شعار سال: احمد صفرزاده گفت: اینکه شرکتهای بیمهای نیاز جدیدی را شناسایی کنند و برای آن طرح، محصول جدیدی را ارائه کنند اینچنین نبوده بلکه به صورت خاصتر از مجموعه نیازهای یک سازمان نیازی مشخص شده را در نظرگرفته و برای آن پوشش جدیدی تحت عنوان بیمه جدید طراحی کرده اند.
وی، با بیان اینکه ضرورت ارائه طرحهای جدید بیمهای به معنای آن نیست که بازار این کشش را دارد، افزود: دریک تحلیل کلی در ارتباط با بیمههای جاری، پتانسیل بالایی در بیمه نامههای مسئولیت، عمروآتش سوزی وجود دارد.
معاون فنی شرکت بیمه ایران، خاطرنشان کرد که درحوزه پوشش بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد واحدهای مسکونی کشور تحت پوشش قراردارند که ۷۰ درصد این تعداد هم به واسطه قراردادهای گروهی سازمانها تحت پوشش قرارگرفته اند.
صفرزاده، با بیان اینکه در بیمه آتش سوزی ۷۵ درصد پتانسیل استفاده نشده وجود دارد، گفت: تعداد کمی از افراد جامعه تحت پوشش بیمه عمر و پس اندازقرار دارند و آن تعدادی هم که بیمه نامههای عمردارند بیمه نامههای عمر فوت به هرعلت است که سازمانها برای کارکنان خود خریداری کرده اند.
وی، تصریح کرد: با مقایسه ضریب نفوذ بیمه کشور (۲.۵ درصد) با ضریب نفوذ جهان (۷ درصد) حدود دوسوم ظرفیت خالی بیمهای درکشور وجود دارد که درقالب محصولات جاری و شایع بازار میتوان پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.
محصولات جدید بیمهای برای تامین نیازهای جدید بیمه گذاران ضروری است
معاون فنی شرکت بیمه ایران، با بیان اینکه محصولات جدید بیمهای برای تامین نیازهای جدید بیمه گذاران و پوشش همان نیازها لازم است، افزود:، اما اگر محصول جدید بیمه نباشد روند کار شرکتهای بیمهای متوقف نمیشود.
صفرزاده، اذعان داشت که به دلیل شکافی که بین ظرفیت بالقوه و بالفعل در ارتباط با محصولات بیمهای شایع و جاری صنعت بیمه وجود دارد هنوز زمینه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه با محصولات فعلی وجود دارد.
معاون فنی شرکت بیمه ایران، خاطرنشان کرد که اگربه معنای واقعی ازظرفیتهای موجود درمحصولات جاری صنعت بیمه استفاده شود و مازاد برآنها پوششهای جدیدی نیز ارائه شود به نفع صنعت بیمه ومردم است ودرتوسعه ضریب نفوذ بیمه کشورنیزموثر خواهد بود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۴۵۲، www.chabokonline.com