و تصویب مواضع در شورای عالی امنیت ملی، نیاز به بازی در سطح پایگاه نظامی عین الاسد نخواهد بود.
انفجار خرابکارانه در چند نقطه از خط لوله انتقال گاز سراسری کشور + منتظر دریافت برنامه‌های پدافند غیرعامل و حوزه امنیت برای جلوگیری از تکرار احتمالی هستیم
اسماعیل یزدانی، فرمانده آتش‌نشانی بروجن بیان داشت که صدای شنیده شده در پی انفجار خط ۶۵ انتقال گاز سراسری کشور حدفاصل گردنه حلوایی و سه‌راهی بلداجی بوده و آتش خط اولهٔ گاز شهرکرد - بروجن کنترل شده است. فرماندار بروجن در این خصوص گفت، برای تخلیه گاز موجود در لوله‌ها، گاز برخی مناطق بروجن قطع شده است. همچنین برای تسهیل در امدادرسانی و رفع مشکل، جادهٔ بروجن-لردگان مسدود شده است. مدیر مرکز راهبری شبکه گاز بیان داشت که انفجار در خط لولهٔ بروجن - شهرکرد خرابکارانه بوده و در تامین گاز کشور مشکلی نداریم؛ مشکل ایجاد شده در چند روستای نزدیک به محل حادثه هم به‌زودی برطرف می‌شود. آنچه که مسلم است، حادثه با درایت نیرو‌های کارشناسی و عملیاتی مدیریت خواهد شد، ولی سوال افکار عمومی این است که برنامه‌های پدافند غیرعامل و حوزه امنیت کشور، برای ممانعت از تکرار احتمالی این جنس از حوادث چیست؟
کابوس تصادفات جاده‌ای و گردن گیری ضعیف نهاد‌های متولی + خودرو ساز‌های داخلی، پلیس راهور، سازمان راهداری و سازمان استاندارد را پای میز قاضی بکشانید
کجای دنیا را سراغ دارید که سالی نزدیک به ۲۰ هزار نفر از جمعیت یک کشور (تقریبا معادل کشته‌های سالیانه یک جنگ) در اثر تصادف جاده‌ای فوت کنند و هزینه‌های میلیاردی برای یک کشور (علاوه بر خسارات مادی) بر جای بگذارند؟ اهمال، قصور، تقصیر و ترک فعل مسلم چهار نهاد شامل شرکت‌های خودرو سازی، پلیس راهور، سازمان راهداری، سازمان استاندارد، عامل اصلی وقوع این فاجعه است. چرا مدیران این چهار حوزه را به پای میز محکمه نمی‌کشید؟ چرا دادستان کل، اعلام جرم مشهور و مستمر نمی‌کند؟ چرا ریاست محترم قوه قضائیه سکوت کرده اند؟ چرا باید به کارکنان این چهار نهاد حقوق بدهیم و چرا باید برخی از آن‌ها را تحمل کنیم. ما می‌پرسیم و الزاما پاسخ می‌خواهیم؟ تصادفات در محل سرعت گیر‌های غیراستاندارد به چه تعداد بوده و چرا جمع نمی‌شوند و استاندارد سازی نمی‌گردند، مگر هزینه اینکار چقدر است؟ علت مماشات سازمات استاندارد با تولید خودرو‌هایی غیر ایمن از نظر بدنه و شاسی چیست؟ علت مماشات پلیس برای پلاک کردن این خودرو‌های ناایمن چیست؟ علت کم توجهی راهداری به ایمن سازی راه‌ها چیست؟ آقایان فقط درد بودجه گویا دارند و کمبود بودجه را پیش می‌کشند. مدیر آن است که با ۳۰ تومان، به اندازه ۱۰۰ تومان کار جلو ببرد. در غیر این صورت همه ما باید ادعای مدیریتی داشته باشیم؟
یادداشت و دیدگاه ها
مثلث ترور +داعش خراسان از کجا آمد؟
‌حشمت‌الله فلاحت‌پیشه :
تحلیل محتوای بیانیه داعش و تبارشناسی ترور کرمان
ناامنی های وارداتی،چالش جدید امنیت داخلی:
سلیمانی به تاریخ یک ملت معنی داد
مقاومت در آینه ادبیات به روایت عطاءالله مهاجرانی:
ابزارهای جنگ حقوقی با اسرائیل
بررسی مسیر‌های پیگیری حقوقی ترور سردار موسوی
طنز و کاریکاتور
گفتگو و گزارش
حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
آقا محمد پرونده بابک زنجانی چه کسی است؟
مروری بر بازگرداندن اموال بابک زنجانی:
نقد و بررسی
ایران در تله نظامی‌گری
از ادعا تا تحلیل رضا صادقی کارشناس امور راهبردی :
سیاست‌گذاری و ساماندهی حلقه مفقوده مسئله اتباع
آیا کشور را باید با نظر محفلی چرخاند؟
چرخه‌ی تبدیل ستمدیده به ستمگر
ابوالفضل نجیب، روزنامه‌نگار:
عملیات خیبر و آنچه که درباره آن نمی‌دانستید
عملیات خیبر چگونه و در چه مناطقی انجام شد؟
وبلاگستان
خواندنیها و دانستنیها
نظرات وگلایه ها
نکته ها و گاف ها
پرطرفدارترین
مدیریتی و برنامه ریزی