پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
در حالی اوایل سال‌جاری وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار (نیمه اردیبهشت) خبر داده بود که ۴۵ روز از این موعد گذشته و هنوز خبری از اجرایی شدن این طرح وزارت راه و شهرسازی نیست.

شعارسال: محمد اسلامی در روزهای ابتدایی فروردین امسال با اشاره به تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز در زمستان 97 گفته بود: کارت اعتباری مصالح ساختمانی حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که تحرک در تولید مسکن و ساخت و ساز یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید است و سال گذشته برنامه های خوبی در این زمینه پایه گذاری و از سوی رئیس جمهور نیز رونمایی شد، افزود: کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای تولید کنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

وی وعده داد: طرح مذکور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی به کارخانه تولیدی در حالت توقف و رکود جانی دوباره می‌بخشد و در نهایت قیمت تمام شده تولید مسکن را با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش خواهد داد.

45 روز از زمان اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد اما هنوز خبری از اجرایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیست. برنامه‌ای که به گفته کارشناس مسکن در حد یک گفتار درمانی است و در صورت اجرایی شدن حداکثر 3 درصد قیمت ‌ها تعدیل خواهد کرد.

اواخر ماه گذشته دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان درباره وضعیت بازار مصالح ساختمانی گفته بود:‌در بحث تامین مصالح ساختمانی در حال حاضر با کمبودی در بازار مواجه نیستیم، مشکل این بخش آن است که در بحث توزیع نظارتی وجود ندارد.

پورحاجت با بیان این‌که عدم کنترل قیمت‌ها مشکل دیگر بازار مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ کنترلی بر قیمت مصالح ساختمانی وجود ندارد و نرخ‌ها را کارخانه‌ها اعلام می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی به وفور در کشور وجود دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها زیر ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند که اگر تولید را افزایش دهند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 2037537: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین