پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به انهدام دقیق مواضع تروریست‌های ضدایرانی در عمق اقلیم شمال عراق توسط یگان‌های پهپادی و موشکی این نیرو تأکید کرد: تا خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی و تجزیه‌طلب حملات ادامه دارد. این حملات به تلافی حضور موثر عناصر دو حزب کومله و دموکرات در شورش های اخیر داخلی کشور صورت پذیرفته است. درگیری های تدارک دیده شده با برخی از مداخلات آمریکایی ها روبرو شده که سردار باقری در این خصوص اعلام موضع رسمی داشته اند.

شعار سال: سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز هدایت عملیات ضد تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق با اشاره به عملیات امروز (چهارشنبه) رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: در این عملیات که در عمق اقلیم شمال عراق مورد اصابت قرار گرفت تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌به‌زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف موردنظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده است. در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند بطور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضدایرانی بوده است. فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.

تعداد بازدید : 121
 
علیرضا تقوی نیا در این خصوص بیان داشته است که، در حالی که طی روز‌های اخیر، گروهک‌های تجزیه طلب کرد، در شروع و تداوم اغتشاشات در ایران نقش مهمی را ایفا کردند، صبر تهران به سر آمد و با چندین فروند موشک نقطه زن سنگین و پهپاد مقر‌های حزب کومله و دموکرات را در خاک عراق هدف حمله قرار داد. در خصوص این حمله سنگین به چند نکته خاص باید توجه داشت : 

*** ایران تمامیت ارضی همسایگانش را تا جایی مورد احترام قرار می‌دهد که امنیت ملی خود را از آنجا مورد تهدید نبیند. در واقع منافع ملی متغیر وابسته‌ای به امنیت داخلی و خارجی است و هرکجا که اقدام خصمانه‌ای علیه منافع ملی ایران انجام شود و خطوط قرمز آن نادیده گرفته شود، به طبع نیرو‌های نظامی این کشور محق هستند تا با آن مقابله کنند.

*** عراق به علت ضعف حاکمیت مرکزی خود، عملا تجزیه شده و بغداد نفوذ و حاکمیت چندانی روی مناطق اقلیم کردستان ندارد و به همین دلیل حمله سنگین امروز سپاه، هم کمک به دولت مرکزی عراق بود و هم هشداری به خانواده بارزانی که خاک اقلیم کردستان عراق را مامنی برای گروه‌های مسلح تجزیه طلب ضد ایران کرده اند.

*** در سال ۱۳۷۵، سرتیپ احمد کاظمی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی سپاه با نیروهایش ۱۵۰ کیلومتر وارد خاک عراق شد و مقر‌های حزب دموکرات را محاصره و آنان را مجبور به امضای قرارداد صلح و تعهد به عدم تهدید ایران نمود. پیشرفت‌های تکنولوژیکی جمهوری اسلامی باعث شده که دیگر به عامل انسانی جهت انجام عملیات‌های خطیر، کمتر نیاز باشد و به عبارت دیگر موشک‌ها و پهپاد‌ها به جای نیرو‌های زمینی به انجام ماموریت‌های جنگی می‌پردازند.

*** صدای عملیات سپاه، بدون تردید به باکو هم رسیده و خانواده علیف و سران این جمهوری نیز ملتفت گشته اند که هرگونه اقدامی که منافع ملی و امنیت ایران را تحت تاثیر منفی قرار دهد با واکنش نظامی روبرو می‌گردد.

*** سپاه پاسداران ایران در عملیات امروز خود نشان داد که تحت تاثیر حوادث داخلی و آشوب‌های اخیر قرار نگرفته و می‌تواند با قدرت تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیرو‌های مسلح را اجرا کند.
 
تداوم آشوب های خیابانی در ایران با شعار تجزیه طلبان کرد( زن، زندگی،آزادی) :
اغتشاشات اخیر ظاهراً به‌عنوان حمایت از درگذشت خانم مهسا امینی آغازشد، اما روزبه‌روز نقش گروهک‌ها، خصوصاً تجزیه‌طلبان کرد در هدایت و پیشبرد آن آشکارتر گردید. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تأثیر گروه‌های جدایی‌طلب قومیتی را باید در شعار اصلی گروه‌های اغتشاشگر دانست. شعار «زن، زندگی، آزادی» هرچند ظاهراً شعاری نرم به شمار می‌آید، اما در واقع شعار اصلی جریان تجزیه‌طلب کردی است. «زن، زندگی، آزادی» یا اصل آن «ژن، ژیان، ئازادی» را اولین بار عبدالله اوجالان رهبر پ. ک. ک مطرح کرد و از سوی انشعابات این گروه در ترکیه، عراق، ایران و سوریه مورد استفاده قرار گرفت. اوجالان و گروهش به دنبال جدایی کردستان ایران، عراق، ترکیه و سوریه و ایجاد کشوری موهوم به نام کردستان بوده‌اند.

جریانات تجزیه‌طلب کردی از دیرباز از زنان به‌عنوان ابزار‌های جذب نیرو استفاده کرده و معمولاً در بدنه تیم‌های عملیاتی خود از حضور تعدادی از زنان برای عادی‌سازی فعالیت‌ها و نیز ایجاد جاذبه جنسی برای مردان گروهک بهره می‌برده‌اند. این شعار و ترجمه فارسی آن از سوی هواداران این گروه در مراسم تدفین خانم امینی در سقز و نیز سنندج سر داده شد و به دنبال آن برخی از هواداران این گروهک این شعار را در میان تجمع دانشجویان دانشگاه تهران سر دادند و متأسفانه در بقیه نقاط کشور نیز استفاده شد، بی‌آنکه شاید بسیاری از مردم از ماهیت تجزیه‌طلبانه این شعار مطلع باشند.
 
ساقط شدن پهپاد ایرانی توسط آمریکایی ها و تداوم تهدیدها : 
سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان داشت که ادعای آمریکایی‌ها درباره انهدام پهپاد رزمی ایران ثابت می‌کند آمریکا با تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها همدست است. اگر آمریکایی‌ها نسبت به پهپاد‌های ایرانی اقدامی داشته باشند، نیرو‌های مسلح ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد. ما تنها با تجزیه طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکایی‌ها نداریم و آن‌ها بدانند انتقام این حرکت برای نیرو‌های مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۷۸۱۰۹۱، www.tasnimnews.com / سایر منابع . 
اخبار مرتبط
برچسب ها: عملیات ضد تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق ، گروهک‌های تروریستی ضدایرانی ، لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب ، گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب ، خلع سلاح کامل گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب ، گروهک های ضد انقلاب در اقلیم عراق ، حمله پهپادی سپاه به گروهک های ضد تروریستی ، علیرضا تقوی نیا کیست ، علیرضا تقوی نیا کجاست ، روزمه علیرضا تقوی نیا ، حمله به تلافی ورود گروهک های کرد ضد نظام در اغتشاشات اخیر ، حمله به مقرهای حزب کومله و دموکرات در کردستان عراق ، ورود سردار احمد کاظمی به عراق در سال 1375 ، کنترل داخلی و هوشمندی برون مرزی سپاه ، نشانگان حضور گروه های تجزیه طلب کرد در آشوب های شهریور 1401 ، شعار زن زندگی آزادی ، همگرای شعار زن زندگی آزادی با ژن ژیان ئازادی ، شعار کردی ژن ژیان ئازادی ، عبدالله اوجالان رهبر پ. ک. ک ، استفاده از زنان برای زنان عادی‌سازی فعالیت‌ها و ایجاد جاذبه جنسی ، ماهیت تجزیه طلبانه شعار زن زندگی آ ، ساقط شدن پهپاد ایرانی در کردستان عراق توسط آمریکایی ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین