پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
دستگاه قضای کشور در برخی حوزه‌ها واقعا دچار کم کارکردی و کج کارکردی است. حجم بالای فساد اداری و مدیریتی را می‌توان با انگشت اشاره دستگاه قضا، کاهش داد، چرا نمی‌شود، چون سازمان بازرسی کل کشور در وزن واقعی خود حضور ندارد. مدعی العموم و جناب دادستان باید در حوزه‌های حساس مثل تامین اجتماعی ورود فعال کند، چرا نمی‌کند باید از سروران عزیزمان پرسید. نتیجه می‌شود نارضایتی مردم که با کمال صد تاسف، به پای نظام نوشته می‌شود. آقای قاضی القضات، جناب ازه‌ای والا مقام، لطفا دستور بیدار شدن عزیزان بازرسی مستقر در سازمان تامین اجتماعی را بدهید. جناب منتظری، دادستان محترم کشور، لطفا در بحث ناکارامدی مدیریتی و برخی حاشیه‌ها و مسائل منجر به ایجاد نارضایتی مردم از سازمان تامین اجتماعی ورود کنید. تامین اجتماعی دارد پوست کارفرما را می‌کند. بازنشسته و شاغل از این سازمان ناراضی هستند، چند بار باید این واقعیت را تکرار کنیم.

شعار سال: وقتی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اذعان می‌کند 'در نقاطی ازدرمان هزینه غیر طبیعی داریم' باید بررسی شود با هزینه‌های چند ده هزار میلیارد تومانی در بخش درمان چقدر از این بودجه غیر طبیعی است.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به مشکلات متعدد درمانی این قشر در مراکز درمانی ملکی و غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: از مسئولان تامین اجتماعی درخواست دارم تا اسناد مرتبط به هزینه کامل ۹ بیست و هفتم حق بیمه در بخش درمان را به اطلاع بازنشستگان و نمایندگان صنفی آن‌ها برسانند.

نارضایتی گسترده از بخش درمان تامین اجتماعی و مدعی العمومی که ترجیح می‌دهد سکوت کند؟
ناصر برهانی خبر افزود: بر اساس قانون تامین اجتماعی، سهم درمان، ۹ بیست و هفتم حق بیمه کارگران است که به صورت کامل باید برای درمان بیمه شدگان این سازمان هزینه شود.

وی گفت: ۲ درصد از مستمری دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز صرف امور درمانی در سازمان تامین اجتماعی می‌شود و علاوه بر آن، بازنشستگان کارگری از بیمه تکمیلی نیز برخوردار هستند، اما آیا با جود درمان مستقیم، غیر مستقیم، هلدینگ درمان تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و صرف هزینه چند ده هزار میلیارد تومانی در بخش درمان، رضایت مندی بیمه شدگان و بازنشستگان با عدد هزینه شده در درمان همخوانی دارد؟ از نظر بنده و بسیاری از کارگران و بازنشستگان جواب خیر است.

وی گفت: سوال من از مسئولان درمان سازمان تامین اجتماعی این است که آیا با هزینه‌هایی چند ده هزار میلیارد تومانی که در بخش درمان می‌شود بازنشستگان و بیمه شدگان به درمان سازمان چه نمره‌ای می‌دهند؟ آیا تا کنون نظر سنجی معتبر و علمی در این خصوص انجام شده است؟

برهانی گفت: وقتی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اذعان می‌کند 'در نقاطی از درمان هزینه غیر طبیعی داریم' باید بررسی شود با هزینه‌های چند ده هزار میلیارد تومانی در بخش درمان چقدر از این بودجه غیر طبیعی است و می‌توان با مدیریت درست آن را به چرخه خدمت رسانی برگرداند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران هلدینگ درمان تامین اجتماعی را غیر قابل نظارت از سوی شرکای اجتماعی معرفی کرد وگفت: چرا نباید بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی نماینده‌ای در هیات مدیره این هلدینگ و بیمارستان‌های تابعه برای نظارت داشته باشند؟ مگر سه جانبه گرایی شعار مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی نیست؟

برهانی از معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خواست جلسات ماهانه با کانون بازنشستگان داشته باشد و در زمینه موضوعات مختلفی مثل خرید راهبردی تجهیزات مصرفی مراکز درمانی تامین اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و مسائل مرتبط کانون‌ها را مطلع نماید و سه جانبه گرایی را در عمل محقق نماید.

وی درمان را پاشنه آشیل سازمان تامین اجتماعی در برهه کنونی دانست و اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های زیاد درمان در شرایط فعلی کشور و نیاز ضروری و حیاتی بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی به استفاده از خدمات درمانی به نظر می‌رسد باید تقویت بخش درمان سازمان در اولویت مسئولان ارشد دولت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر خبر، تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۴۱۲۶۶، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین