پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از آغاز برخوردهای شدید با فروشندگان غیرمجاز سیگار خبر داد و اعلام کرد که دکه‌های روزنامه‌فروشی حق فروش سیگار و محصولات دخانی را ندارند.

شعارسال: علی اصغر رمزی ، با اشاره به اجرایی نشدن آخرین وعده برخورد با توزیع کنندگان غیرمجاز سیگار و دخانیات که اول مرداد بود، گفت: بنا بر این بود که از اول مرداد امسال، دستگاه‌های نظارتی هنگام بررسی واحدهای خرده‌فروشی، مجوز این واحدها را بررسی کنند و اگر مجوز نداشتند، برخوردهای قانونی انجام دهند اما در مرحله اجرا دستگاه‌هایی که قرار بود برخورد مورد نظر را انجام دهند، پیشنهاد کردند که در مرحله اول برای یک ماه این طرح حالت تذکری داشته باشد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز طرح ساماندهی توزیع سیگار و خرده‌فروشان دخانیات، دو مرحله تمدید شده بود و علت آن از سوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات، احتمال آشنا نبودن واحدهای خرده‌فروشی با سامانه‌های الکترونیکی عنوان شده بود، چرا که به گفته وی، در این طرح واحدهایی که قصد دریافت مجوز برای توزیع محصولات دخانی را دارند، می‌بایست با ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف، اقدام به ثبت درخواست کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات درباره وضعیت فعلی ثبت نام‌ها در این سامانه، اظهار کرد: مهلت دریافت مجوز تاکنون دو بار تمدید شد و براساس آخرین آمار از سامانه ایرانیان اصناف، حدود ۲۰ هزار خرده‌فروش برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند که این تعداد نشان می‌دهد به طرح توجه شده است و اگر قرار باشد برخوردهای قانونی صورت گیرد، دیگر حجت بر آنها که مجوز ندارند، تمام شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز قرار بر این است که دستگاه‌های نظارتی، برخوردهای قهری و شدید خود را از ابتدای همین ماه شروع کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس قانون فقط واحدهای تحت پوشش سه اتحادیه سوپرمارکت‌ها، خواربار فروشان و سقط فروشان اجازه فروش سیگار را خواهند داشت، تاکید کرد که دکه‌های روزنامه فروشی جزو این سه اتحادیه نیستند و حق فروش سیگار و محصولات دخانی را ندارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه کیهان، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1395، شماره: 21427 .

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین