پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
ضعف مشهود در مدیریت آب کشور، کم توجهی به بحث مدیریت خشکسالی در کنار حساسیت پائین دستگاه های متولی امر ( با تاکید بر محیط زیست، جهادکشاورزی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل) به مخاطرات ریزگردها( فراتر از مخاطرات سلامتی و تاکید بر مخاطرات امنیتی کار) ، باعث شده که چالش ریز گرد مربوط به خوزستان و سیستان، تبدیل به چالش فراگیر در سطح ملی شود. چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
شعار سال: براساس داده‌های ایستگاه‌های کیفیت هوای کشور، اکثر مناطق ایران در جمعه ۱۳اسفند۱۴۰۰ درگیر ریزگرد شده‌اند به‌طوری‌که کیفیت هوا در بیشتر آن‌ها خطرناک گزارش شده‌اند.

ریزگرد یکی از پیامد‌های خشک‌سالی و تغییر اقلیم است که با مدیریت غلط در حوزه کلان کشوری و محیط‌زیست حاصل می‌شود.

‏وقتی صحبت از⁧ اهمیت تغییر اقلیم⁩، سازگاری و تاب‌آوری در برابر آن می‌شود به‌این‌دلیل است که عواقب آن می‌تواند گریبان کل کشور را بگیرد و وضعیتی که در نقشه کشور می‌بینید را به‌وجود آورد.

‏کشور ما در شرایط حاضر هیچ‌گونه توان تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم را ندارد و این مردم هستند که قربانی اصلی مدیریت ناکارمد می‌شوند.

باید هر چه سریعتر گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و کلان کشور به‌رسمیت شناخته شود و هر چه سریعتر اقدامات کاهش، سازگاری، و تاب‌آوری تغییر اقلیم برنامه‌ریزی شود. ‏⁧
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین