پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۲۵۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
به اسم حمایت از خودروساز‌های داخلی، واردات خودروی خارجی را با نظام تعرفه گذاری تحت کنترل گرفتیم و بدلیل وجود حاشیه‌های فساد و اهمال و نفوذ مسلم در صنایع خودرو سازی، پاسخ طلبی، حمایت از حقوق مصرف کننده، امنیت تولیدات، اعمال فشار برای ارتقا کیفیت و مواردی همانند را فراموش کردیم. سوال این است که این سیاستگذاری است یا حماقت؟ حال معاون محترم دفتر صنایع خودروی وزارت صمت بیان داشته که در حال تشکیل ساز و کاری هستیم که متناسب با میزان تولید داخل تعرفه خودرو‌های وارداتی تعیین شود؟ خودتان برای این شیوه راهبری صنعت خودرو در کشور نام انتخاب کنید. لطفا فقط ناسزا نگویید.
شعار سال: ابوالفضل خلخالی افزود: به طور نمونه اگر در خودرو‌های وارداتی، ۲۰ درصد داخلی سازی داشته باشیم ۳۲ درصد تعرفه به واردات آن تعلق می‌گیرد و اگر داخلی سازی به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند تعرفه واردات آن به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی گفت: البته قیمت گذاری براساس نظر سازمان حمایت صورت می‌گیرد، اما آیین نامه‌ای در دست تنظیم است تا معیار قیمت گذاری باشد که طبق آن رقابتی بودن محصولات را می‌سنجیم.

خلخالی افزود: براساس این آیین نامه برای هر کدام از این محصولات رتبه رقابتی بودن را تخصیص می‌دهیم، این رقابتی بودن براساس سنجش میزان قیمت کنونی محصول با میزان قیمت محصول رقابتی در جهان خواهد بود.

خلخالی اضافه کرد: به دنبال این هستیم فضای حمایتی راکه برای خودروساز‌ها ایجاد کرده ایم از بین ببریم تا خودروسازان ما بتوانند با دنیا رقابت کنند، براین اساس یک قیمت رقابتی برای هر محصول اعلام خواهد شد و میزان رقابتی بودن این محصولات در مقایسه با قیمت رقابتی بازار‌های جهانی سنجیده می‌شود.

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: همچنین به اجزای تشکیل دهنده قیمت یک محصول توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. در این بین قیمت اعلامی توسط بنگاه از حیث رقابتی، بررسی و مشخص خواهد شد که آیا قیمت رقابتی است یا خیر؟ و اگر رقابتی است در چه رتبه‌ای قرار دارد؟

خلخالی افزود: اگر محصولی رتبه رقابتی پایین داشته باشد باید از خط تولید خارج شود و یا اصلاحاتی صورت گیرد تا به قیمت رقابتی برسد در واقع محصولات تنها زمانی می‌توانند با توجه به قیمت اعلامی بنگاه در بازار عرضه شوند که قیمت رقابتی داشته باشند.

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در پاسخ به علت بالا بودن قیمت اولیه خودرو‌های مونتاژ در ایران در مقایسه با کشور‌های همسایه و کشور‌های سازنده آن گفت: بخشی از آن به دلیل تعرفه قیمتی است و بخشی از آن نیز به دلیل میزان پایین تولید و غیراقتصادی است به همین دلیل باید در پلتفرم‌های مشترک در داخل کشور تولید انجام دهیم تا میزان تولید را به میزان اقتصادی برسانیم و برای تحقق این موضوع به دنبال هم افزایی از طریق ایجاد اتحاد‌های راهبردی میان تولید کنندگان خودرو در داخل کشور هستیم تا بر روی هزینه‌های سربار تأثیر بگذارد و شاهد تعدیل قیمت این نوع محصولات باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار:27 مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: 271480، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین