پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
آیا مدیرعامل چهار شغله بیمه سامان از قوانین بازدارنده در این مورد اطلاعی ندارد؟ هیچ یک ازاعضای هیات مدیره نباید اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از ۳ شرکت به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره انتخاب شوند.
شعار سال: شرکت بیمه سامان از شرکت‌های زیر مجموعه بانک سامان که با هدایت احمد ضرابیه مشغول به فعالیت است براساس مستندات موجود درگیر حواشی و مسائلی است که پرداختن به آن‌ها می‌تواند جهت استیلای قانون الزام آور باشد. در ابتدا برای روشن شدن عمق فاجعه نگاهی به آمار بیکاری در سال ۹۹ می‌اندازیم. طبق آخرین بررسی‌ها آمار بیکاری در کشور به بیش از ۲۶ درصد می‌رسد که این مسئله ناشی از نوع سیاست‌های اتخاذ شده در بخش‌های مختلف است.
 
مدیران بخش‌های خصوصی که نظارت کمتری روی آنهاست گاهاً به ابوالمشاغلی تبدیل می‌شوند که سهم هر جوان تحصیلکرده‌ای با این اشتهای سیری ناپذیر در بازار کار به خطر می‌افتد. تأسف زمانی بیشتر می‌شود که می‌بینیم این افراد با علم به دارا بودن چندین و چند شغل باز هم قبول مسئولیت می‌کنند و در صندلی‌های مختلف آن هم در جایگاه‌های حساس شروع به نقش آفرینی می‌کنند که البته بهتر ضعف قانون در این شرایط به کار آنان مشروعیت می‌بخشد.
 
خانواده ضرابیه که در چندسال گذشته به واسطه داشتن سهام قابل ملاحظه در بیمه سامان و بانک سامان بعضاً مورد انتقاد رسانه‌ها بودند به نظر می‌رسد حالا به واسطه چند شغله بودن احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان زیر ذره بین خواهند رفت. باید دید آیا مدیرعامل چهار شغله بیمه سامان از قوانین بازدارنده در این مورد اطلاعی دارد یا خیر؟

مدیرعامل چهار شغله بیمه سامان

احمدرضا ضرابیه که به عنوان مدیرعامل و عضو موظف بیمه سامان مشغول به فعالیت به صورت همزمان در هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه حضور دارد. این چهره پر مشغله علاوه بر این ریاست هیئت مدیره شرکت ایده پردازان بازار سرمایه امین نیز در اختیار دارد. در ادامه شغل‌های متعدد او به عضویت او در هیئت مدیره شرکت تازه تأسیس شرکت نو آفرینی سر آمد می‌رسیم که ریاست هیئت عاملی این شرکت به مدت دو سال بر عهده اوست. با احتساب حضور او در بیمه سامان باید گفت ضرابیه چهار شغله است که جای تأمل دارد که چرا نسبت به قانون در این مورد کم توجهی یا بی توجهی شده؟
 
 
 

صرفاً جهت اطلاع آقای ضرابیه قانون را به اطلاع ایشان می‌رسانیم

تبصره‌ی ۶ ماده‌ی ۴ دستورالعمل حاکمیتی شرکتی بیان می‌کند:

اعضای موظف هیات مدیره نمیتوانند در شرکتی دیگر، مدیرعامل یا عضو موظف هیات مدیره باشند. هیچ یک ازاعضای هیات مدیره نباید اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از ۳ شرکت به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره انتخاب شوند. اعضای هیات مدیره باید در این خصوص، اقرار نام‌های را نیز به کمیته انتصابات ارائه نمایند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رصد روز، تاریخ انتشار ۲۱ فرودین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۶۴۱، rasaderooz.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
بیمه سامان به هیچ عنوان نتونسته عنصر مهم شفافیت رو با مردم توسعه بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین