پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۳۸۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
سرمایه گذاری در املاک در شرایطی توسط بیمه البرز صورت می‌گیرد که بار تورمی ایجاد شده در این بخش به شدت نگران کننده است.

  شعار سال:محل تحصیل آورده های نقدی سهامداران در شرکت های بورسی با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر آنها محور جستجوها و کنکاش سهامدارانی است که سرمایه هایشان به تاراج رفته و چشم امیدشان به حقوقی های این شرکتهاست تا با حمایت از نمادهای متبوعشان بخشی از زیانهای وارده یا تحمیل شده به آنان را جبران نمایند. اما بررسیها در برخی از این شرکتها حکایت دیگری دارد. سرمایه گذاری برخی از شرکتها در محورهایی که هیچ ارتباطی با چهارچوب کاری آنان ندارد این سؤال را مطرح می کند که آیا خوانش شرح وظایف یک شرکت برای اعضای هیئت عامل آن که نقدینگی شرکت را در بخشهایی بی ارتباط با زمینه کاری شرکت سرمایه گذاری می کنند آنقدر کار دشواریست که در ردیف هزینه کرد آنها به مواردی برخورد می کنیم که نه تنها تعجب آور است بلکه در عین حال تأسف برانگیز خواهد بود. این تأسف زمانی بیشتر می شود که می بینیم می شد چنین هزینه هایی را جهت بهبود نماد یک شرکت مورد استفاده قرار داد. شرکت بیمه البرز با سابقه ای نزدیک به نیم قرن در صنعت بیمه کشور مشغول به فعالیت است و از این حیث آگاهی و اشراف قابل ملاحظه ای رو ساختار حرکتی و منشور حرفه ای دارد. سرمایه گذاری در املاک در شرایطی توسط بیمه البرز صورت می گیرد که بار تورمی ایجاد شده در این بخش به شدت نگران کننده است.
 
بررسی صورتهای مالی بیمه البرز در نه ماهه ۹۹ نشان می دهد که این شرکت بیش از ۱.۱۱۲ میلیارد ریال در بخش املاک سرمایه گذاری کرده که از جهات زیادی قابل نقد است. اول اینکه لزوم این سرمایه گذاری چه بوده؟ منابع این سرمایه گذاری از کجا تأمین شده؟ ۲۴ درصد از سهام این شرکت شناور است که یعنی ۲۴ درصد از آورده های نقدی در آن متشکل از تعداد زیادی از سهامداران حقیقی است.
 

آیا در چنین موردی کسب رضایت آنان در شرایطی که در ۹ ماهه گذشته این شرکت ۲۴ درصد زیان را در بازار سرمایه به ثبت رسانده مهم نبود؟ با رقم سرمایه گذاری در املاک با توجه به آخرین قیمت نماد البرز در بازار سرمایه که ۳.۶۹۰ ریال دیده می شود می شد بیش از ۳۰۹ میلیون سهم خرید تا شاهد روند صعودی سهم باشیم عدم انجام چنین کاری که می تواند یک سهم را از وضعیت نزولی نجات دهد شائبه های زیادی را مطرح می کند.
 

این ابهام زمانی بیشتر می شود که در بخش اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص سرمایه گذاری های بیمه البرز می خوانیم ؛
 
“ادامه اجرای سرمایه گذاری در املاک واجد شرایط“.  این امر براساس مصوبه های هیئت مدیره توسط مدیریت پشتیبانی ساختمان شرکت زیر نظر مدیرعامل پی گیری و اجرا خواهد شد.
 
امیدواریم هیئت مدیره بیمه البرز توضیح قابل قبولی در خصوص نوع و سبک سرمایه گذاریهای خود در املاک داشته باشند با توجه به اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری  رصد روز، تاریخ انتشار:  28 فروردین 1400، کدخبر: 32242،www.rasaderooz.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
با این وجود نشون میده که تموم کسایی که در بورس رمایه گذاری میکنن چه کلاه های گشادی ممکنه سرشون بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین