سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
گسترش لباس های ایرانی ؛

جریان «مد ایرانی» بر محور فرهنگ بومی و ملی

آیا گسترش لباس های ایرانی با الگوی بومی در بازار ایران دست یافتنی است؟ زمان چندانی تا برگزاری جشنواره مد و لباس باقی نمانده و بسیاری از تولیدکننده‌ها در حال آمادگی برای حضور در این جشنواره‌اند، اما سؤال این است که جز هیاهو و جشنواره‌ای که در این زمینه برگزار می‌کنیم، در رابطه با مد و لباسی که مردم، بخصوص بانوان ایرانی بر تن می‌کنند، چه کرده‌ایم و چه کارهای ناکرده‌ای پیش رو داریم.
جشنواره بین المللی مد فجر؛

تهاترها، کودک مد را سرگشته کرده

تنها عنصر لوکس که از انحصار طبقه مرفه خارج شده و نه‌تنها با اقبال عمومی مواجه است بلکه توسط همه اقشار در ابعاد متفاوت دنبال می‌شود، عنصر «مد» است. با این حال و با وجود اینکه هر پدیده لاکچری نظیر مد، دارای موقعیت مکانی پسندیده و در خور است، اما مد ایران پایگاه شایسته ندارد. این ماهیت هر پدیده‌ای است که مورد اقبال قرار می‌گیرد و دارای شأن وجود است، مد هم مانند همه پدیده‌های ذی‌شأن باید‌ افق مکانی و موقعیت مکانی خاص خود را داشته باشد که هم ‌شأن هنری و حرفه‌ای آن و ‌هم ‌شأن هنری و حرفه‌ای فعالان این حوزه گرامی داشته شود.
ارزش گذاری های پولکی؛

کیف ُپرپول لزوماً خوش‌سلیقگی نمی‌آورد

در زندگی روزمره، قضاوت‌ درباره سلیقه دیگران در قالب صفاتی چون بی‌سلیقه، خوش‌سلیقه، بدسلیقه، کج‌سلیقه، تازه به دوران رسیده، خز و خیل، جوات، دهاتی، جنوب شهری، بالاشهری، نوکیسه، و فشن مطرح می‌شود. هرکدام از این کلمات بار معناییِ تحقیرآمیز یا ستایش‌آمیزی دارند. افراد با چنین کلماتی به ارزش‌گذاری سلیقه می‌پردازند؛ سلیقه‌ای را پست‌تر و سلیقه‌ای را برتر می‌دانند. ازاین‌رو سلیقه‌ها قضاوت می‌شوند و همین قضاوت‌ها باعث می‌شود تا افراد برای خوش‌سلیقه نامیده شدن رقابت کنند.
جوان‌هایی که معتقدند لباس، نشانه تفاوت است؛

این لباس‌ها را چه کسی می‌پوشد؟

بالا رفتن قیمت‌ها و فشار اقتصادی هم از علاقه این جوان‌ها به پوشیدن لباس‌های متفاوت کم نکرده است. آنهایی هم که نمی‌توانند در رقابت گران قیمت مد، عرض‌اندام کنند، مثل علیرضا و فرزانه میانبر می‌زنند و برای خرید لباس‌های متفاوت، هرچند وقت یکبار به تاناکوراهای سطح شهر سر می‌زنند و کمد لباس‌های‌شان را رنگ آمیزی می‌کنند.
نمایش مصرف در ایران؛

یلدا، کریسمس و بعد دهه فجر؛ بحران نمایش در جامعه مصرفی ایران

رویدادهای مهمی از نظر تاریخی، اعم از تاریخ ملی، آئینی، مذهبی، فرهنگی، سیاسی و... هر کدام در حال تبدیل شدن به لحظات نمایشی توسط اعضای یک جامعه شدیداً مصرفی هستند.
شهرآشوب تبلیغات در پایتخت؛

بخرم یا نخرم؟

هر روز پایتخت نشینان از خود می پرسند این حجم از انواع کالاها که از در و دیوار، خیابان، پیاده راه، ساختمان ها و درختان شهر برایشان تبلیغ می شود را باید خرید، تماشا کرد، استفاده بُرد یا فقط در حسرت دراختیار نداشتن شان نشست؟
جامعه شناسی چاقی؛

آیا شخصیت با قطر شکم ارتباط دارد؟

مزه پرانی و شوخی‌های کلامی با چاقی، اتفاق جدیدی نیست از فیلم‌های طنز پرفروش گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و تعاملات روزمره، همه جا می‌شود آن را دید. شوخی‌هایی آنچنان زننده که بعضی‌هایش آدم را با این سؤال مواجه می‌کند که چه اتفاقی افتاده؟ نکند چاق‌ها افرادی منحرف از استانداردهای کل جامعه هستند؟
اهمیت علامت تجاری؛

مزایای ثبت برند

مزایای ثبت برند یا علامت تجاری یکی از مهمترین مطالب مربوط به برند به شمار می رود. در عرصه تجارت داخلی و بین المللی به دلیل سرعت بسیار بالای رشد و ایجاد صنعت ها و فعالیت های تجاری مختلف، هر روزه شرکت های فراوانی برای پیدا کردن بازار مخصوص خود پای در عرصه رقابت می گذارند. بسیاری از آن ها با ایده های نو، طرح های جدید و اسامی منحصر به فرد شروع به فعالیت می کنند. ولی در این بین هستند شرکت هایی که خواسته و ناخواسته نام شرکت های دیگر و یا اسامی مشابه را برای تجارت خود به کار می برند.
قصه مد در بیرجند؛

نمایشگاه مد و لباس در بیرجند

اینجا بیرجند است؛ شهری کوچک و به‌غایت زیبا در دل کویر با جوانانی برومند و خوش‌استایل؛ جوانانی که خوانش دیگرگونه‌ای از مد و کت‌واک ایرانی را برای همشهریان خود به نمایش گذاشته‌اند؛ جوانانی که با هزینه شخصی و بودجه فردی برای اینکه مد از تک‌وتا نیفتد دست به هر کاری زده‌اند. اینان عاشقانه مد را مشق کرده‌اند و بعد از اثبات سلامت کاری، توانسته‌اند مسئولان محلی را با خود همراه کنند و مجوز را در کف بگیرند.
نفوذ و تاثیرگذاری فرهنگ غرب؛

سایه تجمل‌گرایی بر سبک زندگی جوانان

نفوذ و تاثیرگذاری فرهنگ غرب بر زندگی‌های امروزه سبب تغییرات بسیاری در زندگی‌های اجتماعی روزمره افراد و جوانان شده است.
در گفت‌وگو با دکتر مجیدصفارنیا:

چرا این «بدن» را نمی‌خواهم؟

چرا ایرانی‌ها بیشتر از سایر کشورها به زیبایی‌های مصنوعی گرایش دارند و علاقه‌مندند تا جراحی زیبایی انجام دهند؟ چرا این علاقه‌مندی به سمت تغییرات طبیعی نیست؟ علت گرایش به جراحی‌های نامتعارف با وجود آنکه خود ما هم می‌دانیم ریسک بالایی دارد از کجا نشأت می‌گیرد؟
دلایل گرایش جوانان به جراحی های زیبایی؛

تب سلبریتی شدن جوانان به مدد تیغ جراحی

طبق گزارش انجمن بین‌‌المللی جراحی زیبایی، کشور ایران در سال 2016 میلادی از نظر تعداد عمل‌های زیبایی انجام شده در رتبه بیستم قرارگرفت. در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشور‌های جهان روز به روز بر تعداد جراحی‌های زیبایی افزوده می‌شود اما آنچه زنگ خطری جدی را به صدا درمی آورد، درخواست عمل‌های جراحی زیبایی در بین نوجوانان است.
صحنه ای جالب در یکی از خیابان های پایتخت؛

جولان لاکچری ها در خیابان های پایتخت

مرسدس بنز SL500 و آلفارومئو 4C هر دو یکی از خاص ترین ماشین های ایران هستن که به تعداد محدودی وارد کشور شدند. اگه پراید نبود باورم نمیشداینجا ایران است.
یک متخصص علوم رفتاری؛

اضافه شدن رویدادهای میلیاردی به زندگی لاکچری

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: رویدادهای میلیاردی هم به زندگی لاکچری اضافه شده است به طوریکه در این مراسم ها هزینه ناهار برای هر نفر ۴ تا ۵ میلیون تومان می شود.
جشن های غربی در ایران؛

نفوذ فرهنگ خزنده جشن های غربی از جمله هالووین در ایران

هالووین یک جشن مسیحی و غربی است که چهارشنبه هفته گذشته یعنی دقیقا فردای اربعین حسینی، در برخی نقاط شهر تهران برخی ها با افتخار ! از برگزاری «جشن هالووین» و انجام آداب و رسوم آن صحبت می کردند و در برخی شبکه های اجتماعی نیز تبلیغاتی در این زمینه دیده می شد.
توهامت تبلیغات؛

دام توهم بدن شناگر

شناگران حرفه ای به این خاطر که با شدت تمرین می کنند بدن هایشان زیبا نمی شود، بلکه به خاطر اندام مناسبشان است که شناگران خوبی می شوند. فرم کلی بدن آن ها یکی از عوامل انتخابشان است، نه نتیجه ی فعالیت ورزشی شان.
شلوارجین ۴ میلیون تومان؛

در پاساژهای سوپرلاکچری شمال تهران چه خبر است

بالا رفتن نرخ دلار اگرچه دخل و خرج زندگی خیلی‌ها را به هم ریخت ولی آنچه در پاساژهای سوپرلاکچری شمال شهر می‌گذرد چیز دیگری است؛ پاساژهایی که هنوز مشتریانش حاضرند برای یک شلوار یا مانتو یا حتی یک تی‌شرت،‌ میلیون‌ها تومان پول خرج کنند.
صنعت مدلینگ؛

بایدها و نبایدهای مدلینگ

بعد از یک دوره فعالیت زیرزمینی، تصمیم بر آن شد نوعی وجاهت قانونی به حوزه مدلینگ و فعالیت علاقه‌مندان این حوزه داده شود. درها گشوده شد و اختیارات عمل به چند مجری جویای نام و نوکار، اما مصمم، سپرده شد. متأسفانه حواشی پررنگ‌تر از متن متولیان پیمانکار در صنعت مدلینگ و جریانات شتابنده فضای مجازی، سبب شد مجدد وجاهت قانونی از شیوه فعالیت این صنف زدوده شده و مدلینگ بار دیگر در محاق ممنوعیت قرار بگیرد.
برندینگ؛

چگونه برند شخصی خود را بسازید

برندسازی شخصی چیزی جز نمایش خودتان نیست؛ اما چگونه می‌توان برند شخصی را به نحوی درست به نمایش گذاشت؟ در گزارش زیر به نکاتی در خصوص برند شخصی اشاره نمودیم.
خودنمایی در جامعه؛

از پُزهای اجتماعی نوکیسه‌ها تا حضور حیوانات عظیم‌الجثه در دور دورهای شبانه در شمال تهران

تب نگهداری از حیوانات خاص که چند سالی است در برخی از اقشار متمول جامعه شیوع پیدا کرده است، باعث ایجاد خطرات و بیماری‌های بسیاری بین انسان و حیوان و حیات‌وحش شده‌است.
صفحه  از ۷
نظرات و گلایه ها