پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران در راستای رعایت اصول حاکمیت شرکتی است، اظهار کرد: با رویه‌ فعلی برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، انتظار سهامداران برای طرح سوالات، ابهامات و انتقادات بر عملکرد مدیران شرکت‌ها رفع می‌شود. در میان اسامی شرکت ها تاکید بیشتر بر روی شرکت های پتروشیمی و فولادی، بانکی ، معدنی و خودرویی ، قرار دارد.

شعارسال: محمد خلیل‌زاده، کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار  گفت: بحث برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران در سازمان بورس و اوراق بهادار که در سال‌های اخیر مطرح بود و در کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای به ۳۰ شرکت منتخب بازار سرمایه بر ضرورت برگزاری کنفرانس پس از انتشار صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه تاکید شد.

اعلام اسامی ۳۰ شرکت منتخب برای برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران

اجرای حاکمیت شرکتی

او با تاکید براینکه برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران در راستای رعایت اصول حاکمیت شرکتی است، گفت: با رویه فعلی برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، انتظار سهامداران برای طرح سوالات، ابهامات و انتقادات بر عملکرد مدیران شرکت‌ها زمان‌بر شده است که با برگزاری کنفرانس، دغدغه سهامداران در این خصوص رفع خواهد شد.

بهبود نظام پاسخ‌گویی

کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس با هدف ایفای بهتر وظیفه مباشرت مدیریت و بهبود نظام پاسخ‌گویی است چرا که دراین صورت به ارتباط دو طرفه و چهره به چهره بین سهامداران با ناشران منجر خواهد شد.

درک بهتر سهامداران از مواضع مدیران

خلیل‌زاده در ادامه گفت: برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران، عدم تقارن اطلاعاتی بین سهامداران و مدیران را تقلیل خواهد داد و ارتباط کلامی موجب درک بهتر سهامداران از مواضع مدیران می‌شود.

زمان برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران

او در خصوص اعلام زمان برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران توسط ناشران، تصریح کرد: مطابق اعلام اطلاعیه قرار است شرکت‌ها حداکثر ظرف یک هفته پس از انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه خود کنفرانس را برگزار کنند، در همین راستا ناشر می‌بایست حداقل دو روز پیش از برگزاری کنفرانس اطلاعات مربوط به زمان و آدرس سایت را در سامانه کدال اطلاع‌رسانی کند.

آماده‌سازی بستر‌های مناسب برای ارائه خدمات الکترونیکی

کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زیرساخت‌های الکترونیکی برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران توسط ناشران، اظهار کرد: در اطلاعیه‌ای که به ۳۰ ناشر بورسی ارسال شد نسبت به فراهم سازی بستر‌های مناسب برای ارائه خدمات الکترونیکی مناسب نکات لازم بیان شده است.

خلیل‌زاده در ادامه با بیان این که در این کنفرانس حضور مدیرعامل و حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره به منظور پاسخگویی به سوالات الزامی است، گفت: همچنین خلاصه موضوعات مطرح شده سوالات و پاسخ‌ها می‌بایست به منظور ارتقاء سطح شفافیت حداکثر ظرف مدت دو روز کاری پس از برگزاری کنفرانس در سامانه کدال درج شود.

حضور نماینده معاونت ناشران در کنفرانس

کارشناس مسئول اداره نظارت بر ناشران گروه معدنی و صنعتی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نظارت سازمان بورس بر روند برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران توسط ناشران، گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای کنفرانس، نماینده معاونت ناشران شرکت بورس تهران و فرابورس در کنفرانس شرکت خواهند کرد.

اسامی ۳۰ ناشر برای برگزاری کنفرانس

خلیل‌زاده در پایان درباره اسامی ۳۰ ناشری که اطلاعیه برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران را دریافت کردند، بیان کرد: در این رابطه می‌توان به شرکت‌هایی، چون فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، سر. توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، چادرملو، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی نوری، پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پارس، بانک پاسارگاد، پتروشیمی بوعلی سینا، ایران خودرو، پتروشیمی جم، فولاد خوزستان، مخابرات‌ایران، بانک تجارت، مبین انرژی خلیج فارس، سایپا، سر. مالی سپهر صادرات، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان، پلی پروپیلن جم، فجر انرژی خلیج فارس، فولاد آلیاژی ایران، فروشگاه‌های افق کوروش، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی زاگرس اشاره کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بازار سرمایه، تاریخ انتشار: 3آذر1402، کدخبر: 84066، www.sena.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین