پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
ارزیابی‌های بیمه مرکزی نشان میدهد شرکت «بیمه معلم» ناتوان‌ترین شرکت بیمه‌ای در ایفای تعهدات است.
شعار سال : ارزیابی‌های بیمه مرکزی نشان میدهد شرکت «بیمه معلم» ناتوان‌ترین شرکت بیمه‌ای در ایفای تعهدات است.

به گزارش بانکداری ایرانی توانگری مالی مفهومی اقتصادی است که نشان میدهد یک شرکت بیمه تا چه اندازه میتواند به تعهدات خود در قبال بیمه گزاران عمل کند. این شاخص پس از حسابرسی صورت‌های مالی سالانه و نیز اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی توسط اداره کل نظارت مالی بیمه مرکزی محاسبه و اعلام میشود.

آیین نامه توانگری مالی اذعان دارد شرکت‌هایی که در سطح «یک» توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگری آن‌ها برابر ۱۰۰ درصد و بیشتر است، بنابراین این شرکت‌ها از توانایی کافی جهت ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران و صاحبان حقوق آن‌ها برخوردارند.

در مراحل بعد، با کاهش میزان توان شرکت‌های بیمه، سطح توانگری آن‌ها به دو، سه، چهار یا پنج سقوط میکند.

آخرین ارزیابی‌های بیمه مرکزی نشان می‌دهد از میان ۲۸ شرکت بیمه، تنها دو شرکت بیمه معلم و بیمه ایران در سطح «دو» توانگری مالی قرار دارند.

اما این همه ماجرا نیست، چرا که سطح توانگری «دو» به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که نسبت توانگری آن‌ها بین عدد ۷۰ تا ۱۰۰ در نوسان است.

نگاهی به ستون «نسبت توانگری مالی» جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی نشان میدهد که شرکت بیمه ایران در نسبت توانگری مالی ۹۳ قرار گرفته است، اما نسبت توانگری مالی شرکت بیمه معلم عدد «۷۸» را نشان می‌دهد. این موضوع زمانی جالب‌تر میشود که بدانید سطح توانگری مالی شرکت بیمه معلم وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ به مدت شش سال پیاپی در سطح «دو» قرار داشته است.

این گونه می‌توان گفت که شرکت بیمه معلم، از دید محاسبات فنی بیمه مرکزی عنوان «ناتوان ترین» شرکت بیمه‌ای را دریافت میکند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از بانکداری ایرانی، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۴۷۰۱، bankdariirani.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین