پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
رئیس‌کل بیمه مرکزی از افزایش ۳۷درصدی حق بیمه شخص ثالث خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و در مورد هزینه آزمایش کرونا گفت کسی که بیمه تکمیلی دارد حتماً هزینه تست PCR را از بیمه دریافت خواهد کرد.

  شعار سال:غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی در نشستی خبری با خبرنگاران، به تشریح جزئیات تصمیم شورای‌عالی بیمه در خصوص تعیین نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1400 پرداخت و اعلام کرد: قوه قضائیه رقم دیه سال 1400 را 480 میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام اعلام کرده که نسبت به نرخ دیه سال جاری، 45.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
سلیمانی افزود: نرخ بیمه شخص ثالث متکی به نرخ حق دیه است و بنابراین برای سال 1400 محاسبات بیمه مرکزی انجام شده است و با توجه به اینکه ضریب خسارت رشد 100درصدی داشته است شرکت‌های بیمه انتظار رشد ١٨درصدی را نسبت به رشد 45درصدی نرخ دیه داشتند.
 
وی اظهار داشت: شورای‌عالی بیمه با افزایش ١٨درصدی شرکت‌های بیمه موافقت نکرد و نرخ بیمه نسبت به سال قبل بر اساس مصوبات شورای‌عالی بیمه معادل ٣٧ درصد نسبت به سال ٩٩ رشد خواهد داشت.
 
رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: انتظار شرکت‌های بیمه رشد علاوه بر افزایش نرخ دیه بود اما در راستای تشویق مردم این کار صورت گرفت و نرخ کمتر از رشد حق دیه افزایش یافت و الآن همه مردم مکلف به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث هستند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.
 
وی در خصوص فرار دارندگان موتورسیکلت از خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، افزود: انتظار داریم یازده میلیون موتورسیکلت موجود در کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند درحالی که اکنون ٢ میلیون موتورسیکلت تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند. امیدواریم با کمک فروش اقساطی بیمه‌نامه‌ها، تمام موتورسیکلت‌ها بیمه شوند، ضمن اینکه از 25 میلیون خودروی سواری موجود در جامعه 23.5 میلیون خودرو تحت پوشش بیمه هستند که در تلاش هستیم سقف پوشش بیمه‌ای خودروها و موتورسیکلت‌ها را به 100درصد برسانیم.
 
سلیمانی با بیان اینکه قوه قضائیه رسماً مبلغ 45 درصد رشد را تعیین کرده است ولی شورای‌عالی بیمه حتی اجازه رشد حق بیمه ثالث را به‌میزان رشد حق دیه به شرکت‌های بیمه نداد، ادامه داد: با این تصمیمات با توجه به تمدید برخی از بیمه‌نامه‌ها در بهمن و اسفند سال ٩٩، بار مالی مابه‌التفاوت نرخ دیه به‌عهده صندوق خسارت‌های بدنی گذاشته خواهد شد.
 
رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین درباره پرداخت هزینه تست کرونا توسط بیمه‌ها گفت: اگر افرادی تحت پوشش بیمه تکمیلی و مبتلا به کرونا شده باشند، حتماً هزینه تست PCR را از بیمه دریافت خواهند کرد اما اگر افرادی بدون توصیه پزشک اقدام به انجام تست کرونا نمایند بیمه هزینه آنها را پرداخت نخواهد کرد.

 

تعداد بازدید : 4


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  27 اسفند  1399  ، کدخبر2471805:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین