ضرورتهای غیرقابل انکار بیمه مرکزی برای تبلیغات + نقدهای نابجا
چکیده: سایت معظم نود اقتصادی در گزارشی انتقادی به هزینه ۱۰ میلیاردی تبلیغات در بیمه مرکزی خرده گرفته و متذکر شده که برای یک سازمان رگولاتوری، صرف چنین هزینههایی فاقد جایگاه است. در پاسخ باید عنوان نمود که نه تنها صرف این هزینهها برای سازمانهایی از جنس بیمه مرکزی فاقد جایگاه نبوده، بلکه به منظور حساس سازی ها، فرهنگ سازیها، جهت دهی و جهت گیری رسانهای، اطلاع رسانی و روشنگری در افکار عمومی، زمینه سازی برای ترویج فرهنگ یا عاداتی خاص و مواردی همانند، دهها برابر این مبلغ مورد نیاز است که باید هزینه شود. اینکه کدام رسانهها از این مبلغ بهرهمند شده اند، بحث دیگری است که شاید نیاز به شفاف سازی داشته باشد.
شعارسال: بررسی صورت مالی بیمه مرکزی ایران نشان میدهد این نهاد دولتی که به عنوان سیاستگذار و نهاد ناظر صنعت بیمه شناخته میشود در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان برای آگهی و تبلیغات هزینه کرده است.
قابل ذکر است در خصوص اینکه این مبالغ به کدام رسانهها و اشخاص داده شده اطلاعی در دست نیست، اما استفاده از این هزینه چشمگیر برای آگهی و تبلیغات از سوی یک نهاد دولتی که وظیفه تنظیم بازار در صنعت بیمه کشور، اعطای مجوز تأسیس شرکتها و شبکه کارگزاری و نظارت بر فعالیت شرکتهای بیمهای به نمایندگی از دولت در بازار و انجام امور اتکایی اجباری برای مؤسسات بیمهای را بر عهده دارد، کمی عجیب و قابلتامل است.
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نوداقتصادی، تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۲۱۴۳۹۶۵، www.۹۰eghtesadi.com