پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۵۵۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
می پذیریم کشوری با اقتصاد تورمی هستیم. اقتصادی که سالیانه باید حدود 20 درصد تورم را تجربه کند. یعنی از سال 97 تا الان، باید حدود 100 درصد، تجربه تورم می داشتیم. یعنی قیمت ها از آن سال تا الان، باید دو برابر می شد و جنسی که 10 هزار تومان بود، الان باید 20 هزار تومان فروخته می شد. اما اقتصاد ما،گویا بیمارتر از این چیزهاست و در دوره هایی ، تجربه گر تورم جهشی است. باورتان می شود که از تیرماه سال 1397 ، دلار حدودا 10 هزار تومانی، 40 هزار تومان شده باشد؟ تصویر زیر یک تبلیغ نیست، سندی است برای ناکارآمدی اقتصادی دولت های چپ و راست و قربانی شدن مردم بی ذفاع و بی گناه در برابر تهاجم دولت های خودشان. حالا هر دولتی به یک بهانه ای و یک توجیهی .

شعار سال:  فاکتوری از سال 1397 از خرید پیتزا و ساندویچ در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است (دروغ و راست داستان، چندان اهمیت ندارد. اهمیت ندارد که فاکتور بازنگری شده از سندهای حسابداری یک شرکت باشد یا لای کتاب یک شهروند قرار گرفته و الان پیدا شده است). 
به شماره قید شده در مهر فست فود تماس گرفتیم و ضمن تائید وجود این فست فود، عنوان کردند که تعطیل شده و در حال حاضر، تغییر کاربری پیدا کرده است.  این قسمت داستان هم اهمیت چندانی ندارد. 

قصد تبلیغ این پیتزا ساندویچ هم وجود ندارد. چرا که بر اساس ادعای فرد پاسخگو به تماس خبرنگار ما، تعطیل کرده و رفته اند. 

این تبلیغ فست فود و ساندویچ نیست، قیمت سال 97 است

قسمت مهم داستان ، قیمت های درج شده در فاکتور و نرخ دلار در آن روز است. سال 1397 با جهش ارزی روبرو بودیم. وضعیت حداقلی -حداکثری قیمت دلار در آن سال، به تفکیک ماه بشرح زیر است. 

این تبلیغ فست فود و ساندویچ نیست، قیمت سال 97 است

اگر دلار را در شرایط حاضر ، حداکثر 40 تومان بگیریم و دلار در برج چهار سال 1397 را 10 تومان، چرا قیمت ها بشدت بیشتر از این میزان رشد کرده اند؟ بنظر شما این رشد حدودا 6-7 برابری( بجای رشد چهار برابری) از کجا نشات گرفته و چه چیزی را می رساند؟

آیا هنوز هم اعتقاد داریم که دولت های چپ و راست ، کارآمدی اقتصادی دارند؟ چرا باید اجازه داد که کشور بدین گونه راهبری اقتصادی شود؟ می دانید که فقر سو تغذیه می آورد و کاهش توانایی های بدنی و ذهنی. می دانید این ناتوانی ها در میان مدت، هزینه نظام سلامت و درمان ، انتظامی ، قضایی را بشدت بالا می برد. می دانید رابطه علی اقتصاد نامناسب و دارای تورم جهشی روی افزایش آسیب های اجتماعی(طیف گسترده آسیب ها نه مورد و مصدایق خاص) در دامنه زمانی 10-15 سال ، اثبات شده است. بنظر شما اثرات تورم اقتصادی سال 1373 دولت هاشمی، روی آسیب های اجتماعی (در دامنه زمانی 10-15 ساله) سال های 1383-1385 ، اثرات معنادار نداشت.

 
فقط یک پرسش: با وجود اطلاع از نظامات علی و برخی واقعیت های زنجیره ای در حوزه اقتصادی-اجتماعی، داریم با خودمان چه می کنیم؟ چرا با دست های خودمان قصد ویران سازی توانمندی های بینانسلی و تمدنی را داریم؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
0
خیلی باحال بود. من بندری می خوردم شش تومان. الان 40 تا 50 می دن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
خیلی قشنگ بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
0
ای دلم خواست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین