پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت بیمه شخص ثالث غیرعادلانه است و مردم توان پرداخت ندارند، از وزیر اقتصاد خواست تا مانع این افزایش قیمت شود.
شعار سال: نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با از انتقاد از افزایش بیش از ۲۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودرو‌ها در سال آینده گفت: این افزایش قیمت ناعادلانه است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به تعطیلی کسب و کار مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: مسئولین بیمه باید در این شرایط که بیماری کرونا در کشور پخش شده و مشکلات اقتصادی افزایش یافته، پنچ تا ۱۰ درصد حق بیمه را به نسبت سال‌های قبل کاهش می‌دادند نه اینکه قیمت را به یک باره بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند و حتی بیش از ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل افزایش دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه برخی افراد در کاخ‌های شیشه‌ای خود نشسته و برای مردمی که درآمد کافی و شغل مناسب ندارند، تصمیمات غیر معقول می‌گیرند.

قاضی پور با بیان اینکه صنعت بیمه یک صنعت سودآور است، افزود: به دلیل برخی تخلفات در صنعت بیمه در دولت گذشته، معاون اول رئیس جمهور سابق روانه زندان شد.

وی افزود: متاسفانه زد و بند‌هایی که وجود دارد باعث ایجاد مشکلاتی برای بیمه می‌شود.  

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخلفات در بیمه وجود دارد، اما همه متخلف نیستند، افزود: باید کاری کنیم مردم به راحتی خودرو‌ها را بیمه کنند. اگر هزینه بیمه بالا باشد مردم خودرو‌ها را بیمه نمی‌کنند و مشکلات افزایش می‌یابد.

قاضی پور با تاکید بر اینکه باید افرادی که از برگه‌های بیمه استفاده نکردند، تخفیف‌های بالا بگیرند، گفت: باید بیمه برای آن عده از رانندگانی که تصادفی ندارند، رایگان باشد تا همه تشویق شوند تصادف نکنند.

وی اضافه کرد: اگر تخفیف‌های مناسب و بیمه رایگان وجود نداشته باشد، چه تشویقی برای رانندگان وجود خواهد داشت؟.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد خواست که با توجه به  افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و تعیین تکلیف نشدن میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، با این افزایش قیمت بیمه مخالفت کند و جلوگیری آنرا بگیرد.

قاضی پور اضافه کرد: اگر مجلس دهم در سال جدید جلسه‌ای داشته باشد، باید کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در این زمینه طرحی ارائه کند و ضمن اصلاح قیمت بیمه، از افزایش یکباره قیمت آن جلوگیری کند.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی از  افزایش ۲۵ درصد و خورده‌ای حق بیمه خودرو‌ها در سال آینده خبر داد و  گفت که نرخ حق بیمه سال ۹۹ را بدون سود و تنها با لحاظ سه درصد هزینه‌های اداری، بابت وجه به نرخ دیه اعلام شده از سوی قوه قضائیه، حدود ۲۵ درصد افزایش خواهیم داد.

میزان دیه در سال جاری در ماه‌های حرام مانند ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب، ۳۶۰ میلیون تومان و در ماه‌های غیر حرام ۲۷۰ میلیون تومان بوده که به نسبت سال ۹۷ حدود ۱۵ درصد افزایش داشت. بیمه هم بر همین اساس ۱۵ درصد افزایش قیمت یافت.

اما دیه در ماه‌های غیر حرام در سال آینده به ۲۷۰ میلیون تومان رسید. یعنی افزایش حدود ۲۱ و نیم درصدی. ولی مسئولین بیمه مبلغ بیمه شخص ثالث را بیش از ۲۵ درصد افزایش داده است یعنی حدود چهار درصد بیشتر از معیار تعیین شده هر سال.

بیمه شخص ثالث بیمه اجباری است که همه مالکان وسایل نقلیه باید آن را تهیه کنند و در صورت نداشتن آن جریمه می‌شوند.

در محاسبه بیمه شخص ثالث، حق بیمه پایه به صورت سالیانه توسط بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود و به صورت ثابتی است. مبلغ حق بیمه پایه، به مبلغ دیه در هر سال و تعداد سیلندر‌های خودرو بستگی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری الف، تاریخ۱ فروردین ۹۹، کد مطلب: ۳۹۹۰۱۰۱۰۱۷ : www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین