پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران تمدید نشد
واگذاری پروانه شرکت مخابرات؛

پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران تمدید نشد

چندی پیش وزارت ارتباطات طی جوابیه نامه‌ای، درخواست تمدید اعتبار پروانه ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات و داده‌های شرکت مخابرات ایران را تأیید نکرد و ذیل نامه عنوان کرد که مطابق موافقت‌نامه، پروانه مذکور با قیمت کارشناسی و ظرفیت ایجاد شده به "ارائه‌کننده خدمات مخابراتی" جایگزین شده و معرفی شده از سوی سازمان واگذار می‌شود.
تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی
در گفتگو با رئیس اتحادیه قالیشویان تهران؛

تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی

حجت محمدی کمسرخ گفت: تقاضا نسبت به سال گذشته کاهش داشته و البته بهتر بگوییم حجم کار کمتر شده است. شستشوی اعلاء درجه یک فرش ماشینی جدید متری ۳۰ هزار تومان است. فرش های قدیمی و تراکم پایین متری ۲۲۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و البته این هزینه غیر از بسته بندی، کاور و حمل و نقل است.
اسکوترسواری مصداق هوشمندسازی پست! برسد به دست وزیر ارتباطات
وعده های پستی با فناوری های جدید؛

اسکوترسواری مصداق هوشمندسازی پست! برسد به دست وزیر ارتباطات

«پست هوشمند» شعار دهن پرکنی است که همچنان مدیران شرکت ملی پست از جمله مدیرعامل فعلی این شرکت بر آن تاکید داشته و دارند. اما مسیر هوشمندسازی و کمک به پیاده‌سازی دولت الکترونیک از یک‌سال پیش کندتر از همیشه پیش رفته است.
فعالیت پلاک‌های غیربومی اسنپ و تپسی ازسرگرفته شد؟
مهاجرت تاکسی اینترنتی ها؛

فعالیت پلاک‌های غیربومی اسنپ و تپسی ازسرگرفته شد؟

آبان سال گذشته بود که براساس اعلام وزارت کشور، از آذرماه امسال فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با پلاک غیربومی در استان تهران و البرز ممنوع اعلام شد. اما طبق برخی مشاهدات، به نظر می‌رسد که فعالیت پلاک‌های غیربومی اسنپ و تپسی در یک ماه اخیر از سر گرفته شده است.در سال ۹۸ وظیفه نظارت بر فعالیت این شرکت‌ها به شهرداری‌های کشور سپرده شد. در آن زمان خودرو‌هایی که با پلاک غیربومی فعالیت می‌کردند، جریمه می‌شدند، اما به نظر می‌رسد در چند وقت اخیر مانعی برای فعالیت این افراد وجود نداشته است.
هزینه تلفن ثابت با وجود مغایرت با مصوبه شورای رقابت گران شد!
وزیر ارتباطات هم از مخابرات حمایت کرد؛

هزینه تلفن ثابت با وجود مغایرت با مصوبه شورای رقابت گران شد!

قبوض تلفن ثابت آبان ماه مشترکان نیز نشان می‌دهد همانگونه که وزیر ارتباطات گفت، مصوبه افزایش قبوض تلفن مصوبه ستاد تنظیم بازار اجرایی می‌شود و شرکت مخابرات ایران با حمایت وزیر برخلاف دستور مرکز ملی رقابت و مغایر با مصوبه شورای رقابت اقدام به اخذ وجوه اضافی از مشترکان تلفن ثابت کرده است.
افزایش ۲۰ هزار تومانی آبونه تلفن ثابت و درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای دولت ؟!
آش کشک خاله مخابرات برای مردم، که بخوری پاته نخوری پاته!

افزایش ۲۰ هزار تومانی آبونه تلفن ثابت و درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای دولت ؟!

گویا آقای شرکت مخابرات هزینه آبونمان تلفن ثابت را، تا ۲۰ هزار تومان افزایش داده و خانواده ها ملزم به پرداخت ماهانه این مبلغ به مخابرات است. کانال تلگرامی «دولت بهار» با نوشتن این خبر، از درآمد ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی از این افزایش قیمت، روایت کرده و آن را «دست بردن در جیب مردم به سبک دولت انقلابی» خوانده است. واقعا تا کی باید در جمهوری اسلامی شاهد انحصارگری ها و سلیقه محوری ها و تامین هزینه ها از جیب مردم باشیم؟ اصل 44 قانون اساسی مگر اصلاح نشده است؟ مگر مملکت قانون ندارد؟ تا کی ؟ تا کی؟ اگر برایت نمی صرفد کنار بکش آقای مخابرات، هستند سرمایه گذاران داخلی و خارجی که با نصف هزینه تو و یک سوم رانت های داده شده به تو ، حاضر به خدمات رسانی پر کیفیت تر هستند. کنار بکش اگر پای منفعت در کار نیست. مردم احساس غارت شدگی می کنند.
کاهش یک سوم درآمد شرکت ملی پست با تداوم فیلترینگ اینستاگرام
نابودی اقتصاد کسب و کارهای آنلاین؛

کاهش یک سوم درآمد شرکت ملی پست با تداوم فیلترینگ اینستاگرام

مدیرعامل شرکت ملی پست، با بیان اینکه یک سوم مرسوله‌های پستی و معاملات از طریق پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام انجام می‌گرفته از کاهش یک سومی درآمد پست به دلیل کاهش این معاملات در پی اختلال اینترنت در این مدت خبر داد.
پرداخت غرامت توسط پست با بازیگوشی کارکنان متفاوت است
جابجایی مرسولات پستی؛

پرداخت غرامت توسط پست با بازیگوشی کارکنان متفاوت است

اینکه کارکنان یک سازمان، فرهنگ سازمانی و فعالیت حرفه‌ای را رعایت نکرده و باعث ضرر و زیان به شهروندان شوند یک بحث است و پرداخت غرامت برای اهمال‌ها یک بحث دیگر. پست باید بجای توضیح در این خصوص، اقدام به توضیح درباره رفتار زشت کارکنان خود می‌کرد.
بی مبالاتی کارکنان، ضعف فرهنگ سازمانی و ضرورت عذرخواهی، داستان شرکت تیپاکس
پولی که بابت پست می دهیم و کالایی که خراب به دستمان میرسد!

بی مبالاتی کارکنان، ضعف فرهنگ سازمانی و ضرورت عذرخواهی، داستان شرکت تیپاکس

یکی از مباحث مدیریتی که مورد غفلت غالب شرکت‌ها و کارفرما‌های ایرانی قرار گرفته، بحث فرهنگ سازمانی است. وقتی کارکنان صرفا با رویکرد انجام کار آنهم با حداقل استاندارد‌ها نگریسته می‌شوند و شرکت و موسسه وابسته به نیروی کار می‌گردد، وقوع چنین افتضاح‌های عملکردی و رفتاری چیز بعیدی نیست. بد کاری و سو عملکرد کارکنان شرکت پستی تیپاکس، نمونه‌ای از هزاران مورد قابل اشاره است. در سازمان‌های دولتی و نهاد‌های عمومی، وضع از این هم بدتر است. در بعضی از شعب تامین اجتماعی اگر کارفرمایی از شدت درماندگی بگوید که کارکنان را اخراج می‌کنم و بگذار بیمه بیکاری بگیر شوند، بجای کاهش آلام، می‌شونید که انجام بده خوب؟! بنظر شما اگر انجام شد، دود در چشم چه کسی می‌رود؟ فرهنگ سازمانی را جدی بگیریم. بی مبالاتی کارکنان می‌تواند شدیدا ضربه زننده به کارفرما باشد.