صنعت و خدمات - توسعه صنعتی

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
صنعت و خدمات - توسعه صنعتی
دولت چهاردهم به دنبال اجرای راهبرد جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد است + آیا دکتر عارف از خام فروشی حوزه معدن، ضغف شدید فناوری و اتمام برخی از ذخایر معدنی نظیر آهن در چندین سال آینده ، خبر دارند؟
معاون اول در ایمیدرو:

دولت چهاردهم به دنبال اجرای راهبرد جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد است + آیا دکتر عارف از خام فروشی حوزه معدن، ضغف شدید فناوری و اتمام برخی از ذخایر معدنی نظیر آهن در چندین سال آینده ، خبر دارند؟

دکتر عارف در جلسه شورای معاونین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بیان داشت که باید از سازوکار خام‌فروشی در معدن جلوگیری شود،زنجیره ارزش صنعت و معدن باید کامل شود و اجازه ندهیم یکی از حلقه‌های این زنجیره تضعیف شود چرا که منافع برخی در تضعیف و یا پاره کردن این حلقه‌ها است و اجازه ندهیم این حلقه‌های زنجیره تضعیف شود و باید هدفگذاری، رساندن زنجیره ارزش به حداکثر کشش در تولید ثروت ملی باشد و ..... . با وجود آنکه صحبت های محمدرضا عارف ، صحبت های نسبتا درستی بوده ، اما بنظر می رسد که با نوعی خوش بینی زیاده از حد روبرو است. ضعف شدید فناورزی در حوزه معدن( فناوری نسل یک و دو در مقابل فناوری نسل سه و چهار در دنیا)، بروکراسی زیاده از حد و غلظت موانع تولید در این بخش ، اتمام نسبی برخی از معادن نظیر معادن آهن در کشور و نیازمندی به واردات سنگ اهن در آینده ای نزدیک، تنها بخشی از چالش های ایده جایگزینی معدن بجای نفت در اقتصاد است.
افتتاح نخستین آزمایشگاه بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس در پتروشیمی شهید تندگویان
با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس:

افتتاح نخستین آزمایشگاه بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس در پتروشیمی شهید تندگویان

به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، این آزمایشگاه با برخورداری از تجهیزات پیشرفته‌ای نظیر دستگاه کوانتومتری، میکروسکوپ نوری، تجهیزات متالوگرافی (شامل نمونه‌سازی، پولیش و غیره)، سختی‌سنجی ماکرو، تجهیزات ضخامت‌سنجی، تست و اندازه‌گیری رنگ و پوشش، ترموگرافی، فریت‌سنجی و دیگر ابزارهای تخصصی، ظرفیت چشم‌گیری در حوزه کنترل کیفی و تحلیل‌های فنی ایجاد کرده است. بهره‌برداری از این مرکز تخصصی نه‌تنها باعث افزایش سرعت و چابکی در انجام تست‌ها می‌شود، بلکه دقت و صحت نتایج آزمایش‌ها را نیز به طور قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد و امکان بررسی ریشه‌ای علل خرابی‌ها را برای واحدهای فنی فراهم می‌سازد.
دولت چهاردهم برنامه مدونی برای توسعه فیبرنوری دارد + توسعه برنامه تو سر بعضی ها بخورد، در یک کیلومتری دفتر شما و خیابان دبستان ، همراه اول با گردن کلفتی اختلال آنتن مستمر دارد و مبین نت در حال نزدیک به مرگ است / راست آزمایی را با شکایات ثبت شده در رگولاتوری بررسی کنید
سید ستار هاشمی؛ وزیر ارتباطات:

دولت چهاردهم برنامه مدونی برای توسعه فیبرنوری دارد + توسعه برنامه تو سر بعضی ها بخورد، در یک کیلومتری دفتر شما و خیابان دبستان ، همراه اول با گردن کلفتی اختلال آنتن مستمر دارد و مبین نت در حال نزدیک به مرگ است / راست آزمایی را با شکایات ثبت شده در رگولاتوری بررسی کنید

همه ما می دانیم که ورای دین و آئین و نوع نظام و شیوه اداره کشور، انحصار در هرکجایی که باشد، فساد و ناکارآمدی می آورد. چندماه قبل از عید ، اختلال تلفن همراه و بالطبع آن اینترنت مبین نت در منطقه دبستان( خیابان کابلی - خیابان شیخ شعبانی) درست در کمتر از یک کیلومتری دفتر جناب وزیر ، تشدید شد. بارها و بارها موارد از طریق رگولاتوری و اپراتور پیگیری شد. نتیجه در هر بار هم قول پیگیری و در برخی موارد، جواب سربالا بود. حال باید از آقای وزیر پرسید که چه خبر از عملکرد حوزه نظارتی تان؟ فیبر نوری که بدرد مردم نخورد، بدون و نبودنش چه فرقی می تواند داشته باشد جناب هاشمی؟ تو بعنوان وزیر و مجموعه تحت امرت وقتی عرضه برخورد با کم کاری ها و گردن کلفتی های یک الف اپراتور و احقاق حقوق حقه شهروندان را ندارید ، اصلا بدون و نبودن تان به چه درد می خورد ( روی این جمله خوب تمرکز و تفکر کن جناب دکتر).بشکل ناخوداگاه یاد کتاب دکتر علی ربیعی با عنوان زنده باد فساد افتادیم. سلام انتهایی خودمان را هم تقدیم همراه اول می کنیم و مبین نت. خسته نباشید از این وضع اختلال و شیوه خدمات رسانی.شد شد نشد نشد ولش کن( آهنگین بخوانید و شاد باشید).
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ایران برای خرید دکل‌های حفاری + فهرست جدید شرکت‌های ایرانی اکتشاف و تولید
مهران مکوندی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ایران برای خرید دکل‌های حفاری + فهرست جدید شرکت‌های ایرانی اکتشاف و تولید

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری از منابع شرکت ملی نفت ایران برای خرید ۱۵ دستگاه حفاری خشکی در سال جاری خبر داد.مدیرعامل شرکت ملی حفاری از برنامه‌های گسترده برای نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۵، روند نوسازی ناوگان حفاری شامل دستگاه‌های سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و فوق‌سنگین ادامه خواهد داشت، ضمن آنکه دستگاه‌های فرسوده مانند شهید رجایی و مدرس از رده خارج شده و جایگزین‌های جدید با توان ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ اسب بخار وارد ناوگان می‌شود.وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حفاری ۱۳۰ تا ۱۵۰ حلقه چاه در سال جاری تأکید کرد: این هدف با همکاری کارفرمایان و تمرکز بر سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، همچنین نگرش به نیروی انسانی و تجهیزات به‌عنوان عوامل کلیدی در افزایش راندمان حفاری مورد توجه است. از طرف دیگر، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت فهرست جدید شرکت‌های ایرانی متقاضی فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید نفت را منتشر کرد.
ذوب آهن را کسی به ایران نمی داد، می گفتند به صرفه نیست + مقایسه با حرکت ایران به سمت انرژی اتمی
نادر باقر زاده، استاد دانشگاه کالیفرنیا:

ذوب آهن را کسی به ایران نمی داد، می گفتند به صرفه نیست + مقایسه با حرکت ایران به سمت انرژی اتمی

سال‌های دور (۱۳۹۱) مجری شبکه صدای آمریکا (VOA) سه شنبه ۲۹ فروردین (April ۱۷) در برنامه افق از کارشناس برنامه پرسید: با اشاره به هزینه داشتن انرژی اتمی، آیا برای ایران داشتن انرژی اتمی مقرون به صرفه است؟ نادر باقر زاده، استاد دانشگاه کالیفرنیا، در پاسخ گفت: در مورد صنعت ذوب آهن هم مانند انرژی هسته‌ای از این حرف‌ها زده می‌شد که به صرفه نیست و هزینه اولیه آن زیاد است. ذوب آهن را کسی به ایران نمی‌داد تا این که روس‌ها این کار را انجام دادند. ایران امروز از لحاظ ذوب آهن در رتبه ۱۵ یا ۱۷ دنیاست. ایران در حدود یکصد سال تلاش نمود تا به فناوری چرخه‌ای ذوب آهن برسد. آنهم فناوری که حداقل سی سال از دانش روز خود عقب بود.
پیشنهاد پیشقدمی شرکت‌های برتر برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط سیدمحمد اتابک
وزیر صمت در همایش شرکت‌های برتر ایران:

پیشنهاد پیشقدمی شرکت‌های برتر برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط سیدمحمد اتابک

سیدمحمداتابک وزیر صمت در همایش بیست و هفتمین دوره رویداد انتخاب ۱۰۰ شرکت برتر بیان داشت که انتظار بیشتری از شبکه بانکی با توجه به گسترش بیش از پیش دایره امکانات سرمایه‌ای و اجرایی آن وجود دارد تا بتوانند با استفاده از توانمندی موجود بر بزرگترین چالش امروز صنعت و تولید که عبارت از ناترازی انرژی و محدودیت برق و گاز برای تولید و ارزآوری بیشتر است، فایق آیند. وی اضافه کرد که شرکت‌های برتر به شکرانه توانمندی مالی و اقتصادی، وارد نهضت ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ویژه تولید برق از نعمت خدادادی انرژی خورشیدی شوند و در یک همت جمعی با مشارکت خوشه‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی سایه شوم توقف تولید به علت کمبود برق را از سر صنعت و تولید که پیشران کشور در مسیر توسعه است؛ بردارند.
ادعای تطابق فعالیت‌ها و راهبردها با عملکردها در فولاد مبارکه
محمد جواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

ادعای تطابق فعالیت‌ها و راهبردها با عملکردها در فولاد مبارکه

رمز ماندگاری، پایداری و موفقیت فولاد مبارکه در عرصه تولید، برنامه‌محوری و حرکت در مسیر سیاست‌ها و راهبردهاست و اقدامات و فعالیت‌های مستمر و مداوم مدیران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه در دوره اخیر فعالیتِ این گروه صنعتی عظیم، در مسیر دست‌یابی به پنج راهبرد مهم شرکت فولاد مبارکه بوده و خوشبختانه ریل‌گذاری‌های صحیح و استمرار بر برنامه‌محوری این شرکت را به الگو و تراز تصمیم و عمل دانش‌محور و سیستماتیک مبدل ساخته است.
تهیه نقشه راه دستیابی به ترانزیت ۱۵ میلیون تنی بین ایران و باکو
تاکیدات فرزانه صادق:

تهیه نقشه راه دستیابی به ترانزیت ۱۵ میلیون تنی بین ایران و باکو

فرزانه صادق در نشست مشترک با شاهین مصطفی اف - معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان - با بیان اینکه توسعه ارتباط با جمهوری آذربایجان از اهمیت و جایگاه بالایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: اطمینان دارم که این مناسبات با تلاش های جنابعالی در آینده و در راستای منافع دو کشور بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود در بخش جاده‌ای پیشنهاد می‌کنم میزان پذیرش ناوگان به‌صورت روزانه در مرز آستارا به هزار دستگاه در بیله سوار ۸۰۰ دستگاه، در جلفا به ۷۰۰ دستگاه و در پل‌دشت به ۶۰۰ دستگاه افزایش یابد.
کلی گویی های حسین پور فرزانه. سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با موضوع ضرورت بازمعماری و بومی سازی در صنعت هوانوردی کشور
آغاز با صحبت های گل درشت، خدا به داد پایان برسد؟

کلی گویی های حسین پور فرزانه. سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با موضوع ضرورت بازمعماری و بومی سازی در صنعت هوانوردی کشور

حسین فرزانه سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری صبح روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ در دیدار با معاونان، مدیران و کارکنان چهار معاونت، ضمن تاکید بر رشد برونزا به جای رشد درون زا به منظور تسریع در ارائه خدمات و بالابردن کیفیت خدمات، بیان داشت که صنعت هوانوردی کشور نیازمند بازمعماری است و تحقق این مهم و فراتر رفتن از وضع موجود و ارائه خدمات مطلوب و بهتر، نیازمند همیاری و همکاری شما متخصصان و کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری است. برخی از منتقدین این گونه صحبت‌های کلی را نشانه‌ای بر عدم وجود برنامه مشخص در مدیر مربوطه دیده و معتقدند که مدیر با برخی کلی گویی‌ها در حال خریدن زمان جهت تسلط اولیه بر امور بوده و چنین شرایطی قادر به ایجاد تحول در یک صنعت پرچالش نظیر صنعت هوانوردی نیست. بدون موضع گیری انتقادی یا تخریبی، از آقای حسین فرزانه، موسی خسروی (مدیرکل حوزه ریاست و مسئول روابط عمومی)، جعفر یازرلو (سخنگوی سازمان)، روح الله شفیعی (دستیار ویژه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری)، درخواست ارایه توضیحات و شفاف سازی (الزاما با رویکرد غیرتقابلی و مبتنی بر برنامه راهبردی قابل رصد و نظارت) را داریم.
وعده ساخت هواپیمای ایرانی باز هم تکرار شد: ساخت هواپیما پیش کشف چرا موتور هواپیما را نمی سازید؟
پرواز بومی رویای دیرینه دولتمردان:

وعده ساخت هواپیمای ایرانی باز هم تکرار شد: ساخت هواپیما پیش کشف چرا موتور هواپیما را نمی سازید؟

رویا پردازی دولتمردان برای ساخت هواپیمای بومی و دکان سه نبش بعضی ها برای چاپیدن دولت ها ، گویا تمامی ندارد. برای درک بهتر موضوع با این مقدمه آغاز می کنیم که ساخت هواپیما سه قسمت عمده بدنه، اویونیک( تجهییزات الکترونیک) و موتور دارد. فناوری ساخت بدنه در سال های پیش بومی شده است و به راحتی در کشور قابلیت پیاده سازی دارد. سوال اینجاست که با وجود زمینگیری حجم بالای از هواپیماهای کشور بدلیل مشکل موتور، چرا همت ملی بر ساخت موتور داخلی قرار نمی گیرد؟ چرا دکان سه نبش بعضی ها را با ماموریت دهی دقیق نمی بندند؟ کشور با ساخت موتور بومی برای هواپیمای مسافربری، می تواند به بعضی از مرزهای دانشی هم دست پیدا کند.
توانایی صنعت شیرآلات ایران برای رقابت با برندهای مطرح اروپایی
ناصر میرزایی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی:

توانایی صنعت شیرآلات ایران برای رقابت با برندهای مطرح اروپایی

ناصر میرزایی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ایران بیان داشت که کشور ما از بعد صادراتی توانسته به برخی کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و برخی از کشورهای آفریقایی کالای ایرانی صادر کند و خوشبختانه این امکان فراهم شده تا با برندهای خوشنام اروپایی نیز رقابت داشته باشیم.تولید شیرآلات بهداشتی در ایران به سال های دهه ۳۰باز می گردد. سیر رشد تولید تا سال های دهه ۷۰آهسته بوده، ولی از این دهه آهنگ رشد سرعت گرفت. با وجود همه این تلاش ها ، فعالیت واحدهای زیرپله ای در حوزه صادرات محصولات بی کیفیت به کشورهای هدف، باعث گردیده تا جایگاه محصولات ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس تنزل یابد و جایگاه برندهای ایرانی توسط برخی برندهای چینی و ترکیه ای گرفته شود.میرزایی درباره نحوه ساماندهی و کنترل فعالیت واحدهای زیرپله ای گفت،باید شرایطی فراهم شود که تمامی تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی فعالیت نموده تا وزارت بهداشت و انجمن بتوانند نسبت به آبکاری، ساماندهی پساب ها و همچنین میزان سرب مورد استفاده در محصولات نظارت کافی داشته باشند ، اما متاسفانه این واحدها در سراسر کشور پراکنده هستند و هیچگونه نظارتی بر آنها وجود ندارد.
وعده تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا هفت سال آینده
مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

وعده تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی تا هفت سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از راهبردهای استراتژیک صنعت پتروشیمی ایران توسعه متوازن صنعت از طریق تکمیل زنجیره ارزش است که ان‌شاءالله تا هفت سال آینده شاهد آن هستیم.
عدم توانمندی کشتی سازان داخلی در شرایط موجود به تولید نفتکش و ساخت اقتصادی کشتی
واقعیت توان کشتی سازی در کشور:

عدم توانمندی کشتی سازان داخلی در شرایط موجود به تولید نفتکش و ساخت اقتصادی کشتی

صنعت کشتی‌سازی همچون صنعت خودروسازی جزو صنایع مادر شناخته می‌شود و هرگونه پیشرفت در این صنعت می‌تواند همزمان صنایع وابسته در کشور از قبیل صنعت فولاد، ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات و سازندگان قطعات را فعال کند و ضمن ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز پیشرفت و ورود تکنولوژی‌های نوین در صنایع دریایی می‌شود. مناقشات و ادعا‌های کارشناسی و مدیریتی برای تولید نفتکش و ساخت اقتصادی کشتی در ایران بسیار بالاست. موضوعی که اگر بدان غافل شویم، می‌تواند مصیبت‌های توسعه‌ای زیادی را به بار بیاورد. غلو در توانمندی‌ها به همان اندازه خطرناک است که وابسته بودن و ناامید شدن و منفعل گردیدن در اجرای کار. درحالی مدیرعامل نفتکش مدعی است توان و فناوری ساخت شناور نفتکش در داخل کشور وجود ندارد که مدیرعامل کشتی سازی صدرا نظر دیگری دارد. در این بین هم باغنجی فشکی عضو سابق هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بیان داشته است که ایران توانایی ساخت اقتصادی کشتی را ندارد (ساخت کشتی توانمندی فنی بوده و ساخت اقتصادی کشتی، توانمندی مرتبط با بازاریابی و اخذ سفارش ساخت برای تولید انبوه و تولید بهینه وابسته به مقیاس است).
رانت در بخش صنعت باید حذف شود، خودروسازان انتقادپذیر باشند  + باشعه اه !
علی آبادی وزیر صمت:

رانت در بخش صنعت باید حذف شود، خودروسازان انتقادپذیر باشند + باشعه اه !

علی‌آبادی در روز یکشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران، اظهار داشت: ۳۷ شرکت خودرویی در کشور داریم، برای اینکه محصول صنعتی تولید کنند باید به سمت کالا‌های رقابتی حرکت کنند. مادامی که شرکت‌های خودروساز ما رقیب نداشته باشند، وضعیت همین است. خودروسازان باید خود و تولیدات را تغییر دهند و انتقادپذیر باشند در غیر این صورت در همین‌جا توقف خواهند کرد و.. بنظر می‌رسد که علی ابادی وظیفه نظارتی و بازرسی خود را فراموش کرده و با زبان تعارف، صحبت می‌کند. آقای علی ابادی می‌بینیم آینده نزدیکی را که وزیر به دادگاه و پاسگاه می‌کشند و مدیران دولتی ما یاد می‌گیرند رویکرد حکمرانی را در عمل پیاده کنند. آقای عزیز، مگر خودرو ساز با تعارفات اصلاح رویه می‌کند؟ کسی که هفت جدش روزانه مورد هجوم فحش‌های رکیک شهروندان است و خم به ابرو نمی‌اورد با ووی ووی شما تغییر رفتار می‌دهد؟
تحلیل عملکرد بنادر تجاری کشور در دو ماه اول سال ۱۴۰۳
مقایسه تطبیقی عملکرد کانتینری:

تحلیل عملکرد بنادر تجاری کشور در دو ماه اول سال ۱۴۰۳

با توجه به عملکرد کانتینری بنادر تجاری کشور در دو ماه اول سال ۱۴۰۳، اقدام به مقایسه تطبیقی بنادر نه گانه شمالی و جنوبی کشور از دو منظر مقایسه با یکدیگر و مقایسه با وضعیت زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱، شده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که برخی بنادر همچنان نیاز به بهبود و توسعه زیرساخت‌ها دارند تا بتوانند به طور کامل از ظرفیت‌های خود بهره‌برداری کنند. در بین بنادر کشور، بندر شهید رجایی عهده دار بالغ بر ۹۰ درصد جابجایی‌ها بوده و سرجمع عملکرد بنادر شمالی در حد ضعیف‌ترین بندر جنوبی کشور است.
نجارزاده:ضرورت تدوین برنامه ۵ ساله برای پیشرفت و برنامه محور کردن تغییرات رو به رشد شرکت چاپ و نشر
افتتاح خط تولید کارت‌های هوشمند شرکت چاپ و نشر؛

نجارزاده:ضرورت تدوین برنامه ۵ ساله برای پیشرفت و برنامه محور کردن تغییرات رو به رشد شرکت چاپ و نشر

مدیر عامل بانک ملی ایران در آیین افتتاح و بهره برداری از خط تولید کارت‌های هوشمند شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران گفت: تغییرات رو به رشد این شرکت باید برنامه محور باشد و ضروری است تا با تدوین برنامه ۵ ساله زمینه استمرار این تغییرات رو به رشد، فراهم شود. شرکت چاپ و نشر بانک دارای ظرفیت‌های بسیاری‌ست و باید زنجیره ارزش این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله در بخش بسته‌بندی، تکمیل شود. افزایش توان تولید این شرکت از ۲.۵ میلیون قطعه به ۶ میلیون قطعه، اقدامی در خور تقدیر است و این روند باید با حمایت‌های مؤثر بانک ملی ایران تداوم یابد.
امضا قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت IPGL هند
سرمایه گذاری هند در چابهار:

امضا قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت IPGL هند

قرارداد مشارکت شرکت IPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از بندر «شهید بهشتی» چابهار در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، امضا شد. از اهداف کلان انعقاد این قرارداد که در نتیجه مذاکرات کارشناسی و تخصصی گروه کاری مشترک حاصل شده، می‌توان به تشریک مساعی طرفین در عملیاتی کردن اهداف موافقتنامه بین‌المللی حمل و نقل در کریدور شمال- جنوب، موافقتنامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان با محوریت بندر چابهار و توسعه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقل چند وجهی بین ایران و هند در منطقه آسیای مرکزی در چارچوب اهداف همکاری‌های راهبردی هند و آسیای مرکزی اشاره کرد.
اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران + توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستور کار
محرابیان وزیر نیرو :

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران + توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستور کار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.
پیوستن ایران به جمع ۵ کشور سازنده راکتورهای فوق سنگین متانول
محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

پیوستن ایران به جمع ۵ کشور سازنده راکتورهای فوق سنگین متانول

نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول توسط گروه صنعتی ماشین سازی اراک ساخته و تحویل داده شد.طراحی و ساخت تجهیزات فوق حساس راکتور سنتز قبلا در انحصار شرکت دانمارکی تاپسویی و سازندگان اروپایی بود که پس از اعمال تحریم‌ها، شرکت تاپسویی اقدام به متوقف کردن ساخت این تجهیزات کرد اما با توان مهندسان شرکت ماشین سازی اراک، تولید این راکتورها برای نخستین بار در کشور انجام شد. محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت که با ساخت و تولید این راکتور، شاهد هم افزایی و موفقیت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق از جمله شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک و پتروشیمی دنا در راستای بومی سازی صنایع فوق سنگین، تقویت اقتصادی و سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم.رآکتورهای تولید متانول با طول حدود ۱۶ متر، قطر بیش از ۵ متر و وزن ۳۶۰ تن از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تجهیزات مورد نیاز جهت تولید متانول بوده که به عنوان قلب مجتمع‌های تولید متانول از آن‌ها یاد می‌شود و برای نخستین بار در کشور مطابق با استانداردهای جهانی در ماشین‌سازی اراک طراحی و ساخته شده است.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین