پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
مراد آباد، میرآباد، جنگلوک و سایر محله هایی که برای اهالی چابهار آشناتر از سایر نقاط کشور است اسم لکه های سکونت‌گاه غیر رسمی داخل و حومه شهر چابهار است. شهری که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور را در دل خود جا داده، عنوان بزرگترین شهر دارای سکونت‌گاه‌ غیر رسمی در کشور را نیز یدک میکشد و همچنین پرسرعت‌ترین نرخ رشد حاشیه‌نشینی میان شهرهای حاشیه‌نشین ایران را دارد.

شعارسال: مراد آباد، میرآباد، جنگلوک و سایر محله‌هایی که برای اهالی چابهار آشناتر از سایر نقاط کشور است اسم لکه‌های سکونت‌گاه غیر رسمی داخل و حومه شهر چابهار است. شهری که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور را در دل خود جا داده، عنوان بزرگترین شهر دارای سکونت‌گاه غیر رسمی در کشور را نیز یدک می کشد و همچنین پرسرعت‌ترین نرخ رشد حاشیه‌نشینی میان شهر‌های حاشیه‌نشین ایران را دارد. سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد بازآفرینی شهری، نهاد‌های مسئول در ساماندهی حاشیه نشینی، برآورد کرده‌اند که نیمی از جمعیت شهر چابهار حاشیه نشینند و بیشترین نسبت جمعیت حاشیه‌نشینی نسبت به جمعیت یک شهر در کشور از آن چابهار است.

روستانشینان چابهار که بخشی از آن‌ها هم در مناطق مرزی ایران و پاکستان سکونت دارند با بسته شدن مرز ریمدان و همچنین از دست رفتن زمین‌ها و دام‌هایشان در خشکسالی بیست ساله سیستان و بلوچستان، به خاطر جذابیت‌های اقتصادی کاذبی که به واسطه منطقه آزاد و برخی شرکت‌ها و نهاد‌ها در چابهار ایجاد شده؛ نه‌تن‌ها از روستا‌های چابهار بلکه از کل روستا‌های بلوچستان به امید یافتن کار و زندگی بهتر به چابهار مهاجرت می‌کنند و همین موجب شده چابهار بالاترین نرخ رشد جمعیت حاشیه نشین در ایران را داشته باشد.

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

حاشیه نشینی در چابهار

 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27اردیبهشت1403، کدخبر: 1403022720161، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین