نظامی،انتظامی،امنیتی، ارزشی - پلیس راه(راهور)

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
نظامی،انتظامی،امنیتی، ارزشی - پلیس راه(راهور)
جریمه ۱۵ میلیونی برای استفاده از چراغ‌های خیره‌کننده در خودروها
با اعلام پلیس راهور:

جریمه ۱۵ میلیونی برای استفاده از چراغ‌های خیره‌کننده در خودروها

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت:نصب چراغ‌های زنون و نورهای خیره کننده غیر مجاز بر روی وسایل نقلیه ممنوع است، این نوع تخلف، جریمه نقدی تا ۱۵ میلیون تومان را برای فرد متخلف جریمه دارد.رئیس پلیس راهور استان اصفهان به خطرات استفاده از این نوع چراغ‌های غیر مجاز و اختلال در دید سایر رانندگان و حتی عابران پیاده اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر جریمه نقدی، ۳ نمره منفی در سوابق گواهینامه فرد متخلف ویژه خودروهای شخصی و ۶ نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه فرد متخلف ویژه خودروهای عمومی به ثبت خواهد رسید.
انجام روزانه بیش از ۲۰ هزار نقل و انتقال خودرو در کشور + درآمد سالیانه ۵۱ همتی از نقل و انتقال و شماره گذاری
سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور:

انجام روزانه بیش از ۲۰ هزار نقل و انتقال خودرو در کشور + درآمد سالیانه ۵۱ همتی از نقل و انتقال و شماره گذاری

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که روزانه بیش از ۲۰ هزار نقل و انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک کشور انجام می شود و میانگین زمان انتظار مراجعان کمتر از ۳۰ دقیقه ثبت شده است.وی با اشاره به مشکلات ناشی از اختلال در سرویس های شهرداری و سازمان امور مالیاتی گفت: مواردی نظیر بدهی های معوق مربوط به عوارض آزادراهی یا شهری و همچنین مالیات نقل وانتقال، می تواند موجب توقف ارائه خدمت در مراکز تعویض پلاک شود. این در حالی ست که انجام برخی از این مراحل باید پیش از دریافت نوبت انجام شده باشد.درآمد سالیانه دولت از محل نقل و انتقال خودرو از طریق مالیات و عوارض مختلف، رقم قابل توجهی است. این درآمدها شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض اسقاط خودروهای فرسوده، مالیات شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های مرتبط با نقل و انتقال است. در سال‌های اخیر، دولت در لایحه‌های بودجه خود ارقامی را به عنوان درآمد پیش‌بینی شده از این محل اعلام کرده است. برای مثال، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، درآمدی حدود ۵۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر نقل و انتقال و شماره‌گذاری خودرو پیش‌بینی شده است.
۳ سوال از علی نیکزاد که پسرش مأمور پلیس را زیر گرفت: آنجا پر از دوربین است؛ فیلم تصادف را منتشر کنید
مردم از پرونده آقازاده میدان ونک کوتاه نمی آیند:

۳ سوال از علی نیکزاد که پسرش مأمور پلیس را زیر گرفت: آنجا پر از دوربین است؛ فیلم تصادف را منتشر کنید

این حادثه در میدان ونک رخ داده که پر از دوربین های پلیس و دوربین های مداربسته ساختمان ها و شرکت های متعدد اطراف آن است و طبیعتاً انتظار می رود که یک یا چند دوربین این تصادف رانندگی را ثبت کرده باشند. این بهترین راه برای روشنگری و متقاعد شدن افکار عمومی است؛ موافقید آقای نیکزاد؟! انتقاد کرده اید از "روایت های دستکاری شده" اما "روایت دستکاری نشده خودتان" را بیان نکردید و صرفا به بیان کلیات پرداختید. مثلاً نگفتید آیا این روایت که پسرتان از خط ویژه عبور می کرده، دستکاری شده است یا خیر؟ یا نگفتید که چگونه پسرتان به مامور پلیس زده است؟ برای این که بر همه روایت های دستکاری شده خط بطلان کشیده شود تا به قول شما "خناسان خارجی" نتوانند سوء استفاده کنند و باز به قول شما، انقلاب خرج شما و خانواده تان نشود، از پلیس بخواهید فیلم حادثه را به طور کامل منتشر کند.بنظر می رسد که با تکرار حوادثی چون گل هنر عنابستانی ، مردم در صورت قانع نشدن، کوتاه نخواهند آمد.
وعده به راه اندازی مرکز آزمون تصادف (کرش تست) تا اواخر خرداد ماه ۱۴۰۴ و عدم شماره گذاری خودرو‌های رد شده در آزمایش استحکام بدنه و ایمنی خودرو‌ها
تداوم وعده درمانی پلیس راهور:

وعده به راه اندازی مرکز آزمون تصادف (کرش تست) تا اواخر خرداد ماه ۱۴۰۴ و عدم شماره گذاری خودرو‌های رد شده در آزمایش استحکام بدنه و ایمنی خودرو‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا از راه‌اندازی مرکز آزمون تصادف خودرو جهت افزایش ایمنی جاده‌ها خبر داد و گفت: خودروهای مردود در تست تصادف، شماره‌گذاری نخواهند شد.سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا،از افتتاح قریب‌الوقوع مرکز آزمون تصادف (کرش تست) خبر داد و افزود: به احتمال زیاد این مرکز در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه راه‌اندازی خواهد شد. این مرکز به‌منظور آزمایش استحکام بدنه و ایمنی خودروها طراحی شده و می‌تواند تحولی جدی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند.
تاثیر دریافت جرایم رانندگی روی کاهش تصادفات : جرایم رانندگی سودآور یا بازدارنده؟
سوگل دانایی:

تاثیر دریافت جرایم رانندگی روی کاهش تصادفات : جرایم رانندگی سودآور یا بازدارنده؟

نرخ جرایم رانندگی در نوروز امسال بیشتر شد. رئیس پلیس راهور فراجا در اسفند گذشته اعلام کرد در ایام نوروز تمام مبالغ جرایم رانندگی یک‌سوم بیشتر محاسبه می‌شود. هدف از افزایش نرخ جرایم، کاهش میزان مرگ‌ومیر جاده‌ای و تخلفات است. اما آیا جرایم بازدارندگی لازم را دارد؟ محاسبات برخی از خبرگزاری‌ها، مانند تسنیم، نشان می‌دهد نوروز امسال دو هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان جریمه رانندگی صادر شده است، اما آیا این رقم، میزان تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیر را نیز کم کرده است؟ یک جامعه‌شناس حوزه بحران تأکید دارد نمی‌توان با یک عامل کنترل قانونی، شیوه و سبک رانندگی را تغییر داد.رضا حسینی جبلی معتقد است که پلیس با این توجیه که پایین بودن مبلغ جرایم باعث افزایش تخلفات و به تبع آن موجب صدمات جانی و خسارات مالی به مردم شده پیشنهاد افزایش چندین برابری جرایم را داده است .با فرض اینکه این توجیه پلیس را موجه بدانیم پرسش اینجاست : آیا در تصادفات (عموماً منجر به فوت و جرح) فقط عامل انسانی دخیل است و عوامل دیگر دخالت ندارند؟راحت‌ترین روش و در دسترس‌ترین آن لزوماً بهترین روش نیست. تنها توجیه برای افزایش چندین برابری جرایم رانندگی نگاه به جنبه مادی آن است ولا غیر.طبق ماده ۲۳ قانون فعلی رسیدگی به تخلفات رانندگی، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداریها و دهیاریهای ذی‌ربط، وزارت راه‌وترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.در این بین، تنها 15 درصد جرایم، به پلیس بازگردانده می شود.
ابلاغ آیین‌نامه تسریع رسیدگی به تصادفات با صدمات بدنی غیرعمد
موضوع بند "د" ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم:

ابلاغ آیین‌نامه تسریع رسیدگی به تصادفات با صدمات بدنی غیرعمد

آیین‌نامه تسریع در رسیدگی به تصادفات رانندگی منتهی به صدمات بدنی غیرعمدی ابلاغ شد.هدف اصلی این مصوبه، عدم لزوم تشکیل پرونده قضایی برای دریافت خسارت‌های بدنی اشخاص ثالث زیان‌دیده در اغلب حوادث ترافیکی است.از جمله مزایای دیگر این آیین‌نامه، می‌توان به تکلیف سازمان پزشکی قانونی مبنی بر ابلاغ الکترونیکی آخرین نظریه پزشکی قانونی پرونده‌های در دست رسیدگی شرکت‌های بیمه و صندوق اشاره کرد که این روند، باعث پرداخت تکمیلی خسارت‌های بدنی زیان‌دیدگان جرحی می‌گردد.برخی از منتقدین معتقدند که این تسریع در امور ممکن است سبب ساز سو استفاده های احتمالی بواسطه تشکیل باندهای تصادفات ساختگی با همکاری افرادی مجرم در درون برخی از شرکت های بیمه گذار شود.
سردار رادان: طرح خودروی متصل به زودی انجام می شود + راهور تراشه الکترونیکی پلاک و GPS خودروهای عمومی را عملیاتی کنید ،مابقی پیشکش
بعد از ادعای پلیس راهور در جریمه متخلفان با پهپاد :

سردار رادان: طرح خودروی متصل به زودی انجام می شود + راهور تراشه الکترونیکی پلاک و GPS خودروهای عمومی را عملیاتی کنید ،مابقی پیشکش

بشکل نامعلومی پلیس راهور قصد بزرگ نمایی توانمندی های خود و ادعای کنترل پذیری جریان ترافیک و شناسایی متخلفان را دارد. هرچند که تحولات پلیس راهور در ده سال اخیر، واقعا قابلیت تقدیر دارد، اما ادعاهایی نظیر کنترل رانندگان متخلف با پهپاد، کنترل جاده ها با رادار ، طرح خودروهای متصل و نظایر آنها سوالات و شائبه های زیادی را برای افکار عمومی مطرح کرده است. پلیس هنوز در نصب میکروچیپ و تراشه روی پلاک خودروها ناتوان است،چطور قصد اجرای طرح خودروهای متصل آنهم بشکل همگانی را دارد؟هنوز خودروهای سنگین ما بشکل کامل مجهز به GPS و کنترل لحظه ای نشده اند،چرا سردار رادان و سردار حسینی، صحبت از اجرای طرح خودروهای متصل می کنند؟ مسلما عزیران پلیس می دانند که با وجود ارتباطات منطقی، بین طرح و برنامه وپروژه-اجرا، تفاوت های بنیادین وجود دارد.
بازگشت نرخ عادی جریمه‌های رانندگی پس از پایان طرح نوروزی ۱۴۰۴ + آمار عجیب ۲۸ میلیون جریمه؟
سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا:

بازگشت نرخ عادی جریمه‌های رانندگی پس از پایان طرح نوروزی ۱۴۰۴ + آمار عجیب ۲۸ میلیون جریمه؟

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرد: با پایان طرح نوروزی ۱۴۰۴، افزایش ۳۰ درصدی جریمه‌ها که از ۲۵ اسفند آغاز شده بود، از ۲۰ فروردین به حالت عادی بازگشت. بررسی آمارهای ثبت‌شده نشان می‌دهد طی ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی، مجموعاً ۱۷.۷۹۲، ۲۸۵ تخلف رانندگی در جاده‌های کشور ثبت شده است؛ رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی معادل ۵.۸۳۸، ۱۶۲ تخلفات را نشان می‌دهد. سوال اینجاست که چرا باید به اندازه خودروهای وارد شده به سفرهای نوروزی شاهد صدور برگ جریمه باشیم؟ رانندگان خطرساز و بی مبالات شده اند یا سخت گیری پلیس وجود دارد؟ آیا با تعارض منافع روبرو نیستیم؟ نقش و جایگاه بخش راهنمایی و ارشادی پلیس راهور کجای داستان قرار دارد؟ هر طور که نگاه می کنیم، یک جای داستان می لنگد و ایجاد شائبه می کند.
ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک گذرموقت و امکان تردد پنج ماهه در سال ، صرفا توسط مالک خودرو
سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور معاون پلیس راهور:

ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک گذرموقت و امکان تردد پنج ماهه در سال ، صرفا توسط مالک خودرو

پیرو اطلاع رسانی ها قبلی پلیس، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور فراجا مجددا بر ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک گذرموقت هشدار داد.سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور با اشاره به معامله خودروهای گذرموقت اظهار کرد: براساس قانون، خرید و فروش خودروهای پلاک گذر موقت ممنوع بوده و در صورت هرگونه معامله، تصرف و تردد در معابر شهری و برون شهری توسط پلیس متوقف می شود.
آیا برای ایمن سازی سفرهای نوروزی آماده ایم؟ مرگ خوبه اما برای همسایه + سلام به بر و بچ پلیس راهور
آمار تصادفات نوروز:

آیا برای ایمن سازی سفرهای نوروزی آماده ایم؟ مرگ خوبه اما برای همسایه + سلام به بر و بچ پلیس راهور

کمتر از ۴۰ روز دیگرف شاهد حجم بالای سفر‌های نوروزی خواهیم بود. سفر‌هایی در ماه مبارک رمضان و شرایط و حاشیه‌های خاص خودش. آیا پلیس راهور آمادگی لازم برای هدایت امن ترافیک جاده‌ای را دارد؟ نوآوری خاص پلیس در رویداد پیش روی چیست (در مقایسه با سال‌های قبل)؟ آیا امسال هم قصد دارند با پیش کشیدن میزان جرایم منجر به توقیف خودرو، کام شهروندان را تلخ کنند؟ منتظر دریافت توضیحات و تشریح برنامه‌های پلیس راهور توسط سردار تیمور حسینی هستیم.
دور زدن اپلیکیشن ویز توسط پلیس فرانسه و بلژیک
روش های جدید مقابله با رانندگان پرخطر:

دور زدن اپلیکیشن ویز توسط پلیس فرانسه و بلژیک

گروهی از رانندگان خواه به دلیل نداشتن بیمه، نداشتن گواهینامه رانندگی، عبور از حد سرعت مجاز یا رانندگی پس از مصرف الکل یا مواد مخدر باشد، از ویز برای اجتناب از مواجهه با پلیس استفاده می‌کنند.پلیس بلژیک به جای اینکه نیروهایش برای چندین ساعت در یک مکان مشخص در خیابان‌ها و جاده‌ها مستقر بمانند، به آنها دستور داده تا به سرعت در فواصل زمانی کوتاه جابجا شوند و تعداد مراکز بررسی و بازرسی خودروهای عبوری را افزایش دهند. این اقدام پلیس بلژیک موجب شده تا کار برای رانندگان متخلفی که روی اطلاعات دریافتی از ویز حساب ویژه باز می‌کنند، دشوار شود.در فرانسه نیز پلیس از ژوئیه ۲۰۲۳ تا کنون با هدف مقابله با تصادف‌های ناشی از مصرف بیش از حد مجازِ الکل و مواد مخدر، در برخی ساعت‌ها ارسال گزارش محل استقرار نیروهایش توسط رانندگان را مختل می‌کند تا به طور موقت از انتشار آن در اپلیکیشن ویز جلوگیری شود.
رئیس پلیس راهور فراجا:خودروهای داخلی، تهدیدی مرگبار در جاده‌ها + ضعف شدید در بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق
لزوم پاسخگویی وزیر صمت و رئیس استاندارد به بازرسی و دادگاه:

رئیس پلیس راهور فراجا:خودروهای داخلی، تهدیدی مرگبار در جاده‌ها + ضعف شدید در بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق

رئیس پلیس راهور فراجا از امنیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کرد و گفت: این مشکل به تهدید جدی برای جان رانندگان و سرنشینان تبدیل شده است.‌ سردار سیدتیمور حسینی روز سه‌شنبه با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل، هشدار داد که بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق این خودروها از استحکام کافی برای مقابله با تصادفات برخوردار نیستند.‌وی همچنین به تحقق نیافتن وعده‌ها برای راه‌اندازی «مرکز آزمون تصادف» اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز که قرار بود تا نیمه اول سال‌جاری افتتاح شود، همچنان ‌ پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته و هیچ تحولی در روند اجرای آن مشاهده نمی‌شود.‌رئیس پلیس راهور فراجا افزود: مرکز آزمون تصادف می‌تواند به‌صورت تخصصی میزان استحکام بدنه خودروها در زمان برخورد را ارزیابی کند و این ارزیابی‌ها می‌تواند راهگشای اصلاحات ضروری در صنعت خودروسازی کشور باشد.‌با وجود افزایش قیمت‌ها به بهانه رشد هزینه‌های مواداولیه، بعید به‌نظر می‌رسد که تغییرات فعلی منجر به بهبود کیفیت خودروها و ارتقای ایمنی آنها شود.
مدیر عامل موسسه راهگشا: بومی سازی دستگاه تولید پلاک در کشور و غیر متمرکز شدن تولید و تحویل پلاک
تولید پلاک خودرو در ۲۰دقیقه در سراسر کشور:

مدیر عامل موسسه راهگشا: بومی سازی دستگاه تولید پلاک در کشور و غیر متمرکز شدن تولید و تحویل پلاک

سردار خوش نشان مدیر عامل موسسه راهگشا بیان داشت که با تلاش جوانان این مرز و بوم توانستیم دستگاه تولید پلاک را در کشور بومی‌سازی کنیم و این یکی از اقداماتی است که منجر به صرفه جویی ارزی برای کشور و سرعت‌بخشی به خدمات رسانی به مردم شده است. پلیس راهور با بهره‌گیری از دستگاه‌های بومی پلاک‌سازی پرتابل، امکان تولید و تحویل پلاک خودرو را در تمامی مراکز تعویض پلاک کشور در مدت ۲۰دقیقه فراهم کرده است. پیشتر، کارخانه ضرب پلاک به‌صورت متمرکز در تهران و در یک واحد مستقل فعالیت می‌کرد، اما در زمان حاضر، دستگاه‌های پرتابل و کوچک تولید پلاک برای تمامی مراکز تعویض پلاک سراسر کشور تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. بنظر می‌رسد با ایجاد این توانمندی برای پلیس راهور، به زودی شاهد جمع آوری پلاک‌های مخدوش الصاقی روی خودرو‌ها با قید فوریت باشیم.
یکپارچه سازی داده های پلاک خودرو، شماره گواهینامه و نوع گواهینامه منجر به رتبه بندی راننده، در شرایط فعلی برای شما مقدور نیست، وعده نابجا ندهید
نقد صحبت های رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص رتبه بندی رانندگان:

یکپارچه سازی داده های پلاک خودرو، شماره گواهینامه و نوع گواهینامه منجر به رتبه بندی راننده، در شرایط فعلی برای شما مقدور نیست، وعده نابجا ندهید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا مدعی شده است که در حال تهیه طرحی برای رتبه‌ بندی رانندگان قانون مدار به یک، دو و سه و ارایه تسهیلات و امتیازات تشویقی به آنها و محروم سازی رانندگان پر خطر هستیم. این طرح نسبتا تخیلی رئیس پلیس راهور اگر قصد اجرایی شدن داشته باشد، نیازمند ترکیب دو سامانه پلاک خودرو و شماره گواهینامه با نظام پیشنهادی رتبه بندی است. با توجه به گرایش پلیس راهور به کنترل الکترونیک و دوربین پایه ، عدم الزام به رانندگی در خودرویی که فرد راننده مالک آن است و مواردی مشابه، امکان شناسایی و دسته بندی جامع و مانع از رانندگان قانون مدار و رانندگان پر خطر برای ارایه امتیارات یا محروم سازی از امتیارات ، وجود ندارد و شایسته است که رئیس پلیس فراجا از ارایه طرح های نسبتا تخیلی ، کوتاه بیاید. کنترل جی پی اس پایه فرد راننده و هوشمندسازی پلاک خودرو، شاید بتواند در آینده دور، محقق کننده نسبی این خواسته باشد.
نصب پلاک سوم با چیپ الکترونیکی و پایان خطاهای جریمه‌ای در پلیس راهور
توضیحات سردار رادان رئیس فراجا:

نصب پلاک سوم با چیپ الکترونیکی و پایان خطاهای جریمه‌ای در پلیس راهور

سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در برنامه صف اول شبکه خبر حضور داشت درباره راهکار پلیس برای پایان جریمه اشتباهی خودروها توضیحاتی داد. سردار رادان گفت: با پلاک سوم می شود مساله ارسال اشتباه پیامک های جریمه رانندگی را رفع کرد چون دیگر پلاک سوم قابل دستکاری نیست. اگر پلاک سوم کامل نصب شود جرائم اشتباهی صفر می شود.این پلاک به‌ویژه در جلوگیری از دستکاری‌های غیرمجاز و اشتباهات احتمالی در جریمه‌های رانندگی کاربرد خواهد داشت . اجرای طرح پلاک سوم نیازمند تأمین بودجه از طرف دولت است و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، این طرح به‌زودی به‌صورت گسترده اجرا خواهد شد.
جریمه ۷۰۰ هزار تومانی برای پوشش پلاک موتور + پلیسی که هرچند دیر ، اما بالاخره متوجه شد
ورود انتظامی و امنیتی به بحث موتور سوارها:

جریمه ۷۰۰ هزار تومانی برای پوشش پلاک موتور + پلیسی که هرچند دیر ، اما بالاخره متوجه شد

کم توجهی به نابسامانی وضعیت موتور‌ها و موتور سواران در تهران، در حال تبدیل کردن معزل انتظامی به مشکل امنیتی بود. موتور‌های قولنامه‌ای، موتور‌های بدون پلاک یا پلاک‌های پوشیده و مخدوش، موتور سواری بدون رعایت چارچوب‌های انتظامی و ...، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. پلیس راهنمایی و رانندگی اخیرا به این موضوع ورود موثر نموده و بیان داشته است که افرادی که پلاک موتورسیکلت هایشان را می‌پوشانند، ۷۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و موتورسیکلت‌هایی که پلاک ندارند، علاوه بر جریمه ۴۰۰ هزار تومانی به توقفگاه منتقل می‌شوند. ممکن است این سوال پیش بیاید که موتور سوار‌ها عموما از اقشار ضعیف جامعه هستند و این جریمه می‌تواند فشار زیادی بر آن‌ها وارد کند. در پاسخ باید عنوان نمود که جریمه مورد اشاره، برای تخلفات عادی نبوده و یک تخلف انتظامی با طعم ضدامنیتی است. موضوعی که یک موتور سوار می‌تواند با رعایت چارچوب‌های خاص، به هیچ وجه گرفتارش نشود.
ممنوعیت ورود خودرو مدیران استان تهران به خطوط ویژه + خدا حافظ افاده ها و سواستفاده های مخفی شده پشت چراغ لایتر و خط ویژه
مجوز ورود به خط ویژه؛

ممنوعیت ورود خودرو مدیران استان تهران به خطوط ویژه + خدا حافظ افاده ها و سواستفاده های مخفی شده پشت چراغ لایتر و خط ویژه

سال‌های سال است که متاسفانه سواستفاده از مجوز تردد در خطوط ویژه و روشن کردن چراخ لایتر پلیسی توسط بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی، تبدیل به امری عادی و حتی عاملی برای تفاخر و افاده شده بود. وفق قانون، تنها مدیرانی اجازه استفاده از این امکانات را داشتند که در ماموریت خاص اداری باشند. اما مشاهده شده که حتی طرف در اول صبح برای زودتر رسیدن به اداره خود و یا در آخر شب برای زودتر زسیدن به منزل شخصی خود هم از این امکانات، سواستفاده و بهره برداری سلیقه‌ای و شخصی می‌نمود. ابوالفضل دربانی دبیر شورای ترافیک پایتخت در این خصوص بیان داشت که از چندی پیش، ورود مدیران و اشخاص خاص به خطوط ویژه بی‌آرتی (BRT) برای تردد، با انتقاداتی از سوی مردم و برخی مسوولان دیگر رو به رو شده بود؛ در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران، برای درک حال شهروندانی که دقایق زیادی از روز را در ترافیک سپری می‌کنند، تردد خودرو‌های تمام مدیران استانی در خطوط ویژه ممنوع اعلام شد.
کاهش ۴ درصدی جانباختگان تصادفات اربعین + تشکر از زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی
سردار حسینی:

کاهش ۴ درصدی جانباختگان تصادفات اربعین + تشکر از زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی

​رئیس پلیس راهور فراجا در جدیدترین آمار از بازگشت زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت: با وجود حجم بالای تردد، شاهد کاهش قابل توجه جانباختگان تصادفات در مسیرهای مواصلاتی بوده‌ایم و .... . برخی از تحلیل گران، علل این امر را بهبود وضعیت جاده های مواصلاتی مسیر اربعین در چند سال اخیر ، افزایش دقت رانندگان، ورود و خروج دوره ای و تدریجی زوار از مرز(ممانعت از تکرار تجارب هجوم دفعی و همگانی برای ورود به عراق و بازگشت به کشور)و زحمات و تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی می دانند.
جناب سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور ، اگر جای دادستان نظامی بودیم برعلیه شما اعلام جرم می کردیم و اگر جای سردار تیمور حسینی بودیم، بجای تشویق تذکر می دادیم + ضمن تشکر از کلیه زحمات،عملکرد پلیس راهور پایتخت بشدت زیر سوال است
ادامه انتقادات از عملکرد پلیس راهور تهران بزرگ:

جناب سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور ، اگر جای دادستان نظامی بودیم برعلیه شما اعلام جرم می کردیم و اگر جای سردار تیمور حسینی بودیم، بجای تشویق تذکر می دادیم + ضمن تشکر از کلیه زحمات،عملکرد پلیس راهور پایتخت بشدت زیر سوال است

بنظر می‌رسد بعد از انواع نقد و آسیب شناسی‌ها از عملکرد پلیس راهور، بعد از انواع صحبت‌های مشفقانه رسانه‌ای و غیر رسانه ای، ضرورت اندکی شدت عمل و مطالبه گری قانونی نسبت به پلیس راهور و خروجی‌ها و دستاورد‌های آن فرا رسیده است. وقتی می‌گویی تخلفات ساکن مهمترین تخلف در سطح شهر تهران است، ما به کم توجهی قانونی شما در رفع کمبود پارکینگ می‌اندیشیم نه صرفا فرهنگ رانندگان. وقتی می‌گویی دوربین‌های کنترل سرعت ایراد دارند و دوربین‌های کنترل محدوده طرح ترافیکی خیر، ما به جیب‌های گشاد شهرداری و دور شدن از اهداف اصلی طرح ترافیک فکر می‌کنیم (بزرگراه صیاد شیرازی را رصد کنید) نه نیازمندی به تعمیر دوره ای. وقتی می‌گویی در حال دنباله گیری طرح ۱۰ برای سامان دهی موتور سواران هستیم، ما با ادله‌های قابل اثبات در هر محکمه‌ای که باشد می‌گوییم اهمال مسلم دارید (اگر نگوییم قصور، تقصیر و ترک فعل دارید). وقتی از رفع نقاط حادثه خیز، رفع گره‌های ترافیکی، رفع معایب مهندسی حرف می‌زنید، ما کم عرضگی تان در استاندارد سازی سرعت گیر‌ها را جلوی چشم مان می‌بینیم. ما قصد نمک نشناسی، سیاه نمایی، تشویش، لایه کشیدن، حب و بغض، جریان سازی برای دیده شدن، قدرنشناسی و ..، نداریم. ما مدعی هستیم که اطلاعات و خروجی‌های تان در بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی منجر به تنظیم گری امور بشکل فرابخشی بشدت جای کار کردن دارد.
جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» ۹۰ هزار تومان، پارک دوبله هم ۹۰ هزار تومان؟ + مذهبت رو؟
عدم تناسب بین نوع تخلف و جرائم تعریف شده رانندگی:

جریمه «تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز» ۹۰ هزار تومان، پارک دوبله هم ۹۰ هزار تومان؟ + مذهبت رو؟

با ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم رانندگی افزایش یافت. افزایشی که به اذعان مجریان آن با هدف ارتقاء نظم ترافیکی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن تنظیم شده و از نگاه منتقدین، مصوبه ای ناقص است که توپ را فقط به زمین شهروندان انداخته و از چند موضوع ، ارتقا ایمنی راه ها ، ارتقا ایمنی و استاندارد خودروها، وظیفه مند شدن بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی و مواردی همانند ، در کنار این طرح و بعنوان طرح های متمم و مکمل، غفلت شده است. نقد بعدی قابل بیان، تبعیض در افزایش نرخ جرایم است. باید از پلیس راهنمایی و رانندگی پرسید که جریمه ۹۰ هزار تومانی با توجه به ضریب رشد جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی برای تردد کامیون ها در ساعات غیر مجاز، جریمه ای بازدارنده محسوب می شود؟ آیا پلیس واقعا تصور نمی کند که با نوعی تبعیض در نرخ ارتقا و رشد جرایم راهنمایی و رانندگی مواجه هستیم؟ پارک دوبل ۹۰ هزار تومان، تردد کامیون در ساعات غیرمجاز در سطح معابر هم ۹۰ هزار تومان؟  
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین