پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
در حالی که تورم خرداد ماه سال جاری به ۴۸٫۵ درصد رسید و بازار بیمه کشور نیز با رونقی نسبی، توانست رشد ۶۳٫۵ درصدی در حق بیمه تولیدی را ثبت کند، شرکت بیمه معلم نه تنها نتوانست حق بیمه تولیدی خود را با تورم متناسب کند، بلکه رشدی منفی را در این شاخص مهم و کلیدی ثبت کرد.

شعار سال: آن گونه که خود بیمه معلم روایت کرده است، نرخ رشد حق بیمه این شرکت در سه ماه نخست سال جاری، منفی ۹٫۶ درصد بوده است. این می‌تواند نکته قابل تاملی در کارنامه فعالیت مفید امینی به عنوان مدیرعامل این شرکت باشد، چرا که بنا بر اعلام بیمه مرکزی، در ماه‌های ابتدایی سال، رشد حق بیمه تولیدی معمولاً در سطح بالایی قرار دارد!

سقوط بیمه معلم در جریان صعود همگانی!
همچنین خلاصه صورت وضعیت مالی این شرکت از آن حکایت دارد که گرچه جمع کا دارایی‌های آن در پایان خرداد ماه سال جاری ۳٫۳ درصد رشد داشته، اما در نقطه مقابل، جمع بدهی‌های و ذخایر شرکت نیز ۳٫۴ درصد بیشتر شده است.

بیمه معلم که پیشتر بخش قابل توجهی از پرتفوی خود را از محل «پروژه آموزش و پرورش» تامین می‌کرد، نه تنها در سال گذشته این پرتفو را به شرکت دیگری واگذار کرد، بلکه گویا در سال جاری نیز از داشتن آن بی بهره مانده است. حق بیمه‌ای که با سود مطلوبی، می‌توانست بخش چشمگیری از عملکرد شرکت را بهبود بخشد.

امینی در بدو ورود به شرکت به همکاری با «سعید گیوه چی» معاون بیمه‌های اشخاص، «کامبیز حاجی میرآقا» معاون فنی اموال و «کاوه قاضی» معاون توسعه بازار این شرکت پایان داده بود، اما اکنون با «آرش بیگلریان» معاون مالی و سرمایه گذاری نیز خداحافظی کرده و تیم مدیریتی جدیدی را جایگزین آن‌ها کرده است.

او حالا شرکتی را مدیریت می‌کند که نه تنها با مشکلات مالی از این جنس مواجه است، بلکه برخی موارد عدم شفافیت در عملکرد تیم مدیریتی قبلی را هم به ارث برده است. یکی از عجیب‌ترین این موارد، مساله آقای «معلم» است. معامله شرکت بیمه معلم با «آقای معلم» مربوط به سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ است، اما از آن زمان تا کنون، بیمه معلم موفق نشده است ۸.۲۷۲ میلیون ریال مطالبه خود را از این فرد وصول کند. این در حالی است که سهامداران شرکت نسبت به علت عدم وصول این مبلغ سوالاتی را در ذهن دارند. همچنین پرسیده می‌شود که آیا رقم این مطالبه، قرار است با نرخ روز وصول شود یا خیر؟

سقوط بیمه معلم در جریان صعود همگانی!

 

سقوط بیمه معلم در جریان صعود همگانی!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خرد و کلان، تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۷۹۱۸، khordokalan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین