پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌های کشور در مناطق ممنوعه و بحرانی ایجاد شده‌اند. این در حالی است که در کشور‌های جهان کارخانه‌های آب‌بر در نواحی مرطوب و پر آب ساخته می‌شوند. به نقشه پراکندگی کارخانجات فولاد و پتروشیمی کشور نگاه کنید و وضعیت بحران آب در آن مناطق را هم بررسی بفرمائید.
شعار سال: عمده کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌های کشور (بعنوان صنایع بشدت آب بر) در دشت‌های "ممنوعه" و "ممنوعه بحرانی" و در مناطق خشک کشور احداث شده اند. تعداد بسیار ناچیز این کارخانجات در سواحل گسترده جنوبی کشور (دریای عمان و خلیج فارس) و استقرار عمده آن‌ها در مناطق کویری و خشک کشور نیز قابل تأمل است!

سیاستگذاری و آشنایی با الفبای سیاستگذاری آب از جمله مسائل مغفول مانده در کشور است که کمتر توجهی به آن شده و می‌شود. علیرغم مسائل و تبعات بسیار جدی این سیاستگذاری‌های غلط، چرایی و الزام تراشی برای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای به بهانه تأمین نیاز صنعت! قابل تأمل است.
 
از پراکنش کارخانه‌های فولاد در ایران چه می‌دانید؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین