تعارض منافع در گردشگری پایان می‌یابد؟
پایان تعرض منافع در گردشگری؛

تعارض منافع در گردشگری پایان می‌یابد؟

بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری، در واکنش به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای «واگذاری امور اجرایی به بخش غیردولتی»، تحقق این سیاست را «پایان تعارض منافع در بازار گردشگری» اعلام کردند. فعالان این حوزه معتقدند: مسوولیت توام «نظارت» و «اجرا» نه‌تنها در حوزه گردشگری که در همه حوزه‌های کاری، مصداق بارز و آشکار تعارض منافع به حساب می‌‌آید به این معنا که تداوم آن، هم به کیفیت نظارت و هم به کیفیت ارائه خدمات به مردم، لطمه وارد می‌‌کند.
مرمت اضطراری قلعه تاریخی پرتغالی‌های هرمز
مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان:

مرمت اضطراری قلعه تاریخی پرتغالی‌های هرمز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از اجرای طرح مرمت اضطراری قلعه تاریخی پرتغالی‌ها در جزیره هرمز و همچنین جمع‌آوری سیلوی قدیمی خاک سرخ مجاور این قلعه خبر داد.
ابلاغیه معاون گردشگری فقط برای ۱۶ درصد بیمارستان‌های کشور عملیاتی است
شکایت بیش از ۱۰۰ گردشگر عمانی در حوزه سلامت؛

ابلاغیه معاون گردشگری فقط برای ۱۶ درصد بیمارستان‌های کشور عملیاتی است

توسعه گردشگری سلامت درحالی تبدیل به یکی از بازارهای هدف گردشگری ایران شده که درحال حاضر فقط ۱۶۰ بیمارستان دارای IPD در کشور فعال هستند. ضمن آنکه رقبای ایران گوی گردشگری سلامت را ربوده‌اند.
جاذبه های گردشگری سیاه در منطقه آزاد اروند
بازدید از مکان های ناخوشایند و دردناک !!

جاذبه های گردشگری سیاه در منطقه آزاد اروند

آیا تا به حال اصطلاح « گردشگری سیاه » را شنیده اید؟ آیا تا به حال از موزه های و یادبودهای جنگ بازدید کرده اید؟ آیا دوست داشته اید از موزه هیروشیما در ژاپن یا مناطق جنگی در ایران دیدن کنید؟ توریسم سیاه یا گردشگری تاریک ،شاخه ای از صنعت گردشگری است که مربوط به بازدید از مکان های ناخوشایند و دردناک می شود.
افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران، علی‌رغم فشارها و تهدیدات دولت آمریکا
علاقه‌ جهانی برای سفر به ایران؛

افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران، علی‌رغم فشارها و تهدیدات دولت آمریکا

"برخلاف افزایش تنش در روابط ایران و امریکا در دوران زمامداری ترامپ، تنها برخی از گردشگران امریکایی در مورد برنامه‌ریزی سفر خود خود به منظور سفر به ایران تجدیدنظر کرده‌اند. شرکت‌های گردشگری برگزارکننده تور اشاره می‌کنند که ایران مقصدی امن و همراه با مهمان‌نوازی شهروندان‌اش حتی برای گردشگران امریکایی است."
نجات گردشگری با برندسازی مناطق آزاد
در گفت‌وگو با معاون فرهنگی، گردشگری مناطق آزاد مطرح شد؛

نجات گردشگری با برندسازی مناطق آزاد

هفت منطقه آزاد تجاری در ایران یکی از مهم‌ترین شاهراه‌هایی است که می‌توان از طریق آن به بازارهای جهانی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی وصل شد. پتانسیلی که باید از آن در پیشبرد اقتصاد کشور بهره برد. یکی از مهم‌ترین بهره‌برداری‌هایی که می‌توان با کمک این هفت منطقه انجام داد جذب گردشگر ورودی و البته سرمایه‌گذاران داخلی و به‌ویژه خارجی است. سرمایه‌گذارانی که می‌توانند با بهبود پتانسیل‌های این منطقه آنها را به قطب‌ گردشگری بدل کرده و این مناطق آزاد دیگر به‌عنوان مناطق آزاد تجاری صرف که تنها سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تجاری صورت می‌گیرد نباشد، بلکه راهی باشد برای آنکه صنعت گردشگری در آن رونق گیرد.
۹۳درصد گردشگران خارجی ایران همسایه‌ها هستند
آمار گردشگران در ایران؛

۹۳درصد گردشگران خارجی ایران همسایه‌ها هستند

یک نکته‌ بسیار ساده ما سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار بیکارداریم واگر در سال ۱۰ میلیون توریست وارد کشور شود، ۱۳.۶ میلیارد دلار درآمد ارزی و چهارمیلیون اشتغال درست می‌شود،یعنی با یک برنامه‌ریزی صحیح در یک مساله اقتصادی و اجتماعی ما می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.در این زمینه اگر نگاهی هم به پراکنش جغرافیایی گردشگران ورودی به ایران داشته باشیم، به‌خوبی می‌توان ادعای مذکور را اثبات کرد، چراکه در سال 97 در حالی تعداد گردشگران خارجی ایران رشد 53 درصدی داشته که 93 درصد کل گردشگران ورودی به کشورمان از 10 کشور منطقه و غالبا کشورهای دارای مرز مشترک با ایران بوده‌اند.
۵