پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۹۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و هزینه‌های دارو و درمان بیماری سرسام‌آور. اخیرا شرکت‌های فروشنده بیمه تکمیلی نیز سعی دارند با بهانه و کاغذبازی تا حد ممکن از پرداخت هزینه‌ها شانه خالی کنند. مثل همیشه در نهایت این مردم هستند که نمی‌دانند باید بیشتر نگران کدام یک باشند؛ جانشان؟ یا جیبشان؟
شعار سال: روند افزایشی موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا در کشور در سال جدید بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته و این روند با شدتی نگران‌کننده ادامه دارد.

از یکسو ظرفیت پذیرش در مراکز درمانی تکمیل شده و تخت‌های بیمارستان در تهران و تعداد دیگری از کلان‌شهر‌ها پر شده است و از سوی دیگر نیز رئیس شورای اصناف از کمبود برخی تجهیزات از جمله کپسول اکسیژن در بازار خبر داده است.

حالا در چنین شرایطی، وضعیتی ایجاد شده که مردم در کنار فقدان واکسن، کمبود تخت‌های بیمارستانی و چالش تجهیزات بیمارستانی باید نگران هزینه‌های سرسام آور درمان بیمارانشان هم باشند و جالب اینکه بیمه تکمیلی هم کارایی کافی برای بیماران کووید ۱۹ ندارد.

بیمه تکمیلی به کارمان نیامد!

مشتریان بیمه‌های تکمیلی در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی بیش ازهمیشه از بهانه‌جویی شرکت‌های بیمه‌ای برای شانه‌خالی کردن از هزینه‌های درمان کرونا می‌نویسند. در ادامه فقط چند نمونه از ده‌ها پیام گلایه‌آمیز مردم در توییتر در این باره را می‌خوانید:

«مادر من به علت ابتلا به ‎ کرونا به مدت هشت روز در بیمارستان رمدسیویر و ‎رسیژن و ‎انوکساپارین و دارو‌های دیگه تزریق می‌کرد. هزینه این هشت روز شد ۱۱ میلیون تومان. اومدم ‎بیمه‌تکمیلی ‎ آتیه‌سازان حافظ میگن، چون بستری نبوده پرداخت نمی‌کنیم. ‏میگم روزانه حدود ۹۰۰ هزار تومان هزینه تخت و تزریق بوده تقریبا هم قیمت تخت بستری. میگه، چون از طریق اورژانس پذیرش شده پرداخت نمی‌کنیم، تازه بستری هم شده بود، هزینه داروهارو هم نمیدادیم میگم پس معنی بیمه تکمیلی چیه، چرا ماهانه هزینه کم میشه از مستمری مادر من میگه نمیدونم آقا، دستوره. همینقدر بی در و پیکره این بیمه. حتی یه توضیح درست نمیدن که چرا ماهانه هزینه میگیرن، اما الان پرداخت نمیکنن؟ مستمری بگیر بی‌نوا از کجا بیاره یهو همچین مبلغی رو بخواد پرداخت کنه»

«پدر سه روز در ICU بود، شد ١٨ میلیون و بیمه تکمیلی فقط ١میلیون را تقبل کرد. تقریبا تمام بیمه‌ها موارد مربوط به کرونا را تقبل نمی‌کنند. همونی که قرار بود کسی برایش هزینه پرداخت نکند»

«برای هزینه درمانی مجبور شدم در صف ‎بیمه تکمیلی که فعلا اسمش رو نمی‌برم بمونم. به تمام مدارک آدم‌های قبل از من یه گیری دادن و صدای همه در اومد. این شامل حال من هم شد. دارم به این باور می‌رسم که بیمه‌های تکمیلی می‌خوان فقط گیرنده باشن در شرایط سخت ‎کرونا»

«علیرغم واریز حق ‎بیمه درمانی و ‎بیمه تکمیلی به مدت چندین سال، هیچ یک از هزینه‌های درمان و داروی کرونای من شامل بیمه نشده. اینم از بیمه معلم…»

بیمه مرکزی: مردم شکایت ثبت کنند

حسن رضا عباسیان‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی، در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی روی شرکت‌های بیمه‌ای نیست تا در شرایط بحرانی نتوانند از هزینه‌ها شانه خالی کنند؟ می‌گوید: «اواخر اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع بیماری کرونا ما بخشنامه‌ای را در همین باره به شرکت‌های بیمه فرستادیم و ذکر کردیم که شرکت‌های بیمه باید هزینه‌های درمان کرونا، اعم از بستری، تست، تشخیص و دارو را در بخش تکمیلی بپردازند. حتی با آغاز کرونا کمیته‌ای هم در بیمه مرکزی از خود مدیران عامل تشکیل شد که بنده هم عضویت داشتم. هدف این کمیته نظارت بیشتر بود. در چند مورد گزارش عملکرد گرفته شد و موارد تخلف و بهانه‌جویی گزارش شد که متذکر شدیم و سعی کردیم مشکل را حل کنیم».

عباسیان فر می‌افزاید: گزارشات دوره‌ای هم از شرکت‌های بیمه دریافت می‌شود و در صورت لزوم مدیران آن احضار شده و مورد برخورد قرار می‌گیرند.

او با بیان این که بیمه مرکزی منکر مشکل در عملکرد بعضی شرکت‌های بیمه‌ای نیست، عنوان می‌کند: در بیمه مرکزی بخشی تحت عنوان اداره کل نظارت وجود دارد و بخشی هم تحت عنوان اداره رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران. اگر مردم در مواردی شاهد بودند دستورات بخشنامه بیمه تکمیلی رعایت نمی‌شود یا از قرارداد شانه خالی می‌کنند، شکایتشان را در سامانه ثبت کنند.

به گفته این مقام مسئول برای رسیدگی آسان‌تر به شکایت بیمه‌گذاران بهتر آن است که شکایتشان را در ابتدا در سامانه ثبت شکایات خود شرکت‌بیمه‌ای خاطی ثبت کنند. در این حالت معمولا خود شرکت مشکل را حل می‌کند در غیر این صورت پرونده تشکیل می‌شود و لازم است شاکی به سامانه بیمه مرکزی مراجعه کرده و شکایتش را ثبت کند تا در کمیته بیمه مرکزی مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق گفته‌های عباسیان فر اگر ابتدای شکایت در بیمه مرکزی ثبت شود روند رسیدگی طولانی‌تر می‌شود، چون شکایت به شرکت بیمه ارجاع داده می‌شود تا شرکت بیمه دلایل رد خسارت را توضیح دهد که این چند روزی زمانبر است.

او تاکید می‌کند: در بخش درمان معمولا به شکایات در خود شرکت بیمه‌ای مربوطه رسیدگی و مشکل مرتفع می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۵۳۴۲۲۸، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین