پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
خودروساز داخلی آنقدر گندکار را درآورد و به اعتراضات و نارضایتی های شهروندان بی توجه و کم توجهی کرد که مورد گلایه مقام معظم رهبری واقع شد. سوال اینجاست که تقصیر مجلس و نمایندگان مدعی تحقیق و تفحص های مکرر چقدر است؟ آیا باید اجازه داد که نماینده مجلس بجای نظارت، استفاده ابزاری از اهرم تحقیق و تفحص داشته و نتیجه بشود آنچه که نباید باشد؟ در خبر زیر، بشکل خلاصه اقدام به بررسی اخبار مرتبط با تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی شده است.
شعار سال: چرا شورای نگهبان نباید عملکرد نماینده مجلس و توانمندی او در قانونگذاری و نظارت را مبنای تائید یا عدم تائید صلاحیت قرار دهد؟ چرا نمایندگانی که بشکل ابزاری اقدام به تحقیق و تفحص می‌کنند، باید تائید صلاحیت مجدد شوند؟ اگر گزارشات تحقیق و تفحص خودروسازان داخلی در این چند سال، مورد تاکید قرار می‌گفت، آیا باز نیاز به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت تولید، کیفیت و قیمت گذاری‌ها وجود داشت؟
تعداد بازدید : 12
فربد زاوه، کارشناس خودرو: یکی از مدیرعامل‌های ایران خودرو لقب سلطان لابی خاورمیانه را داشت؛ اکثر مدیرعامل‌های دوخودرو ساز بدون تخصص بودند.

شرکت قطعه‌سازی به ۲۸۰ نفر در گمرک رشوه داده و به تنهایی در فاسد شدن گمرک نقش پررنگی داشته است
گزارش تحقیق تفحص مجلس را به قوه قضائیه فرستادند، اما هیچ رسیدگی نشده، زیرا اسامی مهمی در پرونده‌های خودروسازان نقش داشته‌اند.
 
ماشین تخلفات فول‌آپشن (اینجا)
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز روز شنبه ۲ بهمن‌ماه سال‌جاری در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
 
سرنوشت ۱۷ تحقیق و تفحص در مجلس انقلابی یازدهم به کجا رسید؟ (اینجا)
تجربه مجالس پیشین نشان داده است که پرونده‌های تحقیق و تفحصی که کلید آن زده می‌شود، معمولا جز صرف هزینه و زمان، ثمره‌ای ندارد. علت‌های مختلفی برای به سرانجام نرسیدن پرونده‌های تحقیق و تفحص در مجلس وجود دارد از جمله فشار‌ها و گاهی لابی‌های آن مرجعی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است، معطل ماندن بخشی از پرونده‌ها در دست هیئت رئیسه یا قوه قضاییه، نا تمام ماندن پرونده‌ها در مقاطعی و... همچنین بر اساس گزارش‌هایی که از پرونده‌های تحقیق و تفحص در مجلس دهم داده شد، حدود ۲۰۰ پرونده تحقیق و تفحص در مجلس گذشته بی نتیجه ماند و با توجه به اینکه هر تحقیق و تفحصی به‌طور متوسط حدود ۲۵۰ میلیون تومان لازم دارد تا به نتیجه برسد، نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان هزینه پرونده‌های ابتر مجلس دهم شده است.
 
انتشار گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو (اینجا)
گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو امروز از سوی رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
 
ادعای فساد عجیب در خودرو سازی و احتکار قطعات؟ (اینجا)
خودروسازان در حال دپو خودرو هستند تا افزایش نرخ بگیرند و با عدم عرضه، بازار آزاد قیمت‌های نجومی برای خودرو ایجاد شود. (پشت پرده افزایش نرخ خود خودروسازان هستند). متاسفانه بار‌ها تحقیق و تفحص از خودروسازان انجام می‌شود، ولی نتیجه‌ای بدست نمی‌آید که نشان از بیسوادی افراد تفحص و تحقیق نسبت به دزدان و مفسدین خودروساز دارد. جبران زیان انباشته خودروساز‌ها از جیب مردم با حربه احتکار قطعات خودرو، پدیده جدیدی نیست.
 
باز هم تحقیق و تفحص از خودروسازان! (اینجا)
یک عضو کمیسیون صنایع از تقدیم تقاضای برخی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز به هیئت رئیسه کمیسیون صنایع خبر داد، این در حالی است که طی پنج دوره قبل مجلس (مجالس ششم تا دهم) چهار نوبت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز انجام شده است که اتفاقا آخرین مورد آن در روز‌های پایانی فعالیت مجلس دهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال قرائت شد.
 
پیش‌بینی‌های آینده صنعت خودرو در دولت سیزدهم (اینجا)
در مناظره‌های انتخاباتی هر کدام از نامزد‌ها از برنامه‌هایی گفتند که سرو سامان دادن به صنعت خودرو یکی از آن‌ها بود.
 
کریمی رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو شد (اینجا)
هیات رئیسه تحقیق و تفحص از صنعت خودرو انتخاب شد که براساس رای اعضا علی اکبر کریمی رئیس شد.
 
تحقیق‌وتفحص‌های بی‌سرانجام از صنعت خودرو (اینجا)
تصویب تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس یازدهم درحالی صورت می‌گیرد که تنها هشت ماه از گزارش قبلی تحقیق و تفحص می‌گذرد.
 
تحقیق و تفحص درخصوص کیفیت و قیمت خودرو تصویب شد (اینجا)
با رای نمایندگان مجلس، تقاضای "تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی درخصوص کیفیت و قیمت خودرو" به تصویب رسید.
 
اهمال خودروساز و تحقیق و تفحص های صوری مجلس؟
 
امیدی به تحقیق و تفحص از خودروسازان وجود ندارد (اینجا)
مجلس طی ۲۰ سال ۴ تحقیق و تفحص از خودروسازان داشته که نتایج مشابهی دارد؛ باید دید که نمایندگان مجلس یازدهم نیز تنها به تکرار روند گذشته فکر می‌کنند یا بدنبال اصلاح ساختار‌ها در این حوزه هستند. 
 
روابط ناسالم خودروسازی توسط مرحوم نجفی آشکار سازی شد (اینجا)
مجمع نمایندگان مجلس دهم در پیامی درگذشت مرحوم محمدرضا نجفی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفتند.
 
فساد سیستماتیک صنعت خودرو با ۲ واگذاری رایگان (اینجا)
کاکایی گفت: واگذاری‌های ناموفق باعث ناکارآمدی اساسی در صنعت خودروسازی می‌شود، که من آن را فساد سیستماتیک نام‌گذاری می‌کنم؛ فسادی که لزوما به یک شخص ربط ندارد.
 
چگونگی ساماندهی بازار خودرو از سوی مجلس (اینجا)
یک کارشناس صنعت خودرو، با توجه به انتقاد‌های برخی نمایندگان مجلس به نبود وزیر در وزارتخانه صمت، چالش انتخاب وزیر بین دولت و مجلس را خاصیت دموکراسی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که نگرش نمایندگان، از منافع محلی به ملی و از تفکر لحظه‌ای به درازمدت تغییر نکند، مسائل اقتصادی کشور از جمله صنعت خودرو حل نخواهد شد.
 
بررسی طرح تحقیق و تفحص از کیفیت و قیمت خودرو (اینجا)
کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته جاری تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از کیفیت و قیمت خودرو را بررسی می‌کند.
 
از پرداخت پاداش مدیران به خودشان تا خودسهامداری خودروساز‌ها (اینجا)
درحال‌حاضر در صنعت خودروسازی ایران مدیرعامل خودش طرح را تصویب می‌کند، خود آن را اجرا می‌کند، خودش نظارت می‌کند و به طرح پول تخصیص می‌دهد.
 
نیازی به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو نیست! (اینجا)
مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرحی از سوی کارگروه متبوعش برای ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو خبر داد و گفت: با تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مخالفیم، زیرا موضوع نامکشوفی در این حوزه نداریم.
 
تعارض منافع در صنعت خودرو (اینجا)
در ادامه سلسله نشست‌های تعارض منافع در حکمرانی، این بار نوبت به بررسی و تحلیل صنعت خودرو و شناسایی موقعیت‌های تعارض منافع و گلوگاه‌های فساد آن رسید. دومین نشست از این سلسله نشست‌ها با حضور آقایان دکتر غلامرضا گودرزی (عضو هیئت‌علمی و متخصص صنعت خودرو)، مهندس میرخانی رشتی (قائم‌مقام دبیر انجمن خودروسازان ایران) و میلاد بیگی (پژوهشگر و مدیر کارگروه صنعت اندیشکده سیاست‌گذاری امیرکبیر) در تاریخ ۱۸خرداد ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار شد. تعداد افراد ثبت‌نام کرده در این پنل تخصصی ۹۴ نفر و تقریباً ۳۸ نفر به طور ثابت در جلسه حضور داشتند.
 
تحقیق از خودروسازان طی ۲۰ سال گذشته نتیجه‌ای نداشته است (اینجا)
در ۲۰ سال اخیر تقریبا هر ۵ سال یک بار تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز انجام شده است و اکنون هم دوباره زمزمه تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس یازدهم به گوش می‌رسد. اما سوال این است که این تحقیق و تفحص‌ها تا کنون نتیجه‌ای هم داشته است؟
 
باز هم تحقیق و تفحص از خودروسازان! (اینجا)
یک عضو کمیسیون صنایع از تقدیم تقاضای برخی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز به هیئت رئیسه کمیسیون صنایع خبر داد، این در حالی است که طی پنج دوره قبل مجلس (مجالس ششم تا دهم) چهار نوبت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز انجام شده است که اتفاقا آخرین مورد آن در روز‌های پایانی فعالیت مجلس دهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال قرائت شد.
 
چرا لگن سوار می‌شویم؟ (اینجا)
دکتر محمد فاضلی در یادداشتی به بیان علل خریداری خودروی گران و بی کیفیت داخلی توسط ایرانیان پرداخته است. اینکه با وجود این بی کیفیتی و گرانی قیمت چرا باز هم مردم این به اصطلاح لگن‌ها را می‌خرند و اصلا چرا کار ما به سوار شدن این خودرو‌ها کشیده شد!
 
اهمال خودروساز و تحقیق و تفحص های صوری مجلس؟
 
طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور (اینجا)
نظر به مشکلات موجود در صنعت خودرو کشور و همچنین ضرورت بررسی علل ناکارآمدی صنعت خودرو، طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور مطرح و در جلسه مورخ ۰۷/‏۰۶/‏۱۳۹۷ مورد تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
 
خودروسازی؛ حیاط خلوت رانت‌جویی افراد سیاسی (اینجا)
در مجلس خلاصه‌ای از گزارش ده جلدی تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی ایران در حالی قرائت شد که بسیار تامل برانگیز بود. چنین گزارشی به سختی قابل هضم است. خواندن دوباره این گزارش خالی از لطف نیست تا بفهمید چرا صنعت خودروسازی ایران در حال حاضر در چنین جایگاهی قرار دارد و چرا مدیران عامل آن‌ها کما بیش روانه زندان می‌شوند.
 
رانت‌های داخلی سد راه خودروسازی ملی (اینجا)
شرایط ناخوشایند اقتصادی و بحران در صنعت خودرو در سال ۱۳۹۷، مجلس شوراس اسلامی را وادار به تصویب طرح تحقیق و تفحص خودرو کرد. اعضای مجلس دهم این طرح را در آخرین ساعات آخرین روزکاری خود در صحن قرائت کردند. بازخوانی این گزارش لایه‌های پنهان زیادی از رانت‌های صنعت خودروسازی کشور را برای ما آشکار می‌کند.
 
گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان داخلی منتشر شد (اینجا)
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آخرین سال فعالیت خود تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش در دستورکار قرار داد. قرار است این گزارش در هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت شود.
 
انتقاد از انتشار غیر رسمی برخی مفاد گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو (اینجا)
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه گزارش این هیات آماده قرائت در صحن مجلس است، از انتشار برخی مفاد این گزارش انتقاد کرد و گفت: حداقلِ انتظار، صبوری تا انتشار رسمی گزارش توسط مجلس و سپس ذکر منبع و ماخذ پیشنهادات است.
 
مافیای خودرو، ادعاست یا واقعیت؟ (اینجا)
برخی از کارشناسان با ارایه ادله‌هایی چند معتقدند که وضع حاضر صنعت خودروی کشور، نه به دلیل تحریم‌ها و سیاست گذاری‌های نامناسب، بلکه به دلیل فعالیت هدفمند نوعی تشکیلات مافیایی در این صنعت است. توجه به کلیپ زیر، خالی از لطف نیست.
 
علیلو و ادعای گروگان گیری ایران خودرو توسط کروز (اینجا)
از ۲۶ روز توقف خطِ تولیدخودرو به خاطر عدم تأمین قطعات توسط کروز، تا عضو شدن خلاف قانون کروزی‌ها در هیأت مدیره ایران خودرو تنها بخشی از اتهامات کروز می‌باشد. علی علیلو (مسئول کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازها) درباره نتیجه رسیدگی‌های قوه قضاییه می‌گوید، قوه قضاییه بعد از حدود سه سال به مجلس نامه زد و در سه چهار خط نوشت: هیچ تخلفی یافت نشد!
 
افزایش قیمت خودرو خط پایانی ندارد (اینجا)
سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حدود دو سالی است که التهاب در بازار خودرو به اوج خودش رسیده است و برای اینکه از ادامه این روند جلوگیری شود باید به چند نکته دقت و این موارد در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان قرار گیرد.
 
پراید در مرز ۷۰ میلیون تومان نتیجه خودروسازی انحصاری دولتی (اینجا)
در این یکی دو هفته‌ای که موضوعاتی مثل انتخابات و ورود ویروس کرونا به کشورمان، حسابی ذهن شهروندان را به خود جلب کرده، برخی موضوعات در سایه کم‌توجهی رسانه‌ها خیلی بی‌سر و صدا مورد سوءاستفاده و سودجویی قرار گرفته است. از جمله این موضوعات، ماجرای تکراری و تلخ رشد بی‌حساب و کتاب نرخ خودرو‌های داخلی در بازار آزاد است.
 
۳۴ طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم روی هواست! (اینجا)
بررسی عملکرد کمیسیون اقتصادی مجلس در موضوع تحقیق و تفحص‌ها نشان می‌دهد که از مجموع ۳۹ طرح تحقیق و تفحص در این کمیسیون تنها سه طرح مختومه شده و ۲ طرح در دست بررسی است و ۳۴ طرح هنوز در صف رسیدگی قرار دارد.
 
اهمال خودروساز و تحقیق و تفحص های صوری مجلس؟
 
زد و بند با چاشنی تفحص؛ شاهراه فساد در مجلس دهم (اینجا)
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی معتقد است تعدادی زیادی از نمایندگانی که رد صلاحیت شدند، به یقین از افرادی بودند که در تحقیق و تفحص‌های مجلس با مسئولین اجرایی زدوبند داشتند.
 
خودرو‌های ناقصی که تولید خودروسازان را نصف کرد (اینجا)
با گذشت یک سال و چند ماه از چهارمین تحقیق و تفحص از خودروسازی در کشور همچنان اوضاع خودرو‌های داخلی در کشور نامناسب بوده و سوء مدیریت‌ها به جایی رسیده است که اکنون در آمار تولید خودرو در کشور نیز تاثر مستقیمی گذاشته است.
 
«اختاپوس» مافیای خودرو چرا توقیف شد؟ (اینجا)
بررسی پرونده کروز به قدری عمق یافته که گویی هرجا سهامی از ایران خودرو و سایپا باشد، ردی از مدیران کروز نیز پیدا می‌شود.
 
کدام قطعه‌سازان خودرو بیشترین ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند؟ (اینجا)
بررسی‌ها نشان می‌دهد که خودروسازان تا تیرماه امسال، نزدیک به پنج میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند. در حوزه قطعه‌سازی، شرکت صنایع تولیدی کروز ۹۸ میلیون دلار و دو شرکت متعلق به ایران‌خودرو روی هم رفته ۱۱۲ میلیون‌دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند. با این حال، نزدیک به ۱۶۰ هزار خودرو در انبار خودروسازان به خاطر کسری قطعه رسوب کرده و یکی از اصلی‌ترین دلایل گرانی خودرو هم همین گرانی قطعات بوده است.
 
«ساماندهی بازار خودرو» در دستور کار مجلس/ سوال از وزیر کشور در صحن علنی (اینجا)
بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو و سوال نمایندگان از وزیر کشور مهمترین دستور کار‌های هفتگی مجلس در هفته آینده است.
 
گزارش تخلفات خودروسازان را اعلام می‌کنیم (اینجا)
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با انتقاد از حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو توسط لابی‌های قدرت و ثروت گفت: بزودی گزارش تخلفات خودروسازان را اعلام خواهیم کرد که در آن صورت در مورد استیضاح وزیر صمت، تحقیق و تفحص از آن‌ها و ارجاع به قوه قضائیه تصمیمات قاطع خواهیم گرفت.
 
«فروش اموال مازاد» و «بومی‌سازی قطعات» صنعت خودرو را نجات می‌دهد؟ (اینجا)
تولید جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸، ۶ درصد کاهش یافت. آمار انجمن جهانی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری نشان می‌دهد که ایران هم ۱۲ درصد کاهش تیراژ داشته است. یاسینی در ایران نوشت؛ از طرف دیگر بر اساس آمار‌های وزارت صمت، دو خودروساز بزرگ کشور سال گذشته ۳۸.۵ درصد کاهش تولید داشتند. آن‌ها همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه‌سازان دارند. از طرف دیگر قیمت‌ها در بازار خودرو از اواسط سال ۹۷ تا کنون رشد زیادی داشته و روز گذشته، قیمت پراید دوباره به ۵۰ میلیون تومان رسید.
 
یک خانواده «۱۲۵ هزار خودرو» وارد کرد (اینجا)
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به ۴ خانواده واردکننده خودرو گفت: یکی از خانواده‌ها ۱۲۵ هزار خودرو وارد کشور کرده است. وی درباره دیگر دستاورد‌های فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس توضیح داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از صرافی بانک دی به دبی رفته بود که این پول برگردانده شد، هتل سفیدکلار که ازدست‌رفته بود به بنیاد شهید برگشت، صد‌ها میلیارد تومان پول بانک دی برگرداننده شده، از بانک سرمایه هزاران میلیارد تومان رفته بود که برگردانده می‌شود. این اقدامات هیئت تحقیق و تفحص، تیم‌های نظارتی و تشکیلاتی، قوه قضائیه است که در حال پیگیری و برخورد با مفاسد هستند.
 
سـونـامـی قـیـمـت‌هـا؛ آرزوی بزرگ پرتیراژ‌های ایران‌خودرو و سایپا (اینجا)
اتحاد استراتژیک خودروسازان و قطعه‌سازان و متولیانِ دولتیِ بخش صنعت در بستر شدیدتر شدنِ تحریم‌های اقتصادی آمریکا و آشفته‌بازار ارزی کشور و البته چراغ سبز شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و مجلس شورای اسلامی بالاخره کار خودش را کرد و آن شد که نباید می‌شد. قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی «آزاد» شد. ایران‌خودرو و سایپا که موفق شدند الگوی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۸ را بار دیگر احیا کنند، قیمت پراید، تیبا، سمند و پژو را به پنج درصد حاشیه بازار افزایش دادند و البته به لطف تداوم نابسامانی‌ها و آشفته بازار ارزی و اقتصادی کشور، روی موج افزایش قیمت‌ها به مسیرشان ادامه دادند.
 
تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی (اینجا)
رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور گفت: با وجود عدم همکاری، مشکلات و محدودیت‌های اساسی که در مراحل مختلف تحقیق و تفحص ایجاد گردید و روند کار در مضایق شدید فراوان قرار گرفت، اما به حمدلله با مسئولیت شناسی عالمانه، ملی و مومنانه جوانان شایسته دست اندرکار و حمایت و همفکری صاحب نظران، برخی مسئولین و همکاران خیرخواه و خدوم توانستیم بخشی از عقب افتادگی‌ها را جبران و از موانع و شرایط دشوار عبور کنیم.
 
جولان مافیای خودرو در نبود سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه (اینجا)
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بار‌ها به سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه به دلیل کیفیت پایین خودرو‌های تولیدی و افزایش غیر منطقی قیمت خودرو و فروش پنج درصد زیر قیمت بازار تذکر داده‌ایم که برخورد قاطع کنند؛ تعزیرات وظیفه‌اش چیست و الان کجاست؟ مگر نباید جلوی گرانفروشی را بگیرد.
 
هزاران میلیارد پول مردم در جیب شرکت‌های خانوادگی! (اینجا)
مدیری داریم که در دوره مدیریتش ۱۷ شرکت خانوادگی به نام فرزندان، همسر، برادر، خواهر و ... تشکیل داد.
 
چه کسانی از دولتی ماندن خودروسازان نفع می‌برند؟ (اینجا)
صنعت خودرو در حالی این روز‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که دیروز اعضای کمیته تحقیق و تفحص از خودرو در مجلس تعیین شدند. نه تنها شرایط کنونی صنعت خودرو بلکه تمامی قواعد و اصول مدیریتی و اقتصادی بر این موضوع تاکید دارد که حیات هر صنعتی منوط به مشارکت فعال بخش خصوصی است. موضوعی که در صنعت خودرو عکس آن به وقوع پیوسته است.
 
تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را ادامه می‌دهیم (اینجا)
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار خودرو کشور گفت: قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است تا این وضعیت نامطلوب را سر و سامان دهیم.
 
اهمال خودروساز و تحقیق و تفحص های صوری مجلس؟
 
بیش از ۱۰۰ هزار خودرو با تخلف وارد شد (اینجا)
رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های امنیتی بیش از یکصد هزار خودرو با تخلف وارد کشور شده است.
 
قرارداد با خودروسازان فرانسوی در منافع شخصی دولتی‌ها ریشه دارد (اینجا)
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در دولت نهم گفت: دشمنان تا زمانی که امید دارند به ایران فشار می‌آورند، اما وقتی که این امید قطع شود در برابر ایران زانو خواهند زد.
 
درخواست تحقیق و تفحص از واردات خودرو (اینجا)
حرف و حدیث‌ها در مورد دلایل تغییر ضوابط واردات خودرو و همچنین توقف ثبت‌سفارش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان ادامه دارد. این در شرایطی است که برخی نمایندگان با ارائه درخواست تحقیق و تفحص خواستار شفافیت نسبت به عملکرد دولت در این زمینه شدند.
 
تحقیق و تفحص از ثبت سفارش و واردات خودرو (اینجا)
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از کلید خوردن تحقیق‌وتفحص از ثبت سفارش، تعرفه و واردات خودرو خبر داد.
 
تاوان سو مدیریت در خودروسازی را مردم می‌پردازند (اینجا)
منصوری با اشاره به لزوم اجرای خصوصی سازی در حوزه صنعت خودروسازی گفت: اگر صنایع قادر به تولید خودرو با کیفیت بودند می‌توانستند از راه صادرات درآمدشان را زیاد کنند در این صورت دیگر نیاز به سوبسید داخلی نبود، اما حاکمیت دولت و سو مدیریت باعث شده تا مردم تاوان ضعف صنایع خودروسازی ما را بپردازند.
 
خودروسازان به اندازه کل خودرو‌های وارداتی قطعه وارد کردند (اینجا)
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات وسایل نقلیه موتوری به ارزش ۸۹۳ میلیون دلار رسید، گفت: بنابر آمار‌های منتشر شده واردات قطعات منفصله رتبه چهارم از مجموع واردات کالا‌ها به کشور را به خود اختصاص داده است.
 
مافیای فساد ق-م-ر در صنعت خودروسازی (اینجا)
علیلو مسئول تیم تحقیق و تفحص صنعت خودرو در این گفتگوی تفصیلی مختصری از اقدامات سه متهم اصلی فساد در صنعت خودروسازی، آقایان «ق»، «م» و «ر» بیان کرده و از ارائه گزارشی ازریشه‌های فساد در صنعت خودرو خدمت مقام معظم رهبری خبر داد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: صنعت خودرو ، خودروسازان داخلی ، کیفیت خودرو ، تحقیق و تفحص ، مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان مجلس ، شرکت کروز ، قاضی صلواتی ، خودروی ملی ، مفاسد اقتصادی ، تحقیق و تفحص از خودرو ، کمیسیون صنایع ، قطعه سازان خودرو ، قطعه سازان ، ایران خودرو ، سایپا ، قیمت خودرو ، فعالان صنعت خودرو ، افزایش قیمت خودرو ، مجلس یازدهم ، دولت سیزدهم ، مافیای خودرو ، فساد سیستماتیک صنعت خودرو ، گمرک ، بازار ارز ، واردات خودرو ، سیاست های حاکم بر صنعت خودرو ، تعارض منافع ، خودروی گران ، خودروی بی کیفیت ، نارضایتی مردم ، فساد عظیم در خودروسازی ، عرضه و تقاضا ، خرید و فروش خودرو ، مدیران خودروسازی ، نظارت بر خودروسازان ، بی کفایتی مدیران خودروسازی ، خودروسازی سایپا ، خودروسازی ایران خودرو ، محصولات سایپا ، خدمات پس از فروش ، تولیدکنندگان خودرو ، مدیران کروز ، پرونده کروز ، خودروهای رسوب شده ، ارز ۴۲۰۰ تومانی ، ارز دولتی ، ارز ترجیحی ، خودروی خارجی ، بازار خودرو
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
خوب پرونده سازی بلدید بکنید ها ،درس گرفتم ازتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
خیلی جالب بود. همین گزارش را سازمان بازرسی بخواند می تواند کل سرنخ ها را بهش برسد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین