چرا طرح دولت برای واردات خودرو ارزان شکست خورد؟
راز شکست خودروی اقتصادی:

چرا طرح دولت برای واردات خودرو ارزان شکست خورد؟

شکست وعده واردات خودرو‌های اقتصادی از همان ابتدا قابل پیش بینی بود. یکی از این دلایل، نرخ بالای ارز در ایران است. با نرخ یوروی حدود ۵۵ هزار تومانی، بعید به نظر می‌رسد که خودرو‌های خارجی بعد از ورود به بازار ایران چندان حامل ویژگی اقتصادی بودن باشند. قیمت‌های اعلامی برای ۶ خودروی وارداتی به هیچ عنوان سقف قیمتی آیین نامه واردات خودرو را رعایت نکرده و قیمت برخی از آن‌ها به نزدیک ۳۶ هزار یورو می‌رسد. همه مسیر‌های واردات به جایی منتج شده که واردکنندگان قدیمی کنار گذاشته شوند و کل پروسه واردات خودرو به خودروسازان داخلی و مونتاژکاران داده شود؛ بنابراین به جای رقابت، تنها یک انحصار مضاعف نصیب بازار خودروی کشور شد.
دولت چگونه خودروسازان را تسخیر کرده است؟ + سلام بر تعارض منافع و تو دلی ها
شرکت های زیرمجموعه، تودلی و سهامداری سایر شرکت ها:

دولت چگونه خودروسازان را تسخیر کرده است؟ + سلام بر تعارض منافع و تو دلی ها

یکی از روش های ناشفاف کردن روند سهامداری و به تفسیری، سو استفاده از موقعیت، سهامداری زیر مجموعه ها و تو دلی ها از شرکت مادر است. زیرمجموعه ها سهام شرکت مادر را می خرند. تو دلی ها یا شرکت های زیر مجموعه ، زیر مجموعه ها نیز همچنین. در نهایت اینکه، این شبکه سهامداری، می تواند تسهیل کنند فساد یا بنوعی سواستفاده باشد. بنظر شما در ایران خودرو و سایپا، وضع چگونه است؟ چرا باید شهروندان ، تاوان انحصارگرایی دولتی ها را بدهند. آیا سازمان بازرسی از این نوع مالکیت های بی اطلاع است؟ اگر اطلاع دارد، چرا واکنش نشان نمی دهد؟ آیا می توان برعلیه سازمان بازرسی کل کشور بدلیل این نوع شرایط و به اتهام اهمال ، قصور و تقصیر، شکایت کرد. آقای محسنی اژه ای، ریاست محترم قوه قضائیه راهنمایی بفرمایند. در سطحی پائین تر، منتظر دریافت توضیحات و روشنگری های آقای خدائیان ریاست محترم سازمان بازرسی هستیم.
فروش آیفون ۱۵ قاچاق توسط اسپانسر یک باشگاه مشهور فوتبال پایتخت
عرضه آیفون ۱۵؛

فروش آیفون ۱۵ قاچاق توسط اسپانسر یک باشگاه مشهور فوتبال پایتخت

بررسی برخی ویدئو‌های وایرال شده در فضای مجازی نشان میدهد اسپانسر جدید باشگاه فوتبال تهرانی در هفته‌های گذشته اقدام به عرضه سری‌های ممنوعه از برند آیفون ۱۵ کرده و حتی از ابزار‌های مختلف تبلیغاتی از جمله دعوت از برخی سلبریتی‌ها نیز برای توسعه این اقدام استفاده کرده است.کلیپ های به ظاهر اطلاع رسان و هشدار دهنده ای هم در این خصوص منتشر شده که جای دارد باشگاه یا اسپانسر محترم در خصوص صحت یا عدم صحت آن به افکار عمومی ، پاسخگو باشد.
خودرو و دخانیات ، بی کیفیت ترین کالای ایرانی
رئیس سازمان ملی استاندارد:

خودرو و دخانیات ، بی کیفیت ترین کالای ایرانی

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طبق تحلیل انجام شده و گزارش منتشره دانشگاه امیرکبیر در رابطه به شاخص‌های کیفیت کالا و خدمات، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند حتی کف رضایت مردم را کسب کنند.
ادعای مشخص شدن منشأ ارز واردات خودرو دست دوم
سرکاری به اسم واردات خودروی دست دوم:

ادعای مشخص شدن منشأ ارز واردات خودرو دست دوم

تامین ارز واردات در شرایطی ورود خودروهای خارجی را با گذشت چهار سال ممنوعیت، به چالش کشیده که حالا دولت ارز حاصل از صادرات وارد‌کننده را به عنوان منبع تامین ارزی ورود خودرو در نظر گرفته است.
بهم ریختگی بازار از خبر رجیستری آیفون ۱۴ توسط رئیس استاندارد + آخه به تو چه؟
مهدی اسلام پناه، از لوس بازی تا گاف منجر به گرفتن تذکر:

بهم ریختگی بازار از خبر رجیستری آیفون ۱۴ توسط رئیس استاندارد + آخه به تو چه؟

پس از اعلام خبر رجیستری آیفون ۱۴ در نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد، گویا بازار تلفن همراه و حتی تا حد کمتری، بازار دلار آزاد به هم ریخت . تلفن اسلام‌پناه زنگ خورد و به وی تذکر دادند که چرا چنین خبری را اعلام کرده است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفته موضوع رجیسترشدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهارنظری شود. وقتی می گوییم مدیریت در سطوح کلان ، تجربه و مهارت های خاص را می طلبد ، دوست عزیزمان خرده می گیرند و می گویند چرا در راستای تضعیف دولت حرف می زنید؟ به خدا، تضعیف دولت و نظام، یعنی سکوت ما و حرف نزدن ما. چرا متوجه نیستید که وجود رسانه های مستقل ، مستند نویس ، تخصص گرا، یکی از مهمترین اهرم های جهت دهی و کنترل مدیران است .
آقای حامد وفایی برو توبه کن درباره افشای قیمت واقعی فیدلیتی  ۷۰۰ میلیون تومانی در چین
وقتی خودمان به خودمان رحم نمی کنیم؟

آقای حامد وفایی برو توبه کن درباره افشای قیمت واقعی فیدلیتی ۷۰۰ میلیون تومانی در چین

حامد وفایی در توئیتی نوشت که، خودروی ‎فیدلیتی در بازار ‎چین با نام جیه تو X70 و به نرخ ۸۸ هزار و مدل ارتقا یافته اش به مبلغ ۱۰۳ هزار یوآن عرضه می شود. با احتساب ‎یوآن ۷ هزار تومانی قیمت این ‎خودرو در ایران باید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون باشد. عرضه این محصول در کشور با نرخ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی چه توجیهی دارد؟ باید به ایشان پیشنهاد داد که برای این افشاگری باید بروند توبه کنند؟ اخوی بزرگوار ،گردنه ای به نام گمرک و مالیات بر ارزش افزوده چند درصد روی قطعات یا خودروی کامل وارداتی می کشد و چرا باید این گونه باشد به ما مربوط نیست، شما را نمی دانیم؟ این خودرو توسط کدام مونتاژ کار خودروهای چینی ، در ایران مونتاژ می شود و سهامدار عمده آن کیست؟ به ما مربوط نمی شود و شما را نمی دانیم؟ وقتی در حال ماموریت عظیمی بنام تمدن سازی اسلامی - ایرانی، پیدا می شوند افرادی که به هم کیشان و هم میهنان خود برای جیفه دنیا ، رحم نمی کنند، با طرح این سوال به چه چیزی می خواهیم برسیم. حق کاملا با شماست، اما برو توبه کن.
حذف قیمت نجومی خودرو‌های فرسوده از آگهی‌ها + توضیحات تکمیلی
بازار داغ شایعات؛

حذف قیمت نجومی خودرو‌های فرسوده از آگهی‌ها + توضیحات تکمیلی

طی روزهای اخیر بنا به شایعاتی چون لزوم اسقاط خودروی فرسوده برای واردات خودرو، قیمت خودروهای فرسوده نجومی شدند که طبق بررسی های صورت گرفته، این قیمت ها از صبح امروز در حال حذف هستند.بسیاری از منتقدین ، این رویه را ناشی از نوعی سو برداشت دانسته و معتقد به اگاه سازی هستند.
آزادسازی قیمت خودرو تحقق می‌یابد؟
یک کارشناس صنعت خودرو پاسخ داد؛

آزادسازی قیمت خودرو تحقق می‌یابد؟

یک کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: ممکن است آزادسازی قیمت‌ها رخ دهد، اگر وزارت صمت می‌خواهد چنین موضوعی را پیگیری کند باید هم در لایه قانونی موانع را رفع کند و هم در حوزه رسانه وارد شود و افکار عمومی را قانع کند تا فشار اجتماعی مانع اجرای چنین کاری نباشد.
۳