پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
بر اساس قوانین، خروج کالای ملوانی از شهر‌های بندری ممنوع است، اما به دلیل ارزان‌تر بودن برای انتقال آن از خودرو‌هایی (شوتی) استفاده می‌شود که عمدتا با سرعت بالا در جاده‌ها حرکت می‌کنند.
شعارسال: رانندگان "شوتی" می‌گویند اگر بتوانند از گذرگاه‌های پلیس عبور کنند، احتمال اینکه در دام راه‌زنان مسلح بیافتند بسیار است و شاید جان و مال خود را از دست بدهند.

به گزارش عصرجنوب خودرو‌های حمل بار که از بنادر جنوب ایران «کالای ملوانی» وارد شده توسط تجار و لنج‌داران را به مناطق مختلف کشور می‌برند «شوتی» خوانده می‌شوند.

خودرو‌های شوتی عمدتا به صورت کاروانی به جاده می‌زنند و با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کنند.

آن‌ها به خبرنگار عصرجنوب می‌گویند رانندگان حمل بار کالای ملوانی از شهر‌های مختلف ایران به بنادر جنوبی می‌آیند و حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان کرایه انتقال بار دریافت می‌کنند.

آن‌ها می‌گویند اگر بتوانند از گذرگاه‌های پلیس عبور کنند، احتمال اینکه در دام راه‌زنان مسلح بیافتند بسیار است و شاید جان و مال خود را از دست بدهند.

در میان رانندگان خودرو‌های شوتی زنانی هم دیده می‌شود که یا راه همسران فوت شده خود در این راه را ادامه می‌دهند و یا برای درآوردن خرج خانواده به جاده زده‌اند.

بر اساس قوانین گمرکی ایران، خروج کالای ملوانی از شهر‌های بندری که این امتیاز را دارند ممنوع است، اما به دلیل ارزان‌تر بودن کالا‌ها میل به خرید از بنادر بیشتر است و برای انتقال آن از خودرو‌هایی استفاده می‌شود که عمدتا با سرعت بالا در جاده‌ها حرکت می‌کنند.
 


ماشین‌های شوتی غیر از پلیس نگران راهزنان هستند
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری عصرایران، تاریخ انتشار:۲۰ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۸۰۲۴۳۰، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین