پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
هر چقدر که ما تغییر نرخ ارز دارو را به تاخیر بیاندازیم، آسیب‌ها و شدت آن هم برای صنعت، هم برای مردم و هم برای بیمه‌ها بیشتر خواهد شد.
شعار سال: محمد عبده‌زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی در نشست کلاب هاوس بررسی ارز ۴۲۰۰ تومانی:

هر چقدر که ما تغییر نرخ ارز دارو را به تاخیر بیاندازیم، آسیب‌ها و شدت آن هم برای صنعت، هم برای مردم و هم برای بیمه‌ها بیشتر خواهد شد.

یک و نیم میلیارد بودجه ارزی دارو در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که هرچه جلوتر می‌رویم این بودجه در موارد متعدد هزینه می‌شود و دیگر مابه التفاوتی برای بیمه‌ها وجود نخواهد داشت و در پی آن زمانی که دارو تغییر قیمت پیدا می‌کند، بیمه‌ها این تغییر را پوشش نمی‌دهند و در نهایت مردم متضرر این جریان خواهند شد.
از این رو بهتر است با راهکار‌هایی که این کار را بهتر مدیریت می‌کند، مسیر را هموار کنیم.‌

می‌توان بصورت پلکانی دارو‌هایی را که تغییر نرخ ارز، کمترین افزایش را روی قیمت آن‌ها می‌گذارد، را مشمول این طرح کرد. به شرطی که به هر مبلغی که دارو‌ها را از فهرست دریافت ارز خارج می‌کنیم، به همان میزان، مبلغ مابه التفاوت به بودجه سازمان‌های بیمه گر تزریق شود. با این پیش شرط که سازمان‌های بیمه گر خود را بیمه نکنند، بلکه بیمار را بیمه کنند.

سازمان‌های بیمه‌گر بدلیل اینکه محدودیت بودجه‌ای دارند، فقط بدنبال این هستند که فلان دارو را از لیست خارج کنند و بیشتر نگران بودجه خودشان هستند.

همچنین باید سقف پوشش بیمه‌ای برای دارو‌ها از ۷۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا کند و دولت هم به عنوان تصمیم گیر و حاکمیت مکلف است هم از بیمه حمایت کند، هم از صنعت و هم از مردم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی پزشکان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین