پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
چند هفته ای از موج تخریبی به راه افتاده برای زدن بیمه ایران و مدیرعامل آن در شبکه های اجتماعی می گذرد. موج تخریبی قوئی که با رویکرد طرح سوال ،به این شرکت تاخته بود و قصد تاثیر بر افکار عمومی و جهت دهی به فعالان بخش بیمه را داشت . پایگاه تحلیلی خبری شعار سال بعد از برقراری تماس هائی چند با روابط عمومی بیمه ایران، مدیران بیمه مرکزی ، مدیران سندیکا و.... ، متوجه تخریبی بودن سوالات گردیده و پیگیری این رویداد را به منوط به شفاف شدن فضا نمود. سوال این است که چرا بعد از گذشت چند هفته از وقوع ماجرا، صحبتی از سر منشا و علل ایجاد این رخداد تخریبی نمی شود؟ آیا باید اجازه داد ، هر فرد و جریان خاصی به دلایل مشخص، اقدام به ایجاد اختلال در روندهای کاری مدیران بخش های تخصصی کنند؟ تضمین عدم تکرار داستان هائی از این جنس چیست ؟

شعار سال: در چند هفته پیش ، جریان تخریبی نسبتا قوی فعال شده در شبکه های اجتماعی با طرح سوالاتی چند، به بیمه ایران و عملکرد مدیرعامل آن تاخت. سیاه نمائی های مطرح شده به حدی بود که بشکل همزمان متاثر کردن افکار عمومی و جهت دهی به فعالان بخش بیمه را نشانه گرفته و دنبال می نمود.  مدعیان بیان می کردند ، بیمه ایران با دارا بودن 205 شعبه فعال و مجتمع خدمات‌ بیمه‌ای در سراسر کشور و 12 شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با بکارگیری بیش از 3770 دفتر نمایندگی حقیقی و 156 نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای (در مجموع 4256 نمایندگی، کارگزار و شرکت خدمات بیمه‌ای)، بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد و خیل عظیمی از بیمه گذاران حقیقی و حقوقی طرف قرارداد این شرکت هستند که بروز هر گونه ضرر و زیان مالی در بیمه ایران این بدنه اجتماعی را دچار چالش خواهد کرد و جا دارد که حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع در نهادهای نظارتی صورت پذیرد. برخی از سوالات مطرح شده توسط این گروه، با این مضمون بود که :

*** محمد رضایی، مدیر عامل فعلی بیمه ایران، در طول مدیریت ۹ ماهه خود، بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد را تغییر داده است. این تغییرات اتوبوسی در صندوق ارزش کاوان فاجعه آمیز بوده و سبب شده رتبه بازدهی این صندوق از یک به شصت و دو سقوط کند.

*** از دیگر اتفاقات ناخوشایند در طول مدیریت رضایی، متوقف کردن پروژه ساخت بزرگترین ساختمان اداری کشور بود. با توقف پروژه ۶۶ طبقه‌ای، روزانه زیانی بالغ بر ۱ میلیارد تومان به بیمه ایران وارد می‌شود.

*** رضایی که هیچ سابقه مدیریتی در کارنامه کاری خود ندارد و حتی مدرک دکتری وی نیز فاقد اعتبار است، این روزها با مشورت بابک باقری دست به تصمیمات نابخردانه می‌زند. باید دید آیا وزیر اقتصاد فکری به حال شرایط فعلی بیمه ایران و سوء مدیریتش خواهد کرد؟

*** .... .

نکته جالب اینکه ، کمتر استقبالی از این خبر در سایت های خبری کشور شده و  عمده دامنه پراکنش خبر عموما در شبکه های اجتماعی با تاکید بر تلگرام و واتساپ بود. کانال های تلگرامی وابسته به یک جریان خاص ( عموما خود را در پوشش رسانه های اپوزیسیون نشان می دهند) ،گروه های تلگرامی عمومی و کانال تلگرامی سه سایت خبری، عمده مکان های پرداختن به این جریان تخریب بودند.

 

موافقان جریان پرسش چه می گفتند( بخوانید تخریب):

 

خبر 24 نوشت : صندوق «ارزش کاوان آینده» به عنوان بزرگترین صندوق سهامی کشور، قبل از شروع دوره مدیریت رضایی(مدیرعامل فعلی بیمه ایران) به مدت دو سال در جایگاه نخست بازدهی کشور قرار داشت. این صندوق که بیش از 2000 میلیارد تومان از سپرده مردم در آن تجمیع شده، پس از انتصابات_اتوبوسی اخیر رضایی در بیمه ایران و بویژه حوزه سرمایه‌گذاری، از رتبه نخست در بازدهی سرمایه گذاری ها به رتبه 62 از بین 66 صندوق کشور در بازدهی ماهانه و ۴۵ در بازدهی سه ماهه تنزل پیدا کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بازار سرمایه در مثبت ترین روزهای تاریخ خود قرار دارد. شایان ذکر است تیم مدیریتی که توسط رضایی از این صندوق رانده شد هم اکنون صندوق سرمایه‌گذاری سبحان را به صدر بازدهی کشور رسانده است. اعداد و ارقام رتبه و بازدهی صندوقها در سایت fipiran.com قابل رویت است.

سایر انتصابات رضایی که بر خلاف مصوبه هیات مدیره بیمه ایران و ابلاغیه عباس معمارنژاد معاون بانک و بیمه ،بدون تایید هیات مدیره بیمه ایران بوده نیز از همین جنس است و نیازمند بررسی نهادهای نظارتی و وزارت اقتصاد در این شرکت دولتی همیشه در عذاب از سو مدیریت، لیکن حوزه بورس و سرمایه گذاری ها چون با عدد و رقم و بازدهی سر و کار دارد عمق فاجعه انتصابات مدیر آتش سوزی سابق بیمه ایران را که با مدرک MBA پولی از مالزی هم اکنون بر کرسی مدیرعاملی نشسته را سریع نمایان می‌کند.

لازم به ذکر است انتصابات بیمه ایران بویژه در حوزه سرمایه گذاری ها توسط رضایی و حمایت دیگر عضو هیات مدیره یعنی رسول تاجدار که هم اکنون پرونده تخلفات وی در بیمه البرز در حال بررسی در نهادهای نظارتی کشور است انجام می‌گردد و سایر اعضای هیات مدیره نقشی در این انتصابات ندارند.

اصلاحگر نیوز نوشت(مدیر انتصابات اتوبوسی با طعم سقوط آزاد سرمایه گذاری های بیمه ایران) : محمد رضایی مدیرعامل فعلی بیمه ایران که جدیدا مشخص شده مدرک دکترایش فاقد اعتبار است، در طول مدیریت  نه ماهه خود در بیمه ایران، بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد را تغییر داده. امری که حتی در تغییر دولت ها هم کمتر از این میزان اتفاق افتاده بود!  از دیگر اقدامات عجیب دوران ۹ ماهه مدیریت رضایی، تنزل دادن وحشتناک رتبه صندوق سهامی ارزش کاوان آینده(متعلق به بیمه ایران)؛ که بعنوان افتخار بیمه ایران در سالهای ۹۷ و ۹۸ بالاترین بازدهی را در بین صندوق های سرمایه گذاری داشت، به رتبه شصت و دوم بوده است.  این صندوق که بیش از 2000 میلیارد تومان از سپرده مردم در آن تجمیع شده، به بدترین وضعیت دچار شده است. نکته اسفناک این است که در چند پست بیش از دو نفر در مدت ۹ ماه جابجا شده و یک بهم ریختگی بزرگ در بیمه ایران مشاهده می شود.

اما عجیب‌ترین خبر در حوزه جابجایی‌های فرا اتوبوسی محمد رضایی مبنی بر جابجایی در شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران است. شرکتی که ظرف دو سال و نیم گذشته از زیاندهی و رتبه ۷۰ در صنعت به رتبه ۸ و سوددهی قابل توجه رسیده است. ظاهرا «محمد رضایی» علاقه دارد فاجعه‌ای که در «ارزش کاوان آینده» بر سر سرمایه مردم آورد این‌بار با سو‌مدیریت خود در شرکت کارگزاری در مقیاس بسیار بالاتر خلق کند.  بزرگترین ساختمان اداری کشور به مساحت ۱۶۳ هزار متر مربع و بصورت برج دوقلوی ۶۶ طبقه را نیز بیمه ایران در حال ساخت بود که از زمان حضور رضایی در مهرماه ۹۸ ساخت آنهم متوقف شده و روزانه زیانی بالغ بر ۱ میلیارد تومان به بیمه ایران وارد می شود.

چندی پیش برای یکی از معاونان یک شرکت تامین سرمایه خصوصی ، حکم مشاوره ای در بیمه ایران صادر شده و فرد مذکور با حفظ سمت خود در شرکت مذکور در حال فعالیت و مشاوره در مجموعه دولتی بیمه ایران نیز هست و برخی به وی لقب «مدیرعامل در سایه» داده اند. اتفاقی که با توجه به ماهیت و شرح وظایف یک مجموعه دولتی می تواند منجر به بروز تضاد منافع و اتفاقات متعاقب آن شود. در واقع، بخش عمده‌ تصمیمات رضائی با مشورت بابک باقری در حوزه سرمایه‌گذاری گرفته می‌شود که معاون تامین سرمایه تمدن است. با نفوذ این افراد به بدنه سرمایه گذاری بیمه ایران، خط اصلی سرمایه گذاری های شرکت که بیشتر در حوزه سهم‌های بنیادی و دارای ارتباط با فعالیت اصلی شرکت بود به طور کامل منحرف شده و اخیرا نوسانگیری های زیر مجموعه های بیمه ایران در بازار سرمایه بر روی برخی سهم های عمدتا بی بنیاد حواشی زیادی را به همراه داشته است.

رضایی پیشتر در مناصبی همچون مدیر مدیران فنی بیمه ایران، مدیر بیمه های آتش سوزی (زیر مجموعه معاونت فنی) و عضویت در هیات مدیره بیمه سینا حضور داشته  و بدون طی کردن مدارجی همچون معاونت به طور مستقیم به مدیریت بیمه ایران رسیده است بطوریکه نامبرده تا کنون سابقه مدیرعاملی در هیچ مجموعه خصوصی و یا دولتی ندارد.

انصاف نیوز نوشت: گفته می‌شود تغییرات مدیریتی در سطوح عالی بیمه ایران ادامه دارد و در این جابجایی‌ها دو معاون مدیرعامل، چند مدیر ستادی و یک مدیرعامل شرکت زیر مجموعه تغییر خواهند کرد.چند مورد از این جابجایی‌ها در حوزه‌هایی مانند بازرسی و حسابرسی، آموزش، بازاریابی و هیات مدیره شرکت ایران معین و مدیرعامل شرکت سبا، مدیران شان برای دو بار و حتی بیشتر در بازه زمانی چند ماهه تغییر کرده‌اند. بیمه ایران همواره با تغییرات مداوم در سطح مدیریتی خود همراه بود و مدیران بسیاری را از سازمان استخدامی، سازمان برنامه، وزارت اقتصاد و حتی برخی نهادهای نظارتی دیگر در خود جای داده است، مدیر عامل بیمۀ ایران که به عنوان راهبر صنعت بیمه شناخته می‌شود و با پیاده‌سازی خصوصی‌سازی قرار بود به عنوان تنها شرکت بیمۀ دولتی بر تولید بیمه‌نامه‌های جدید اهتمام ورزد در بازۀ شش سالۀ اخیر چهار بار تغییر کرد و این تحولات به تناسب در شرکت‌های بیمۀ خصوصی نیز دیده می‌شود.

نمونه انتصابات مدیریتی در این مجموعه در لایه‌های مختلف مسبوق به سابقه بوده است و از امرالهی، حسینی و … در راس هرم این مجموعه که برخی از آنها از خارج این مجموعه آمدند و برخی سال ها پیش به این شرکت پیوسته‌اند و تا اخیرا احمد صالحی پارسا (معاونت امور نمایندگان) و قمصریان و … که از وزارت اقتصاد و سازمان برنامه به عنوان نمونه منتقل شده‌اند، بسیار است. تغییر سه باره مدیرعامل ایران معین و دو مرتبه‌ای مدیرعامل سبا از دیگر نمونه‌های جابجایی‌های مدیریتی در سطوح ارشد بیمه ایران است.

افزایش ریسک سرمایه گذاری‌ها و بی ثباتی در تصمیمات در مدیریت عالی این بیمه به وفور دیده می شود، بعنوان نمونه ، نبود ثبات و رویه مشخص در مدیریت سرمایه گذاری بیمه ایران در این مدت کوتاه باعث سرمایه گذاری این هلدینگ بیمه ای در سرفصل‌های غیر مرتبط نظیر خرید زمین کشاورزی در جنوب تهران و خرید املاک متنوع بدون کاربری مرتبط با فعالیت شرکت شده است که بنا به نظر کارشناسان با توجه به شرح وظایف و اساسنامه این بیمه دولتی، چندان کار قابل توجیهی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند به کلیت صنعت بیمه کشور صدمه بزند. اقدام دیگر در مدیریت دارایی‌های بیمه ایران، فروش اوراق درآمد ثابت موجود در سبد این شرکت در ماه‌های اخیر است؛ با توجه به اینکه شرکت بیمه ایران نسبت به نگهداری مقداری اوراق با درآمد ثابت به منظور مواجهه با خسارات غیر قابل پیش بینی در سنوات گذشته اقدام کرده اما فروش آنها منجر به افزایش ریسک دارایی‌های این شرکت شده است.

ماجرای انتصابات خارج از قاعده در این بیمه نیز، قابل توجه است. در فروردین ماه سال ۹۹ آیین نامه انتصابات بیمه ای از سوی عباس معمارنژاد معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد ابلاغ شد که در آن صراحتا به لزوم تصویب هر گونه انتصاب مدیران در جلسات هیات مدیره شرکت های بیمه و شرکت‌های تابعه اشاره شده اما انتصابات صورت گرفته اخیر در بیمه ایران خارج از این ضوابط انجام شده و بیش از ۵۰ مدیر در مجموعه بیمه ایران در مدت کوتاهی تعویض شده اند و به نظر نمی رسد همه این تغییرات با مصوبه هیات مدیره انجام شده باشند.

تعدد طرح‌های نیمه تمام و افزایش خسارات نیز ،یکیدیگر از مصادیق ناکارآمدی مدیرعامل می باشد. با توجه به اینکه اخیرا با حضور غلامرضا سلیمانی امیری رونمایی از طرح تشکیل پرونده الکرونیکی خسارت انجام و خبر آن نیز در رسانه منتشر شد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تا کنون تنها یک پرونده خسارتی در این سامانه ثبت شده و عملا طرح مذکور به مرحله اجرا نرسیده است. بیمه ایران همچنین در دوره مدیریت جدید، تمرکز خود در حوزه بیمه گری را رها کرده و بر قراردادهای درمان متمرکز شده که این قراردادها عمدتا زیان ده بوده با توجه به زیان ۳۰۰ درصدی قراردادهای درمان، افزایش زیان انباشته این شرکت در آینده دور از انتظار نیست. در سرفصل سرمایه گذاری‌های غیربورسی، پروژه ساختمان سبا از جمله پروژه‌های نیمه تمام که بیش از ۹ است که از توقف نیمه کاره آن می‌گذرد و هزینه‌های ثابت این پروژه متوقف موجب ایجاد زیان برای بیمه ایران شده است.

پاسخ روابط عمومی بیمه ایران چه بود :

روابط عمومی بیمه ایران در گزارشی، عملکرد شرکت را از منظر شاخص هایی چون عملیات بیمه گری، عملیات سرمایه گذاری (عملکرد پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری بیمه ایران‌، عملکرد شرکت توسعه کسب و کار سبا)، عملکرد شعب و نمایندگی های خارج از کشور بررسی نموده و در واقع، بدون توجه به جریان تخریب و بیان ماهیت آنها، اقدام به پاسخگوئی به سوالات منتقدین نمود.

 

عملیات بیمه ­گری: با عنایت به سیاست­ها و اولویت ­های ترسیمی در بخش فنی و بیمه­ گری و تلاش فراگیر شعب، مراکز و واحدهای اجرایی، نمایندگی­ها و شبکه فروش در سه ماهه اول سال 99، شرکت سهامی بیمه ایران مبلغ 976ر497ر47 میلیون ریال حق بیمه تولید نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد داشته است.  این در حالی است که با پرداخت مبلغ 352ر489ر18 میلیون ریال خسارت در سه ماهه ابتدایی سال جاری، افزایشی کمتر از 2 درصد نسبت به سال قبل را شاهد بوده ایم. عملکرد بیمه ایران در شاخص «نسبت خسارت» نیز بسیار مطلوب بوده است؛ به گونه ای که در سه ماهه اول سال 99 این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 10 واحدی از 49 درصد در سال 98 به 39 درصد در سال 99 رسیده است. طبق داده­های آماری موجود، مانده عملیات بیمه­ گری در سه ماهه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 64 درصدی به مبلغ 437ر795ر24 میلیون ریال رسیده است .

 عملیات سرمایه­ گذاری: در حوزه عملیات سرمایه­ گذاری تلاش شد تا ضمن پایبندی کامل به آیین ­نامه­ های مربوط به سرمایه­ گذاری، با توزیع معقول وجوه، حداکثر بازدهی ممکن با مدیریت مؤثر ریسک حاصل شود که بر اساس داده­ های آماری مندرج در جدول ذیل، عملکرد اثر بخش و قابل توجهی مشاهده شده است. بیمه ایران با برخورداری از بالاترین ذخایر و منابع سرمایه­ گذاری در صنعت بیمه با بهره برداری از وضعیت مناسب بورس و مدیریت کارآمد منابع توانسته در سال 1398 رشد 218 درصدی را رقم زده و پرتفوی 69000 میلیارد ریالی برای ذینفعان خود فراهم سازد. سود حاصل از این سرمایه­ گذاری که شامل سودهای تقسیمی، سود حاصل از خرید و فروش و سود ناشی از افزایش قیمت روز سهام به بهای تمام شده است، بالغ بر 38000 میلیارد ریال می­باشد. با این عملکرد و داده­ های آماری بدست آمده، بیمه ایران تنها از محل سرمایه­ گذاری بورسی خود توانسته بیش از سرمایه خود در سال 98 بازدهی حاصل کرده و تداوم و بقای بلند مدت خود را تضمین نماید.

 عملکرد پرتفوی بورسی شرکت سرمایه­گذاری بیمه ایران از ابتدای سال لغایت 23/04/99 با رشد مطلوب 282 درصدی به بازدهی ارزشمند 218 درصدی رسیده است که این شاخص در چهار ماهه سال 98 دارای بازدهی 57 درصد بوده است. از سویی مجموع سود حاصله از عملیات بورسی در این مدت 121ر157 میلیارد ریال بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 626 درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 عملکرد شرکت ارزش کاوان آینده :  شرکت ارزش کاوان آینده متعلق به بیمه ایران، وفق برنامه­ ریزی­های صورت پذیرفته و رصد بازار سرمایه با بهره گیری از ظرفیت­ های تخصصی موجود در بخش بازدهی صندوق از ابتدای اردیبهشت سال 99 لغایت 10/4/99 در معیار شاخص کل به بازدهی 118 درصد و NAV صندوق به میزان 90 درصد نایل شده است.

 

 عملکرد شرکت توسعه کسب و کار سبا: شرکت توسعه کسب و کار سبا بیمه ایران یکی از شرکت های مهم اقتصادی، در حوزه عملکرد مالی به سود ناخالص 947ر195 میلیون ریال رسیده است. در بخش سبد دارایی بورسی با بازده پرتفوی 316 درصد و بازده بازار 256 درصدی عملکرد قابل توجهی را به ثبت رسانده است. این شرکت در پروژه ساختمانی گلستان متعلق به بیمه ایران، طبق برنامه­ ریزی­ های صورت پذیرفته به پیشرفت کلی 33 درصدی و همچنین در زمینه ­سازه­ای پروژه به پیشرفت 100 درصدی رسیده است.

عملکرد شعب و نمایندگی های خارج از کشور:  فعالیت بیمه ­گری در شعب و نمایندگی­های خارج از کشور در موقعیت و شرایط کنونی به ­ویژه درسال­های اخیر، بیشتر در کشور امارات و عمان هدف گذاری شده و با توجه به سوابق و تجارب حضور در بازار منطقه و حوزه خلیج فارس علی­رغم وجود محدودیت­های شدید مالی و بانکی ناشی از اعمال تحریم ­ها، ضمن حفظ موقعیت و جایگاه شرکت در آن بازار عملکرد قابل توجه و مثبتی وفق داده­های آماری زیر حاصل شده است. حق بیمه تولیدی شعب و نمایندگی­ های خارج از کشور در سال 2019 با رشد مطلوب 36 درصدی به نسبت سال 2018 مبلغ 3057 میلیارد ریال بوده که از این میزان مبلغ 1723 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است. مانده عملیات بیمه­ گری در سال 2019 با رشد مناسب 315 درصدی، معادل 731 میلیارد ریال برآورد شده که وفق سیاست­ها و هدف­گذاری­ های ترسیمی عملکرد قابل قبولی داشته است.

.........

همانگونه که مشاهده می شود، عملکرد بیمه ایران بویژه در مدت 3 ماه نخست سال 99 علی­رغم شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا و آثار و تبعات ناشی از آن بالاخص در موقعیت تحریم های اقتصادی، وفق داده­ های آماری، مطلوب ارزیابی شده و با توجه به اصلاحات و رویکردهای جدید ترسیمی، استمرار نتایج مثبت پیش­بینی و ان شاء ا... با همت و تلاش همه ارکان شرکت اهداف مورد انتظار محقق خواهد شد.

اقتصادگران نوشت: بیمه ایران مهمترین شرکت بیمه ای و از بزرگترین مجموعه های اقتصادی کشور با گردش مالی بالا است که زیرمجموعه های مختلفی دارد و معمولاً مورد طمع افراد منفعت پرست بوده است. رضایی به عنوان یکی از معدود مدیران عاملی که از درون خانواده بیمه ایران برآمده است، با شناخت کافی از این مجموعه بزرگ بلافاصله دست به اصلاحات و ایجاد تحولات زد که البته این رویکرد وی موجب قطع منافع و دلخوری برخی افراد که مشغول بهره برداری شخصی از منابع بیمه ایران در فضای مبهم و غیرشفاف بودند، شده و اکنون آنها با فضاسازی روانی و شایعه سازی مشغول انتقام‌گیری و باج‌خواهی در فضای مجازی شده اند.

برخی مدیران و کارشناسان بیمه ایران معتقدند که  با حضور آقای رضایی در هیأت مدیره بیمه ایران، روند رو به جلوی شرکت، تسریع شده و اقدامات مناسب تری در جهت ارتقاء جایگاه بیمه ایران و خدمت به بیمه گزاران انجام  شده است رضایی از مدیران با سابقه صنعت بیمه و شرکت سهامی بیمه ایران است که رده های متعدد مدیریتی را در این صنعت طی کرده و در جهت تقویت تصمیم سازی در بیمه ایران بویژه بر مبنای تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدامات قابل توجهی انجام داده است. در زمان مدیریت دکتر رضایی در بیمه ایران، مدل مفهومی بهینه سازی الگوی تجاری بیمه ایران طراحی و ترسیم و راه آینده شرکت در این زمینه روشن شده است.مدیریت مؤثر نقدینگی، کسب بازده بالا از سرمایه‌گذاری، ارتقای سهم رشته های زندگی، اصلاح پرتفوی و مدیریت مؤثر ریسک از الزامات وضع جاری صنعت بیمه بر الگوی تجاری بیمه ایران است. رفع موانع در حوزه شرکتی با پیش‌بینی ۱۲ راهکار اساسی و رفع موانع در حوزه حاکمیتی با ۶ راهکار پیش‌بینی و کسب توانگری سطح یک برای سال جاری هدف‌گذاری شده است.  همچنین اقدامات کلان راهبردی بیمه ایران در سال ۹۸ منجر به کسب مجوز افزایش سرمایه شرکت به ۱۱ هزار میلیارد تومان شده  است. اهمیت و مزیت های قدمت ۸۴ ساله بیمه ایران  موجب شده که در سال 98 میانگین رشد حق بیمه در بیمه ایران معادل ۳۴ درصد و در بخش پرداخت خسارت نیز معادل میانگین صنعت بیمه و ۱۸ درصد بوده است.بیش از ۱8 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که ۳۳ درصد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور است و ۴۲ درصد خسارت پرداختی کل صنعت بیمه کشور را بر عهده داشته که همین دو شاخص حکایت از راهبری بیمه ایران در بازار بیمه کشور دارد.

 تسویه خسارت سیلاب استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، افتتاح مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی و استقرار پایانه های خسارت در مراکز استانها، استقرار سامانه درگاه الکترونیکی و استقرار سیستم جامع مالی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات شرکت در سال قبل بود.

 شاخص‌های عملیات بیمه گری، عملیات سرمایه‌گذاری و عملکرد شرکت‌های تابع بیمه ایران مطلوب بوده است.  عملیات بیمه گری در دو ماهه اول سال 99 رشد ۲۵ درصدی در حق‌بیمه‌های صادر شده نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد. همچنین عملیات سرمایه گذاری بیمه ایران در سه ماهه امسال بازدهی بیش از ۱۱۵ درصدی داشته است.  بیمه ایران تنها از محل سرمایه‌گذاری بورسی خود توانسته بیش از سرمایه اش در سال ۹۸ بازدهی داشته و بقای بلندمدت خود را تضمین کند، و تقویت سرمایه گذاری بورسی بیمه ایران منجر به کسب بازده ۱۴۵ درصدی برای شرکت شده است.  تایید افزایش سرمایه بیمه ایران‌معین نیز از دستاوردهای عمده بیمه ایران بوده و این شرکت مهم وابسته به بیمه ایران به زودی وارد فرابورس خواهد شد.همچنین شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران در جمع ۱۰۷ شرکت کارگزاری فعال در بورس به رتبه نهم در جمع برترین‌ها دست یافته است.

شما نیوز نوشت: متاسفانه اخیرا اطلاعات و اخباری در برخی شبکه های مجازی با هدف تخریب و تضعیف حقوق سرمایه گذاران و مجموعه بزرگ بیمه ایران منتشر می شود که کاملا نادرست است؛ اطلاعات بازدهی و رشد مثبت صندوق ارزش کاوان آینده به سادگی در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس  http://www.fipiran.com/fund/MFComparing/1  قابل نمایش است بطوریکه اگر در قسمت بازدهی سالانه، این اعداد از بالا به پایین مرتب شود، نشان خواهد داد که صندوق ارزش کاوان آینده در بین تمامی 67 صندوق سرمایه گذاری سهامی همچنان با بازدهی سالانه 887 درصد در رتبه نخست قرار دارد.

شایان ذکر است ارزش دارایی های این صندوق(NAV) در حال حاضر بالغ بر 29.000 میلیارد ریال است. این در حالیست که حدود 10 صندوق بزرگ با ارزش دارایی 20.000 میلیارد ریال وجود دارد که صندوق ارزش کاوان آینده نیز در بین این 10 صندوق هم رتبه برتر سالانه و هم 6 ماهه نخست را داراست. طبیعی است که صندوق های با ارزش دارایی کمتر از 20.000 میلیارد ریال از لحاظ منطق نیز قابلیت مقایسه ای با این صندوق های با ارزش دارایی 20.000 میلیارد ریال را نخواهند داشت.

 

نکته مهم اینکه برخی مدیران قبلی این شرکت که در فرایندی عجیب و سوال برانگیز به صندوق سرمایه گذاری سبحان عزیمت نمودند، پس ازخروج از این مجموعه در صدد تخریب این شرکت و بیمه ایران برآمدند. تخلفات این افراد که مستندات آن موجود می باشد، فضای کسب و کار این صندوق را در کوتاه مدت دچار آسیب نمود اما با هوشیاری مدیران ارشد بیمه ایران و مدیریت جدید سبد گردان آسال ادامه این اقدامات ناکام ماند.

جمع بندی و درخواست شفاف سازی از کلیه نهادهای ذی ربط و ذی مدخل تخصصی ، نظارتی ، امنیتی :

آنچه که از این جریان، به راحتی می توان فهمید، وجود جریان تخریبی ناشی از نوعی رقابت بین مدیرعامل فعلی با مدیران قبلی این سیستم است. جریانی که اطلاعات ریز سیستم را در اختیار داشته و با رویکرد قطره چکانی و با هدف

تضعیف مدیران فعلی به افکار عمومی تزریق می نماید . این جریان با نادیده گرفتن دستاوردهای نه ماهه یک مدیر و با بولد کردن برخی از کاستی ها در کنار طرح سوالات اغوا کننده، ایجاد نوعی بی اعتمادی نسبت به شرکت و مدیرت ان را دنباله گیری می کند. هرچند ممکن است بعضی از انتقادات مطرح شده ، صحیح هم باشد، اما به احتمال زیاد، هدف از بیان آنها اصلاح سیستم نبوده و بجای نقد اصلاحی ، شاهد نوعی نقد سیاه هستیم.

 در خصوص آقای ص و نقش وی در این جریان، بیشتر توضیح داده شود. جای دارد در خصوص نقش مدیران ادعا شده که به صندوق سبحان رفته اند، بیشتر توضیح داده شود. جای دارد در خصوص علل ورود برخی از سایت های خبری، در نقش موافق یا مخالف، بیشتر روشنگری صورت پذیرد و .... .

آنچه که برای پایگاه تحلیلی خبری شعار سال بعنوان یک رسانه بی طرف، توسعه گرا ، تخصصی و امانت دار ، مطرح است ، شناسایی منشا تخریب ، شنیدن سخنان مخالف ها و علل مبادرت به تخریب ، بررسی موضوع توسط نهادهای نظارتی، بازرسی و حتی امنیتی مرتبط با هدف حفاظت از منابع و منافع ملی است. منتظر انعکاس توضیحات کلیه افراد و نهادی های ذی ربط و ذی مدخل هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند بیمه ایران‌
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
1
چرا از کند کاری های مجید ب در انتصابات و از بین بردن درآمد ها ی بیمه ایران و دلسرد کردن مجموعه ای از کارکنان و مدیران‌چیزی نمی نویسید پول لازمه بفرمائید ماکارکنان جمع کنیم بدیم بشما .
مجید ب و اعضای هبت مدیره در یک‌نمونه مدیرکل سابق استان .............. آقای علی و و معاونش که به جرم تبانی در اموال بیت المال در شعبه ۵ تجدید نظر ..................... محکوم به شلاق و جزای نقدی شدند را چرا بعد از شش ماه از قطعی شدن حکم آنها هنوز در سمتهای خود نگهداشته و آقای و را مدیر کل استان ...... کرد .؟؟؟؟و نگه داشته جز بعلت ترس از هادی ق در اقتصاد و دارایی و رحمانی فضلی است و این در حالی است که کلبه دستگاه های نظارتی هم از محکومیت و دادنامه صادره مطلع هستند .جای تاسف است رسانه ای صرفا تخریب جهت دار کند و واقعیت هارا عنوان نکند .
مدیر پایگاه

منتظر توضیحات یا  دفاعیات احتمالی بیمه ایران هستیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین