یکی از آسیب‌های جدی امروز ما مسئله حکمرانی است
رئیس مجلس؛

یکی از آسیب‌های جدی امروز ما مسئله حکمرانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبدأ تحول جوامع و ملت‌ها بیش از آنکه از علم و تجربه باشد، از تفکر و اندیشه نشأت می‌گیرد، گفت: این مسئله می‌تواند اساس کار مخصوصا در حوزه علوم انسانی که یک علم انسان ساز است باشد و مابقی علوم و بخش‌ها بدون شک تحت تأثیر این علم هستند.
برگزاری میزگرد «اسلام، مبدا تحول در علوم انسانی» در دانشگاه علامه طباطبایی
تحول علوم انسانی؛

برگزاری میزگرد «اسلام، مبدا تحول در علوم انسانی» در دانشگاه علامه طباطبایی

میزگرد «اسلام، مبدا تحول در علوم انسانی» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور محمود نمازی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)، علی مصباح عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)، محمدعلی اسلامی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و سید جلال موسوی خطیر مدیر کل دفتر تدوین اسناد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
فلسفه و فیلسوف در دیدگاه ویتگنشتاین
رسالت نبوغ:

فلسفه و فیلسوف در دیدگاه ویتگنشتاین

مراد من از این نوشته کوتاه، بررسی همه جانبه و جانانه دیدگاه مهم، ارزشمند و متفاوت ویتگنشتاین در باب فلسفه و فیلسوف نیست. در این نوشتار تنها نمونه‌هایی از چگونگی نگاه او به فلسفه و فیلسوف بیان شده است. باری، ویتگنشتاین از آبرودهندگان به فلسفه در قرن بیستم است. بسیاری از فقرات نوشته‌های او زبانزد فیلسوفان بزرگ است. ویتگنشتاین فیلسوف امید و نومیدی، شکست و پیروزی و جنگ و صلح است، کوله بار فلسفه‌اش آکنده از میراث تجربه‌های شخصی‌اش است. اوج‌های جاودانه او در فلسفه‌ورزی‌اش برای قرن‌ها مورد بحث و گفتگو میان اهالی فلسفه خواهد بود.
روزآمدی، کاربردی کردن، بومی سازی و اسلامی سازی، ۴ شاخص تحول در علوم انسانی است
عبدالله معتمدی:

روزآمدی، کاربردی کردن، بومی سازی و اسلامی سازی، ۴ شاخص تحول در علوم انسانی است

نشست هم‌اندیشی «چگونگی تحول در علوم انسانی» به مناسبت بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبائی دوشنبه ۲۴ آبان در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
ششمین دوره طرح ملی نخبگان علوم انسانی برگزار شد
پس از وقفه‌ای دو ساله؛

ششمین دوره طرح ملی نخبگان علوم انسانی برگزار شد

طرح ملی نخبگان علوم انسانی، اکنون در کشور دیگر نامی ناشناخته نیست، بلکه در نزدِ عمومِ نخبگان علوم انسانی طرحی شناخته شده است که توانسته پنج دورۀ متوالی در گسترۀ قابل توجهی فرایند آموزش و بعضاً پژوهش دانشجویان علوم انسانی را با عمق و دقت قابل توجهی دنبال کند.
تا علم مسلمان نباشد، عالم مسلمان نمی‌شود
آیت الله جوادی آملی؛

تا علم مسلمان نباشد، عالم مسلمان نمی‌شود

آیت الله جوادی آملی گفت: مسلمان شدن علم مطلبی است و مسلمان شدن جامعه مطلبی دیگر و تا علم مسلمان نباشد، عالم مسلمان نمی‌شود؛ این اندیشه انگیزه بخش است و با توجه به این که محصول فلسفه عملی است، گفتار و رفتار مردم را اصلاح می‌کند.
ماجرای مافیای عظیم در علوم انسانی!
رحیم‌پور تشریح کرد

ماجرای مافیای عظیم در علوم انسانی!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سال هاست مکاتب غربی، مبانی خود را به نام علوم انسانی به خورد جهان می‌دهند، از نبود حمایت‌های لازم از تولید و ارائه علوم انسانی اسلامی انتقاد کرد.
لزوم ورود به مرحله مدیریت علمی
مدیریت تجربی به سر آمده

لزوم ورود به مرحله مدیریت علمی

رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این‌که وقت مدیریت تجربی به سر آمده و باید وارد مرحله مدیریت علمی شویم. همه نخبگان کشور باید بسیج شوند و به مجلس، دولت، قوه قضاییه و نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی کمک کنند. گفت: کشور به انقلاب اداری و دولت‌سازی نیاز دارد و نقش دولت باید از کارپردازی به کارگزاری ارتقاء پیدا کند، در این صورت نظام سیاستگذاری کشور نیز متحول شده و در ریل پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.
۳