پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی بعد از ظهر دیروز(چهارشنبه ۸ آذر)در نشست خبری استان همدان در حاشیه همایش صنعت بیمه در این استان، بیان داشت که تا پایان مهر ماه امسال، ۶۶ هزار میلیارد تومان تولید و درآمد صنعت بیمه بوده و در این مدت ۷۷ هزار میلیارد تومان خسارت توسط صنعت بیمه کشور پرداخت شده است. سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور ۱۷۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. با توجه به اینکه بیمه‌ها در برخی حوادث مجبور هستند خسارت چندین نفر را از محل بیمه شخص ثالث پرداخت کنند، بیمه شخص ثالث زیان‌ده شده است. علت زیان ده شدن بیمه شحص ثالث را باید در کم خاصیتی بیمه مرکزی و دکان داری شرکت های بیمه جستجو کرد. عامل تصادف در برداشتی کلی بر سه کانون فرد، جاده یا راه و وسیله نقلیه قرار دارد. بیمه برای توبیخ رانندگان پر خطر و افزایش هزینه بیمه انها چه کرده است؟ بیمه برای ممانعت از حضور خودروهای غیراستاندارد با همکاری سایر سازمان ها چه اقدامی نموده است؟ بیمه مرکزی برای اصلاح روشنایی و ایمنی راه ها چه الزامات قانونی توسط سایر دستگاه ها را دنباله گیری کرده است؟ اگر در کروکی راهنمایی و رانندگی سهم هر دستگاهی در ایجاد حادثه مشخص شود، خیلی ها دست های دراز و پاهای افلیج خودشان را جمع نموده و انجام وظیفه کرده و امار تصادفات منجر به پرداخت بیمه کاهش می یابد. راستی ،آقای استادهاشمی، چه خبر از تصادفات تقلبی و بیمه ستانی های متقلبانه؟ نمی خواهید در این خصوص با مردم حرف بزنید؟ دوست دارید ما برای مردم افشاگری کنیم؟ توصیه آخر اینکه، اگر قصد داری روی ان صندلی رئیس کلی بنشینی ، تاکیدات مطرح شده را جدی تر بگیر و روندی را دنباله گیری کن تا همکاران بیمه ای ، دست از دکان داری در بیمه بکشند.

شعارسال: علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران استان همدان در حاشیه همایش صنعت بیمه در این استان اظهار داشت: برای هر استان تراز بیمه‌ای مشخص خواهد شد و بر‌اساس آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد به نحوی که اگر از مجموع صورت‌های مالی و هزینه‌های شرکت‌های بیمه در هر استان به تراز مثبت برسیم، پول اضافه را در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.

بله آقای علی استادهاشمی، چون شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، بجای بیمه گری دکان داری می کنند  +  پرداخت ۷۷۰ میلیارد تومان خسارت روزانه

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر این تراز منفی است همچنین باید تاسف خورد که اعلام کنیم ناترازی در بیمه‌گری شرکت‌های بیمه کشور شروع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان مهر ماه ۶۶ هزار میلیارد تومان تولید و درآمد صنعت بیمه بوده است، گفت: در این مدت ۷۷ هزار میلیارد تومان خسارت توسط صنعت بیمه کشور پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور ۱۷۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

استاد هاشمی با انتقاد از اینکه خرید بیمه در بین مردم اقبال ندارد، بیان کرد: حجم زیادی از مردم انگیزه خرید بیمه ندارند به طوریکه ۷۵ درصد مردم ایران خدمات بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند، چون قراردادی ندارند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها باعث شده شرکت‌های بیمه گر هزار برابر سرمایه تعهد داشته باشند بنابراین مجبور به سرمایه گذاری وجه دریافتی از بیمه گذار برای پاسخگویی به تعهدات در آینده هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی، از فعالیت ۳۹ شرکت فعال بیمه با هزار و ۴۱۳ شعبه در کشور خبر داد و گفت: در کشور ۳۰۰ هزار نفر در صنعت بیمه فعال هستند و از این تعداد ۲۵ هزار نفر در شرکت بیمه و مابقی کارگزار و ارزیاب خسارت هستند.

این مقام اجرایی در صنعت بیمه کشور همچنین از زیان ده شدن بیمه شخص ثالث سخن گفت و افزود: به دلیل اینکه در برخی حوادث بیمه‌ها مجبور هستند خسارت چندین نفر را در یک حادثه از محل بیمه شخص ثالث پرداخت کنند باعث شده بیمه شخص ثالث زیان ده شود.

استاد هاشمی با انتقاد از اینکه رشد دیه ۲۰ درصد بیشتر از نرخ بیمه شخص ثالث است، بیان کرد: با اینکه نرخ دیه باید کمتر از بیمه باشد، اما سال قبل دیه ۵۰ درصد رشد و حق بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی به طرح دارویار، اشاره کرد و گفت: یارانه دارو به مصرف کننده واقعی انجام شد، اما به دلیل تکمیل نشدن سامانه دارو یار، و وصل نبودن بیمه‌ها به سامانه در کنار نداشتن اطلاعات افرادی که از این خدمات بهره شدند سوبسید دولتی دریافت نمی‌کنند.

این مقام مسئول به سامانه سپاس نیز اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت باید اطلاعات افرادی که به مراکز درمانی مراجعه دارند در این سامانه ثبت کند تا به راحتی موارد هزینه بیمه و فرانشیز‌ها انجام شود، اما تاکنون این سامانه تکمیل نشده است.

استاد هاشمی همچنین از راه‌اندازی صندوق بیمه برای محصولات دانش‌بنیان خبرداد و بیان کرد: برای این صندوق ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه نیازمند به روز‌رسانی سامانه‌ها هستیم، تاکید کرد: با این اتفاق بروز تخلف یا انحراف از آیین نامه‌های موجود، به راحتی رصد و قابل پیگیری است که به همین منظور نیاز است تمام آئین‌نامه‌ها پیوست فناوری اطلاعات داشته باشند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8آذر1402، کدخبر: 8609249، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: بیمه شخص ثالث ، زیان بیمه شخص ثالث ، علی استادهاشمی ، صنعت بیمه ، درآمد صنعت بیمه ، پرداخت خسارت توسط صنعت بیمه ، صورت های مالی شرکت‌های بیمه ، ناترازی در بیمه‌گری شرکت‌های بیمه ، زیان ده شدن بیمه شخص ثالث ، نرخ دیه ، یارانه دارو ، طرح دارویار ، راه‌اندازی صندوق بیمه برای محصولات دانش‌بنیان ، عملکرد بیمه مرکزی ، زیان شرکت های بیمه ، تراز منفی بیمه شخص ثالث در شرکت های بیمه ، علل زیان شرکت های بیمه در بیمه شخص ثالث ، نقد علی استاد هاشمی ، عملکرد علی استاد هاشمی ، همایش صنعت بیمه در همدان ، صورت‌های مالی و هزینه‌های استانی شرکت‌های بیمه ، تراز بیمه ها در هر استان ، استان های دارای ناترازی برای شرکت های بیمه ، آمار درامد شرکت های بیمه ، آمار هزینه های شرکت های بیمه ، دکانداری شرکت های بیمه ، ضعف سیاستگذاری و نظارتی بیمه مرکزی ، اثر تحریم ها بر صنعت بیمه ، تحریم ها و بیمه اتکایی ، آمار شاغلین در صنعت بیمه ، 300 هزار شاغل صنعت بیمه ، نقد عملکرد بیمه مرکزی برای بیمه های تکمیلی ، آمار کارگزاران و ارزیابان خسارت در صنعت بیمه ، بروز رسانی سامانه های بیمه
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین