پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
استاندار زنجان گفت: بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن در این استان باید ضامن زنجیره ای را پذیرفته، محدودیت در تعداد پرونده ها را حذف و از اعمال سلیقه در این باره خودداری کنند.
 شعار سال : استاندار زنجان گفت: بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن در این استان باید ضامن زنجیره ای را پذیرفته، محدودیت در تعداد پرونده ها را حذف و از اعمال سلیقه در این باره خودداری کنند.

 فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نخستین جلسه کمیسیون بانک های استان زنجان در سال جدید افزود: نوروز امسال طی بازدیدهایی که از روستاهای استان شد همه اهالی این مناطق از نپذیرفتن ضامن های زنجیره ای و داشتن سه ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی معترض بودند.
وی اظهار داشت: انتطار داریم قانون توسط همه دستگاه های اجرایی و بانک های استان اجرایی شود و با عدم اجرای آن کشور را دچار مشکل نکنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: باید پذیرش ضامن های زنجیره ای به جای کارمند که جزو قانون است بدون تعارف توسط بانک ها انجام و کسانی که در اجرای آن کوتاهی می کنند برخورد شود.
حقیقی ادامه داد: اگر این مهم را بانکی قبول نداشته باشد باید اطلاع داده تا به رئیس جمهوری اعلام و مساله مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان، 2 مشکل اساسی بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مقاوم و نوسازی به مسکن را تعریف سهیمه تا سقفی معین و عدم پذیرش ضامن زنجیره ای برشمرد و تاکید کرد: باید محدودیت در پرداخت وام به نفرات برداشته شود و این ضامن ها که قانون و مصوبه دولت است نیز باید اجرایی شود.
وی اضافه کرد: باید بنیاد مسکن نیز همه کسانی که نیازمند دریافت تسهیلات مقاوم و نوسازی مسکن هستند را به بانک های عامل معرفی کند و نباید سهیمه و تعداد مشخصی برای پرداختی ها لحاظ و مشکلات این بخش باید بررسی و رفع شود.
استاندار زنجان گفت: باید رفع سهیمه بندی برای پرداخت تسیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن به صورت مکتوب نوشته و رونوشت آن به فرمانداران ارسال و وظیفه نظارت بر آن را داشته باشند تا این مساله از سلیقه ای بودن خارج شود و عمل مغایر با آین مهم به مسئولان استانی اعلام شود.
حقیقی یکی از شیوه های رونق تولید را سرعت خواند و گفت: با اجرای مصوبات و چابک سازی می توانی به تحقق این مقوله مهم در کشور کمک کنیم.
وی به برگزاری منظم و ماهانه جلسه شورای هماهنگی بانک ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: یکی از ایرادها عدم اجرای مصوبات جلسات است و هر مصوبه ای که امکان اجرای آن وجود دارد مصوب و محقق شود چون عملیاتی کردن یک مورد منجر به رفع مشکلی می شود.
استاندار زنجان باید تاکید بر اینکه رونق تولید به توسعه صادرات، واردات و مدیریت عالمانه و چابک وابسته است، افزود: رفع موانع تولید و توجه بخش خصوصی، سرمایه گذاری و توسعه فعالیت بنگاه های کوچک تا بزرگ اقتصادی نیز مربوطه به همین مقوله است.
حقیقی اظهارداشت: از نکات رفع موانع چابک بودن و بیشتر شدن سرعت پاسخگویی در بدنه دستگاه اجرایی است که منجر به رونق تولید می شود.
وی بر تهیه فلوچارتی برای پذیرش ضامن های زنجیره ای و عدم اعمال سقف سهیمه در استان برای پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن تاکید و خاطرنشان کرد: اما و اگرها در این رابطه نباشد و این موضوع به شعب بانک های عامل در شهرستان ها نیز اطلاع رسانی و حوزه اقتصادی استانداری نیز هر 2 هته یک دفعه به مضووع نظارت داشته باشد.
استاندار زنجان یادآور شد: باید هماهنگی برای اجرای مصوبات جلسات بین بانک های استان، بنیاد مسکن و فرمانداری ها وجود داشته باشد تا برای اجرا مشکلی وجود نداشته باشد و ناظر این بخش نیز حوزه اقتصادی استانداری باشد.
 بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن در استان زنجان ملی، صادرات، ملت، تجارت، سپه، مسکن و رفاه است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:19فروردین 1398،کدخبر:83271000، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین