پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
محمدکاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق با بیان اینکه ایران بیش از ۷۰ مدرک و سند به بغداد داده است که ثابت می کند نیروهای تروریستی در شمال این کشور(منطقه اربیل) حضور دارند، تاکید کرد که به طرف عراقی مهلت ۱۰ روزه دادیم تا نیروهای تروریستی مسلح را خلع سلاح کند. عراق نیز دو شرط ایران برای مقابله با تروریست ها را پذیرفته و برای خلع سلاح، درخواست فرصت نموده است.

شعار سال: محمدکاظم آل صادق سفیر کشورمان در عراق در گفتگو با العالم با بیان اینکه ایران بیش از ۷۰ مدرک و سند به بغداد داده است که ثابت می کند نیروهای تروریستی در شمال این کشور(منطقه اربیل) حضور دارند، تاکید کرد که به طرف عراقی و اقلیم کردستان ، مهلت ۱۰ روزه دادیم تا نیروهای تروریستی مسلح را خلع سلاح کند.

اولتیماتوم ایران به عراق: ۱۰ روزه فرصت دارید تا نیروهای تروریستی مسلح را خلع سلاح کند

آل صادق تاکید کرد که سازمان موساد رژیم صهیونیستی از طریق خاک کردستان تاسیسات حیاتی ما در کرمانشاه را هدف قرار داد.با این وجود، سفیر کشورمان گفت که مساله حمله زمینی به مجموعه های مسلح در اقلیم کردستان عراق مطرح نیست. سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه نیز، اخیرا سفری به عراق داشت و با روسای سه گانه این کشور دیدار کرد.

آل صادق تاکید کرد که ایران با دولت فدرال عراق و دولت محلی اقلیم کردستان توافق کرده بود که در مرزهای ایران و کردستان نیروهای عراقی مستقر کنند، اما این توافق اجرایی نشد. در مذاکرات اخیر با طرف عراقی هم از دولت این کشور خواستیم تا برای اجرایی کردن موضوع خلع سلاح مخالفان جمهوری اسلامی ایران جدول زمانی تعیین کند. ایران خواستار خلع سلاح مخالفان و بازگرداندن آنها به اردوگاه‌ها به عنوان پناهنده می باشد.دولت عراق نیز با دو خواسته ایران موافقت کرد و برای موضوع خلع سلاح ، مهلت خواست. وی همچنین خاطرنشان کرد که دو طرف ایرانی و عراقی موضوع تبادل افراد تحت تعقیب بر اساس تفاهم نامه میان دستگاه قضایی دو کشور را بررسی کردند.

لازم به توضیح است که، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه 30 آبان ماه 1401، در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داده است .

توضیحات تکمیلی برای فهم بهتر خبر:

محمدکاظم آل صادق (زاده نجف، عراق) جزو خانواده های علمای معروف ایرانی مقیم نجف اشرف در سال های قبل از روی کار آمدن رژیم بعث بوده و دارای عقبه نظامی و سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق می‌باشد. نامبرده در فروردین ۱۴۰۱ سفیر ایران در عراق و جایگزین ایرج مسجدی شد. آل صادق سال‌ها در سفارت ایران در بغداد به عنوان معاون اول مسجدی فعالیت می‌کرده است. او متولد شهر نجف و مسلط به زبان عربی با لهجه عراقی است. آل صادق از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بوده و پیشتر نیز دارای ارتباط نزدیکی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین این نیرو بوده است.

اولتیماتوم ایران به عراق: ۱۰ روزه فرصت دارید تا نیروهای تروریستی مسلح را خلع سلاح کند

افراد دارای ارتباط نزدیک با محمد کاظم آل صادق ، او را فردی خونسرد و با صبوری شگفت انگیز دربحران ها توصیف می کنند. از جمله خصوصیات مرتبط با حوزه حرفه ای او ،آشنایی و تسلط به آداب دیپلماسی، روحیه معتدل و مسلط به رویکردهای حرفه ای دیپلماتیک ، روابط ویژه و ممتاز با رهبران جریان های سیاسی، دولتمردان و شخصیت های برجسته عراقی ،می باشد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرخوان سین نیوز.تاریخ انتشار: سی آبان ماه 1401. کد خبر: 24670343 .https://newsin.ir . 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین