سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
مروری بر نتایج یک پژوهش؛

جوانان تهرانی چقدر مصرف‌گرا هستند؟

پژوهشی که پیرامون مصرف‌گرایی و عوامل جامعه‌شناختی مؤثر بر آن در بین جوانان شهر تهران انجام شده نشان می‌دهد، میزان مصرف‌گرایی در بین جوانان ۱۱ تا ۳۱ ساله تهرانی نسبتاً بالاست؛ به صورتی که تنها ۲۱ درصد دارای مصرف‌گرایی سطح پایینی بوده‌اند، اما نزدیک به نیمی از آن‌ها در حد متوسط و ۳۳ درصد در حد بالایی مصرف‌گرا بوده‌اند.
اختصاص ارز دولتی برای دخانیات ادامه دارد؛

افزایش قیمت سیگار الگوی مصرف را تغییر داد

مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات: در شرایطی که صنایع دخانی ارز دولتی می‌گیرند نمی‌توان انتظار داشت مافیای سیگار، از سود خالص 60درصدی خود به نفع سلامت مردم کناره بگیرد.گران‌شدن سیگار در هرجای دنیا که سیستم‌های مالیاتی، شفاف و دقیق دارد، منجر به کاهش مصرف در درازمدت می‌شود ولی در ایران به‌دلیل ضعف در این بخش، افزایش قیمت سیگار در یک سال گذشته تأثیری بر میزان مصرف نداشته است. سیگاری‌ها، برند سیگار خود را تغییر داده‌اند و از سبد خانوار برای خود سهم بیشتری را اختصاص داده‌اند.
عروسی های جالب؛

از خواستگاری خانم بازیگر در زیر آب تا پرواز عروس هنگام عقد

کافی است هشتگ عروسی را در اینستاگرام سرچ کنید تا بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار عکس آپلودشده با این هشتگ را ببینید. تبلیغات آتلیه، سورپرایز‌های مراسم و عروسی‌های لاکچری یکی پس از دیگری به شما نمایش داده می‌شود.عمولا عروس و داماد‌ها مایل‌اند مراسم عروسی‌شان به بهترین نحوه ممکن برگزار شود؛ اما این حس خوب دیگر شامل پذیرایی مفصل و ایجاد محیط گرم و صمیمی برای مهمانان نمی‌شود. آن‌ها مدت‌ها به‌دنبال خلاقیت و نوآوری هستند و بعضا دست به اقدامات عجیب‌وغریب می‌زنند. شرکت‌های فعال در‌این‌زمینه هم بیکار ننشسته و به قیمت گزافی ایده‌های عجیب‌شان را به این کبوتر‌های عاشق تحمیل می‌کنند.
حمله به اشرافی گری و قانون؛

جنجال تصادف پورشه؛ ریشه "کشتیم که کشتیم ...!" کجاست؟

قرایی‌مقدم جامعه ایرانی را جامعه‌ای مبتلا به «از خود بیگانگی» معرفی کرد و ادامه داد: "جامعه ایرانی در این دهه‌ها دچار سبک زندگی «پتلاچ» شده. پتلاچ مفهومی بود متعلق به جامعه سرخپوستی و بعدها در حوزه جامعه شناسی وارد شد. پتلاچ یعنی اینکه عده‌ای سعی کنند با اموال و دارایی خودشان دیگران را تحقیر کنند. اموال و دارایی به ابزاری برای نشان دادن برتری می‌شود."
سنگ قبرهای لاکچری‌پسند؛

از دیزاین با آب طلا تا مرمر صورتی چند میلیونی / اموات هم درگیر مد روز شدند + تصاویر

برخی برای فخر فروشی مقابل فامیل،حاضرند سنگ قبر چند میلیونی امواتشان را به رخ بکشند گویا دوران جاهلیت به پایان نرسیده است.
همه‌چیز فدای لایک، حتی جانم!

نحوه برخورد ما در مقابل حوادث طبیعی

عدم آموزش یا آموزش اشتباه در مدارس،عدم وجود واحد درسی مشخصی برای نحوه مواجهه با خطرات در سیستم آموزشی، عدم بازگویی تمام وجوه یک حادثه، اعم از علت ایجاد حادثه، نحوه عملکرد هنگام بروز حادثه و نتیجه بعد از وقوع، توسط رسانه‌های جمعی از عوامل تعیین کننده نحوه برخورد ما در مقابل حوادث طبیعی هستند. در کنار این نا آگاهی ها کاش یکی هم از حق و حقوقمان دفاع می‌کرد یا آن را برای ما شرح می‌داد تا بدانیم حداقل مراجع مختلف چه وظیفه‌ای در قبال ما دارند.لازم است دانش و مهارت خود را در مقابل حوادث بالا ببریم. ایمن رفتار کردن را جزئی از عادات و فرهنگ خود کنیم و در کنار این فرهنگ‌سازی از رویداد‌های و اتفاقات نیز درس ماندگار بگیریم.
بفرمایید شعبه پیاده‌رو؛

بازار، درحال امتحان کردن شیوه‌های جدید فروش

فروش پوشاک در تهران وارد مرحله جدیدی شده؛ در این روش نوظهور دیگر احتیاج به اتاق پرو ندارید و لازم نیست بعد از شنیدن قیمت‌ها با رودربایستی بگویید: «می‌رویم دوری در بازار بزنیم و برگردیم.» مغازه‌دارها حالا یک رگال لباس می‌گذارند توی پیاده‌رو تا اگر شما عادت دارید با احتیاط وارد مغازه شوید یا از ترس قیمت‌ها معمولاً به تماشای ویترین اکتفا می‌کنید، بتوانید توی خیابان جنس‌ها را ببینید و قیمت بگیرید.
الگوهای خانه خراب کن؛

گزارشی از گرایش جوانان به الگو برداری از شاخ‌های اینستاگرامی؛

شاخ‌های اینستاگرام با رفتار‌های غیرمتعارف توانستند تعداد زیادی فالوور جذب کنند و سبک زندگی غلط خود را به نمایش بگذارند و با این روش به شهرت برسند. حال این رفتار شاخ‌های اینستاگرام دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.
نقش مخرب سلفی؛

بازار داغ سلفی گرفتن در جوامع مصرف‌گرا

نزدیک به یک دهه از اضافه شدن دوربین‌های سلفی به گوشی‌های موبایل می‌گذرد و این ویژگی پُرطرفدار تلفن‌های همراه باعث شده که روزانه میلیون‌ها عکس سلفی در جهان به ثبت برسد. قابلیت سلفی موبایل‌ها یا حتی دوربین‌های مختلف توانسته افراد را از نفر سوم برای ثبت لحظات بی‌نیاز کند، اما این قابلیت همچون بسیاری از تکنولوژی‌های نوین دیگر بدی‌هایی نیز به همراه دارد.
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت:

چهارشنبه سوری فرصتی مطلوب برای افزایش نشاط اجتماعی است

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: برگزاری چهارشنبه ‌سوری به عنوان یک جشن ملی به صورت ایمن، فرصتی مطلوب برای افزایش نشاط اجتماعی است
نقبی بر رویداد ملی مد فجر؛

هشتمین جشنواره بین اللملی مد و لباس فجر در بوستان گفتگو

جشنواره بین‌المللی مد، هشت‌سالگی خود را جشن گرفته است؛ کودکی که امسال، در بوستان «گفت‌وگو» جست‌وخیز می‌کند و بزرگسالان و طرفداران خود را به تماشا دعوت می‌کند.
مارک خارجی، رباینده دل جوانان؛

خشونتی پنهان در پَس مارک‌بازی!

شخصی که با لباس مارک‌دار و با ماشین میلیاردی‌اش در خیابان‌ها جولان می‌دهد، درصدد متمایز نشان دادن خودش است که خشونتی نمادین را به طبقات پایین‌تر منتقل می‌کند.
مد و آلامد ؛

خز و خیل ها چه کسانی هستند؟

خز و خیل چیست؟ آنها چه کسانی هستند؟ سوالاتی است که امروزه پس از گشت و گذاری کوتاه در فضای مجازی به ذهنمان میرسد.نمی توان انکار کرد که خز و خیل نامیدن دیگران، در بطن خود واجد نوعی تحقیر و کم شمردن آنان است. در واقع فردی که دیگران را خز و خیل می نامد، می خواهد برتری خود را به رخ بکشد. اینکه "من امروزی هستم و او خز و خیل است" در واقع یعنی که "من از نظر سلیقه در مرتبه بالاتر و او در مرتبه پایین تر قرار دارد.
اجاره روزانه واحد مسکونی؛

یک شب‌ میلیونی در خانه‌های لوکس پایتخت!

اجاره روزانه واحدهای مسکونی طی چند ماه اخیر رواج یافته و همین موضوع زمینه ساز مشکلات بسیار زیادی برای صنعت هتل داری کشور شده است.
نحقیقات نشان می دهد؛

«مد و فشن» آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از نفت

صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.
فستیوال مد اسلامی در استانبول؛

ایران در ترکیه دنبال چه می‌گردد!

تعدادی از طراحان که همیشه و همه‌جا حضور دارند، به‌همراه تعدادی از برندها و مسئولان دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته گذشته برای شرکت در فستیوال مد اسلامی به استانبول سفر کرده‌اند و امروز به کشور بازمی‌گردند.
اینفوگرافی؛

عجایب رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی

طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانواده‌های ایرانی در سال ۹۶ در نقاط شهری و روستایی برای افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا شد.
گسترش لباس های ایرانی ؛

جریان «مد ایرانی» بر محور فرهنگ بومی و ملی

آیا گسترش لباس های ایرانی با الگوی بومی در بازار ایران دست یافتنی است؟ زمان چندانی تا برگزاری جشنواره مد و لباس باقی نمانده و بسیاری از تولیدکننده‌ها در حال آمادگی برای حضور در این جشنواره‌اند، اما سؤال این است که جز هیاهو و جشنواره‌ای که در این زمینه برگزار می‌کنیم، در رابطه با مد و لباسی که مردم، بخصوص بانوان ایرانی بر تن می‌کنند، چه کرده‌ایم و چه کارهای ناکرده‌ای پیش رو داریم.
جشنواره بین المللی مد فجر؛

تهاترها، کودک مد را سرگشته کرده

تنها عنصر لوکس که از انحصار طبقه مرفه خارج شده و نه‌تنها با اقبال عمومی مواجه است بلکه توسط همه اقشار در ابعاد متفاوت دنبال می‌شود، عنصر «مد» است. با این حال و با وجود اینکه هر پدیده لاکچری نظیر مد، دارای موقعیت مکانی پسندیده و در خور است، اما مد ایران پایگاه شایسته ندارد. این ماهیت هر پدیده‌ای است که مورد اقبال قرار می‌گیرد و دارای شأن وجود است، مد هم مانند همه پدیده‌های ذی‌شأن باید‌ افق مکانی و موقعیت مکانی خاص خود را داشته باشد که هم ‌شأن هنری و حرفه‌ای آن و ‌هم ‌شأن هنری و حرفه‌ای فعالان این حوزه گرامی داشته شود.
ارزش گذاری های پولکی؛

کیف ُپرپول لزوماً خوش‌سلیقگی نمی‌آورد

در زندگی روزمره، قضاوت‌ درباره سلیقه دیگران در قالب صفاتی چون بی‌سلیقه، خوش‌سلیقه، بدسلیقه، کج‌سلیقه، تازه به دوران رسیده، خز و خیل، جوات، دهاتی، جنوب شهری، بالاشهری، نوکیسه، و فشن مطرح می‌شود. هرکدام از این کلمات بار معناییِ تحقیرآمیز یا ستایش‌آمیزی دارند. افراد با چنین کلماتی به ارزش‌گذاری سلیقه می‌پردازند؛ سلیقه‌ای را پست‌تر و سلیقه‌ای را برتر می‌دانند. ازاین‌رو سلیقه‌ها قضاوت می‌شوند و همین قضاوت‌ها باعث می‌شود تا افراد برای خوش‌سلیقه نامیده شدن رقابت کنند.
صفحه  از ۸
نظرات و گلایه ها