از بدیهیات بیمهگری این است که شرکت بیمه، «هزینه» را جبران نمیکند بلکه کار شرکت بیمه جبران «خسارت» است و اکنون مشخص نیست جایگزینی واژه «هزینه» و «خسارت» بر چه اساسی صورت گرفته است.
در این میان، نگاهی به هزینهکرد شرکت بیمه معلم برای این تبلیغات نیز قابل توجه است. آن طور که صورتهای مالی شرکت نشان میدهد، بیمه معلم تنها در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۱۵.۶ میلیارد تومان برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کرده است. این عدد بیش از ۲.۲ برابر رقم هزینه شده در همین مدت طی سال گذشته است. هزینه تبلیغات و بازاریابی شرکت بیمه معلم در نیمه اول سال جاری از هزینه انجام شده در کل سال گذشته نیز ۶۰ درصد بیشتر است.
این نشان میدهد شرکت تمرکز ویژهای بر هزینهکرد برای تبلیغات از جیب بیمهگزاران دارد؛ بیمهگزارانی که بخش قابل توجهی از آنها معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش و نیز دانش آموزانی هستند که به صورت غیراختیاری، بیمه گزار این شرکت شدهاند.
سرمایه ثبتی شرکت بیمه معلم تا تاریخ ۳۱ / ۶ / ۱۳۹۹ معادل ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است و نشان میدهد این شرکت تنها در نیمه نخست سال جاری، ۱۰ درصد سرمایه خود را برای تبلیغات هزینه کرده است.