پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
در آخرین روزهای اسفند هر سال پس از ابلاغ مبلغ دیه توسط قوه قضایه، شورای عالی بیمه ، اقدام به تعیین حق بیمه در بیمه اجباری شخص ثالث و حوادث راننده می کند. بعد از تعیین و انتشار نرخ دیه سال ۱۴۰۳ توسط قوه قضائیه ، بیمه مرکزی در ابلاغیه ارسالی برای کلیه شرکت های بیمه ای،اقدام به انتشار جدول نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ برای کلیه گروه های خودرویی اعم از سواری،بارکش،اتوکار و موتورسیکلت ها همراه با میزان تخفیف های سالیانه نمود.علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در مورد حق بیمه شخص ثالث با توجه به افزایش نرخ دیه، توضیح داد با توجه به این که نرخ ریالی دیه کامل در ماه‌های عادی برای سال آینده از ۹۰۰ میلیون با افزایش ۳۴ درصدی به ۱.۲ میلیارد تومان و در ماه‌های حرام به ۱.۶ میلیارد تومان افزایش یافت، شورای عالی بیمه امروز تصویب کرد که نرخ حق بیمه شخص ثالث از اول سال ۱۴۰۳ تا سقف ۳۵.۵ درصد افزایش می‌یابد.کسانی که بیمه نامه جاری تا سال آینده دارند،‌ نیازی به خرید الحاقیه در مورد شخص ثالث ندارند؛ ‌اما اگر بخواهند سقف تعهد مالی بیمه نامه خود را افزایش دهند،‌ می‌توانند به کارگزاری یا نمایندگی بیمه مراجعه کنند و سقف تعهد مالی بالاتر را خریداری کنند

شعار سال:بعد از اعلام نرخ و مبلغ دیه سال ۱۴۰۳ توسط قوه قضائیه (بر اساس بخشنامه ابلاغی قوه قضائیه نرخ دیه ۱۴۰۳ برای ماه‌های عادی به مبلغ ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و دیه در ماه‌های حرام در سال ۱۴۰۳ به میزان یک سوم بیشتر از ماه‌های عادی به میزان ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شد)، شورای عالی بیمه اقدام به محاسبه و تعیین میزان بیمه شخص ثالث برای کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از خودروی سواری، باری و موتورسیکلت‌ها نمود.با بررسی و مقایسه نرخنامه ابلاغی بیمه مرکزی در خصوص بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳ با نرخنامه شخص ثالث ۱۴۰۲ مشخص می شود که قیمت بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد گرانتر شده و این در حالی است نرخ دیه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان حدود ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

0

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی نرخنامه بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳ را تصویب و جهت اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد. در این نرخنامه که در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شد نرخ بیمه شخص ثالث و حوادث راننده انواع وسایل نقلیه موتوری برای سال ۱۴۰۳ مشخص شده است. شرکت‌های بیمه موظف هستند قیمت‌های مصوب را در سامانه‌های بیمه گری خود اعمال نمایند. فروش بیمه شخص ثالث چه بصورت حضوری و چه بصورت خرید آنلاین از تاریخ اول فروردین سال ۱۴۰۳ بر اساس قیمت جدید خواهد بود.

0

در مورد افزایش سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص در سال ۱۴۰۳ باید بیان داشت که، تعهدات مالی بیمه نامه ثالث ۳۰ میلیون بود که برای سال آینده این رقم به ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد که البته خرید این رقم از تعهد مالی برای بیمه‌های جاری مهلت‌دار اختیاری است. کسانی که بیمه نامه جاری تا سال آینده دارند، نیازی به خرید الحاقیه در مورد شخص ثالث ندارند؛ اما اگر بخواهند سقف تعهد مالی بیمه نامه خود را افزایش دهند، می‌توانند به کارگزاری یا نمایندگی بیمه مراجعه کنند و سقف تعهد مالی بالاتر را خریداری کنند.

0

لازم به توضیح است که بر اساس برخی شبهات و اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اعتبار نداشتن بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی شده، با استناد به ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی (عنوان کرده اند که در صورت سلب اعتبار گواهینامه به دلایلی نظیر گذشتن از حد نصاب نمره منفی یا تاریخ انقضای آن، اعتبار بیمه‌نامه نیز منقضی می‌شود)، باید بیان داشت که چنین ادعایی صحت نداشته و تنها راننده مسبب حادثه فاقد گواهینامه رانندگی در ماده ۱۵ قانون بیمه اجباری، مشمول بازیافت خسارت در نظر گرفته شده و سایر موارد مرتبط باگواهینامه، مانند انقضای مدت اعتبار گواهینامه، مشمول این حکم نیست. همچنین تناسب نداشتن گواهینامه با نوع وسیله نقلیه نیز مشمول حکم ماده ۱۵ و از موارد بازیافت کل خسارت از مسبب محسوب می‌گردد؛ با این توضیح که فاقدین گواهینامه پایه یک نمی‌توانند با وسایل نقلیه‌ای که رانندگی با آن‌ها مستلزم داشتن گواهینامه پایه یک است رانندگی نمایند؛ در صورت ارتکاب و وقوع خسارت، کل خسارت از آن‌ها بازیافت می‌شود.

بیمه مرکزی تاکید کرده که راننده وسیله نقلیه می تواند فردی غیر از بیمه‌گذار یا مالک وسیله نقلیه باشد. لذا عدم انطباق مشخصات راننده و بیمه‌گذار به هیچ عنوان مانع صدور بیمه نامه شخص ثالث نمی‌شود.

تفاوت بیمه حوادث راننده با بیمه شخص ثالث تفاوت داشته و بیمه حوادث راننده فقط برای جبران «خسارت‌های جانی» وارده به راننده است و سایر «خسارت‌های مالی» را پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین فقط برای هزینه‌های درمانی و دیه نقص عضو می‌توان از بیمه حوادث راننده استفاده کرد. بیمه شخص ثالث علاوه بر جبران «خسارت جانی» امکان جبران «خسارت مالی» را هم پوشش می‌دهد. در تفسیر شخص ثالث هم آورده شده که جنین داخل رحم، تمامی سرشنیان خودرو و حتی راننده مقصر، هم طبق قانون، شخص ثالث محسوب می‌شوند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون/ شسا مرجع بیمه شخص ثالث

اخبار مرتبط
برچسب ها: بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ، نرخ بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ، بیمه شخص ثالث خودروی زیر چهار سیلندر ، بیمه شخص ثالث خودروی چهار سیلندر متعارف ، بیمه شخص ثالث خودروی چهار سیلندر غیرمتعارف ، بیمه شخص ثالث موتور سیکلت ۱۴۰۳ ، بیمه شخص ثالث خودروهای باری ۱۴۰۳ ، بیمه شخص ثالث ماشین آلات کشاورزی ۱۴۰۳ ، نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ با جدول تخفیف های سالیانه ، تعیین نرخ بیمه شخص ثالث توسط شورای عالی بیمه ، وضعیت الخافیه بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ ، شخص ثالث کیست ، آیا راننده مقصر جزو شخص ثالث محسوب می شود ، کسانی که گواهینامه شان باطل شده یا تمدید نشده می توانند خسارت بگیرند ، راننده مقصر فاقد گواهینامه می تواند از بیمه استفاده کند ، راننده مست می تواند از بیمه استفاده کند ، راننده مقصر پایه دو استفاده کننده از خودروی سنگین می تواند از بیمه شخص ثالث استفاده کند ، بیمه شخص ثالث به چه کسانی خسارت نمی دهد ، نرخنامه بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳ ، اعتبار نداشتن بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی شده ، ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، راننده مسبب حادثه فاقد گواهینامه رانندگی در ماده ۱۵ قانون بیمه اجباری ، تناسب نداشتن گواهینامه با نوع وسیله نقلیه ، بیمه حوادث راننده ، نرخ دیه و بیمه شخص ثالث
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین