بله آقای علی استادهاشمی، چون شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، بجای بیمه گری دکان داری می کنند  +  پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان خسارت روزانه
رئیس کل بیمه مرکزی، بیمه شخص ثالث زیان‌ده شد:

بله آقای علی استادهاشمی، چون شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، بجای بیمه گری دکان داری می کنند + پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان خسارت روزانه

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی بعد از ظهر دیروز(چهارشنبه ۸ آذر)در نشست خبری استان همدان در حاشیه همایش صنعت بیمه در این استان، بیان داشت که تا پایان مهر ماه امسال، ۶۶ هزار میلیارد تومان تولید و درآمد صنعت بیمه بوده و در این مدت ۷۷ هزار میلیارد تومان خسارت توسط صنعت بیمه کشور پرداخت شده است. سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور ۱۷۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. با توجه به اینکه بیمه‌ها در برخی حوادث مجبور هستند خسارت چندین نفر را از محل بیمه شخص ثالث پرداخت کنند، بیمه شخص ثالث زیان‌ده شده است. علت زیان ده شدن بیمه شحص ثالث را باید در کم خاصیتی بیمه مرکزی و دکان داری شرکت های بیمه جستجو کرد. عامل تصادف در برداشتی کلی بر سه کانون فرد، جاده یا راه و وسیله نقلیه قرار دارد. بیمه برای توبیخ رانندگان پر خطر و افزایش هزینه بیمه انها چه کرده است؟ بیمه برای ممانعت از حضور خودروهای غیراستاندارد با همکاری سایر سازمان ها چه اقدامی نموده است؟ بیمه مرکزی برای اصلاح روشنایی و ایمنی راه ها چه الزامات قانونی توسط سایر دستگاه ها را دنباله گیری کرده است؟ اگر در کروکی راهنمایی و رانندگی سهم هر دستگاهی در ایجاد حادثه مشخص شود، خیلی ها دست های دراز و پاهای افلیج خودشان را جمع نموده و انجام وظیفه کرده و امار تصادفات منجر به پرداخت بیمه کاهش می یابد. راستی ،آقای استادهاشمی، چه خبر از تصادفات تقلبی و بیمه ستانی های متقلبانه؟ نمی خواهید در این خصوص با مردم حرف بزنید؟ دوست دارید ما برای مردم افشاگری کنیم؟ توصیه آخر اینکه، اگر قصد داری روی ان صندلی رئیس کلی بنشینی ، تاکیدات مطرح شده را جدی تر بگیر و روندی را دنباله گیری کن تا همکاران بیمه ای ، دست از دکان داری در بیمه بکشند.
مشخص سازی دلایل اصلی پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای
حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه اقتصاد نوین:

مشخص سازی دلایل اصلی پایین بودن نرخ بازده دارایی شرکت های بیمه ای

حسین کریم خان زند، مدیرعامل شرکت بیمه نوین معتقد است که نرخ بازده سرمایه گذاری بیمه زمانی بالا می رود که ریسک بالاتری را قبول کنیم که در این صورت سرمایه و یا دارایی که سرمایه گذاری شده هم به مخاطره می افتد، شرکت های بیمه ای به دلیل رقابت،بیمه نامه شخص ثالث و تکمیل درمان را قسطی می فروشند. شرکت های بیمه ای نمی توانند سرمایه گذاری با ریسک بالا انجام دهند، به همین دلیل در بورس فعال هستند و بخشی را هم سپرده می کنند، نداشتن نقدینگی یکی دیگر از موارد موثر در پایین بودن بازده دارایی شرکت های بیمه ای بوده ، زیرا در سال های اخیر و ورود پول در شرکت های بیمه ای بسیار کاهش داشته که به تبع آن بازده سرمایه گذاری هم کاهش دارد. به عبارت بهتر زمانیکه نقدینگی به صورت کامل وارد شرکت های بیمه ای نمی شود و خسارت های بیمه گذاران هم باید پرداخت شود دیگر پولی برای سرمایه گذاری باقی نمی ماند.
اعلام اسامی ۳۰ شرکت منتخب برای برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران
محمد خلیل زاده کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس :

اعلام اسامی ۳۰ شرکت منتخب برای برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران

کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران در راستای رعایت اصول حاکمیت شرکتی است، اظهار کرد: با رویه‌ فعلی برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، انتظار سهامداران برای طرح سوالات، ابهامات و انتقادات بر عملکرد مدیران شرکت‌ها رفع می‌شود. در میان اسامی شرکت ها تاکید بیشتر بر روی شرکت های پتروشیمی و فولادی، بانکی ، معدنی و خودرویی ، قرار دارد.
به جای بیمه، طلا بخرید!
کامران ندری، استاد اقتصاد:

به جای بیمه، طلا بخرید!

یک اقتصاددان می گوید: اگر یک فرد که بیمه‌ی خود را شخصا پرداخت می‌کند؛ به جای سپردن این پول به دولت، ماهانه یک گرم طلا خریداری کند، در پایان بازنشستگی خود ۳۶۰ الی ۴۰۰ گرم طلا در اختیار دارد که به پول امروز ۱ میلیارد تومان محاسبه می‌شود؛ بازنشستگی که دولت به فرد می‌دهد نهایتا ۱۰ میلیون تومان است، اما سود بانکی حاصل از پرداخت بیمه ۲۳ تا ۲۵ میلیون تومان می‌شود؛ به نظر شما دیگر انگیزه‌ای برای افراد جهت پرداخت بیمه می‌ماند؟
درآمد ۵۴۴ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ + می دانید چقدرش سهم حق بیمه پرداختی مردم است و جایگاه مثلا شستا کجاست؟
مردم کار کنند و مدیریت ناکارامد تامین اجتماعی استفاده؟!

درآمد ۵۴۴ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ + می دانید چقدرش سهم حق بیمه پرداختی مردم است و جایگاه مثلا شستا کجاست؟

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت رفاه، در سال ۱۴۰۰ مجموع درآمدهای سازمان تامین اجتماعی به ۵۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. از این مبلغ نزدیک به ۵۲۰ همت آن درآمد حق‌بیمه‌های دریافتی از فعالان اقتصادی، شاغلان و دولت بوده و ۲۴ همت مابقی نیز از سایر حوزه‌ها (سرمایه‌گذاری و سود شستا و غیره) بوده است.همچنین طی سال گذشته رقم هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی ۳۹۴ همت بوده که از این مبلغ حدود ۳۰۹ همت مربوط به حقوق و سایر مزایای بازنشستگی بوده، ۷۴/۵ همت هزینه‌های درمان و مابقی نیز مربوط به سایر هزینه‌هاست. احساس نمی کنید که مردم باید برای جماعتی باشناسنامه و بی شناسنامه در تامین اجتماعی جان بکنند و کار کنند و مدیران محترم با شیوه هایی بعضا غیرشفاف و ناکارامد مثلا مدیریت امور نمایند؟ نفرین بینانسلی بر ریشه و نسل و جان مدیران ناکارامد فعال در این سازمان. وقتی از بن سوختید می فهمید که تاوان چه چه چیزهایی را دادید و منشا سوختن دین و دنیای مدیران ناکارامد( در مقابل فعالیت بعضی از مدیران کارامد و متعهد)، از کجاست.
توجیهات در خصوص افزایش ۹۷ درصدی سود عملیاتی شرکت بیمه البرز
موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز:

توجیهات در خصوص افزایش ۹۷ درصدی سود عملیاتی شرکت بیمه البرز

موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل شرکت بیمه البرز، دلیل افزایش ۹۷ درصدی سود عملیاتی ۶ ماهه نخست سالجاری این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل را ناشی از رشد ۱۱۳درصدی حق بیمه صادره، کاهش ۱۳ درصدی نسبت خسارت و رشد ۵۶ درصدی درآمد سرمایه گذاری های شرکت بیمه البرز عنوان کرد.
رتبه بندی اعتباری شرکت های بیمه ای همچنان چشم به راه اجرا
صنعت بیمه؛

رتبه بندی اعتباری شرکت های بیمه ای همچنان چشم به راه اجرا

شاخص‌های مختلفی برای رتبه بندی شرکت های بیمه ای وجود دارد. بعنوان نمونه می توان به شاخص هایی همچون رضایت مشتریان، تعداد شعب و نمایندگی های شرکت، محیط فیزیکی شرکت، سادگی و سرعت صادر کردن بیمه‌نامه، پاسخگویی شرکت در زمان نیاز بیمه‌گزار، دانش کارکنان درباره قوانین بیمه‌ای کشور و همچنین کیفیت ارتباط با مشتری،سادگی و سرعت در پرداخت خسارت، تناسب شرایط بیمه‌نامه با نیاز مشتری، دادن اطلاعات کافی و متناسب با نیاز مشتری برای انتخاب و قدرت خرید پوشش‌های تکمیلی بیمه‌نامه، حق‌بیمه و تخفیف مناسب، دادن اطلاعات مناسب و کافی درباره نحوه دریافت خسارت از بیمه‌گر، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی، پرداخت مبلغ خسارت کافی متناسب با تورم اقتصادی اشاره داشت.درمجوع ، معیارهای رتبه بندی شامل مجموعه ای از اقدامات کمی و کیفی در ارزیابی بیمه گر است وسلامت مالی شرکت و همچنین عوامل اقتصادی و نظارتی در آن تاثیر بسیاری دارد.لازم به توضیح است که رتبه بندی شرکت های بیمه ای، موضوعی که بیمه گذاران بزرگ و کوچک و مدیران شرکت های بیمه توانمند برلزوم وجود آن تاکید دارند.
شرکت هایی که قوانین را بیشتر رعایت می کنند بیشتر تنبیه می شوند
محمدرضا کشاورز:

شرکت هایی که قوانین را بیشتر رعایت می کنند بیشتر تنبیه می شوند

"محمدرضا کشاورز"، متولد سال ۱۳۵۵، از مدیران جوان صنعت بیمه است که هم اکنون مدیریت عاملی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان را برعهده دارد. رسانه با مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان درخصوص چالش‌های صنعت بیمه در زمینه بیمه‌های اتکایی و نظارت‌های موجود به گفتگو نشسته که در ادامه می خوانید.