پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
زندیان با اشاره به چالش پیدا کردن ضامن کارمند رسمی دولت با گواهی کسر از حقوق در شهرهای کوچک، گفت: اینکه برای پرداخت تسهیلات به کشاورزانی که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند، شرط معدل حساب را قرار دهیم، بخش زیادی از کشاورزان را از چرخه دریافت تسهیلات محروم می‌‌شوند.مگر در یک شهر کوچک چند کارمند وجود دارد که ارائه وام‌ها را مشروط به دریافت گواهی کسر از حقوق ضامن کرده‌اند. باید شرایط را برای دریافت وام‌های خرد تسهیل کنیم.

شعار سال : علیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار گروس در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی ، با اشاره به مسیر سخت دریافت تسهیلات خُرد بانکی از سیستم بانکی، گفت، تسهیل در پرداخت وام خُرد در شرایطی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند بسیاری گره‌گشا است. اما متاسفانه بانک‌‌ها به جای تسهیل‌گیری در فرآیند اخذ وام، با ایجاد موانع دریافت تسهیلات را برای متقاضیان دشوار کرده‌اند.

انتقاد یک نماینده از چالش پیدا کردن ضامن کارمند رسمی برای دریافت وام

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرط معدل حساب برای دریافت وام کشاورزان افزود: اینکه برای پرداخت تسهیلات به کشاورزانی که از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند، شرط معدل حساب را قرار داده شود، بخش زیادی از کشاورزان را از اخذ وام محروم می‌کند. از این رو وزیر امور اقتصاد و دارایی باید به این موضوع ورود کرده و اجازه تضییع حق کشاورزان را ندهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موانع و دشواری ناشی از شرایط تضامین گفت: پیدا کردن ضامن کارمند در شهر های کوچک برای کشاورزان مشکل دیگری است که این افراد با آن مواجه هستند. مگر در یک شهر کوچک چند کارمند وجود دارد که ارائه وام‌ها را مشروط به دریافت گواهی کسر از حقوق ضامن کرده‌اند. باید شرایط را برای دریافت وام‌های خرد تسهیل کنیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و الخیص برگرفته از دیار میرزا . منتشره در دوم دی ماه 1401 . کد خبر: 749039 . https://diyarmirza.ir . 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین