پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۲۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
بعد از فوت رئیس جمهور شهید ، اقدامات قانونی برای برگزاری انتخابات زودهنگام اغاز شده است. مسلما گزینه های زیادی وارد میدان شده و طیف وسیعی از انها به درست و حتی بشکل حاشیه دار ، توان عبور از گردونه نظارتی شورای نگهبان را نخواهند داشت. ورای ابعاد شکلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم،آنچه که متاسفانه مجددا بعنوان آسیب مطرح خواهد شد، غیر توسعه ای بودن فرآیند انتخابات با تاکید بالا بر طراحی یک رویداد و ارایه نمایشگاهی چهار وجه از وعده های پوپولیستی بعضا ضد منافع و توسعه ملی است. وعده ها و شعارهایی که بدلیل عدم توان لازم برای اجرایی شدن شان، باعث نارضایتی مردم شده و ضرباتی را به انقلاب اسلامی می زند که دشمن قسم خورده هم نمی توانست بزند. برای ممانعت از این آسیب، با قید فوریت باید جای خالی عقلانیت و تعهد واقعی برای خدمت، پر گردد. سربسته عرض شد. لیست حاضر گمانه ها درباره افرادی است که احتمالا وارد میدان و کارزار انتخاباتی می شوند. مسلما وظیفه ما هدایت جریان انتخابات به سمت عقلانیت اسلامی-انقلابی با رویکرد تامین حداکثری منافع ملی، منویات مقام معظم رهبری، پاسداری از انقلاب، حفظ جمهوریت و پاسخگو بودن به اسلامیت نظام است. انتخابات را نباید صرفا در قالب یک رویداد سیاسی تقلیل جایگاه داد. باید به دنبال پاسخگویی به خواسته های مردم و مشارکت حداکثری و از آن مهمتر ،پاسخگویی به ماموریت های توسعه گرایی و تمدن سازی بود.

شعار سال : تحلیل انتخابات امری تک بعدی و وابسته صرف به تمایل حضور یک نامزد نبوده و پدیده ای چند بعدی و چند سطحی است.شاخص هایی نظیر میزان توانمندی در اداره کشور و هدایت اوضاع به سمت بهبود، همگرایی توانمندی ها با نوع جهت گیری های درون و برون مرزی کشور، عدم گرایش و پتانسیل حاشیه داری و حاشیه سازی برای حاکمیت(تحلیل هزینه حضور) ، توان انجام و عهده داری ماموریت های خاص، میزان تمایل و گرایش مردم به نامزد ها ، میزان تمایل به حضور و مشارکت مردم و احزاب در انتخابات و ..... ، در تمام دنیا بعنوان شاخص های اصلی و تعیین کننده حضور یک نامزد یا عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری است. این پدیده را نباید با مهندسی انتخابات اشتباه گرفت و بشکلی ساده انگارانه ، انتخابات را معادل اعلام حضور یک نفر و تعداد آرای انداخته شده به درون صندوق رای دانست. در واقع، واقعیت این است که، مبارزه انتخاباتی ، بخشی از جریان اثبات کننده صلاحیت ها برای حضور است. 

همه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم + شرح با شما

تصویری در روزهای اخیر در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در ان به دوازده اسم دارای پتانسیل و تمایل حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم اشاره می کند. بدون هیچ گونه قصد تخریب و ایجاد برداشت منفی در اذهان یا القا جهت گیری های خاص، صرفا نظر شخصی خودمان را درباره این دوازده نفر بیان می داریم.

همه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم + شرح با شما

*** سعید جلیلی : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و ضعف در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که نمی تواند موفق شود. تداوم روند ها و رویه های پشت پرده به صلاح اوست. اهرم کنترل کننده در سایه دولت ها می تواند باشد . البته اگر از انصاف دور نشود.

*** محمدباقر قالیباف: فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر سطحی ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، عدم موفقیت در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که به زودی از صحنه سیاست کشور کنار زده شده و به اقتصاد کلان روی می آورد.

*** علی لاریجانی : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور متوسط در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته حالا حالاها باید خودش را ثابت کند. شاید برای مواقع بحران گزینه خوبی باشد.

*** سید پرویز فتاح: فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، سکوت در حوزه برنامه ، ضعف در ماموریت های دیپلماتیک و ضعف در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، عدم موفقیت در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که مرد خوبی هستی اما برای حوزه مدیریت اجرایی کلان، نه حوزه سیاست.

*** عبدالناصر همتی : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، ضعف در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور متوسط در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که نباید مثل اپوزیسیون ها رفتار می کردی. دانش داری اما پختگی فضای سیاسی را احتمالا  باید تقویت کنی. با دانشت و عرق ملی که داری، می توان جایگاه مشاوره ای شایسته ای داشته باشی.

*** محسن رضایی:  فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، کپی فوری بهترین برنامه ها و ارایه آن به مردم، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و ضعف در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور،عدم موفقیت در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که از دستت خسته شدم محسن. به همه چیزی که می خواستی برسی رسیدی، کی قراره بازنشسته بشی؟

*** مهرداد بذرپاش : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و ضعف در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، عدم موفقیت در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که این خان رو هیچ وقت در طول حیات سیاسی ات طی نخواهی کرد مهرداد. فالگیر کم عقل ، حرف های پرتی درباره رشد طبیعی و رشد گلخانه ای زده است که قابل اتکا نیست. 

*** محمدجواد ظریف : شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور متوسط در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که شانس هایی داری محمدجواد. با چند جواد و محمدجواد دیگر ، سریعا پیوند بر قرار کن.

*** محمدرضا عارف : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، سکوت در حوزه برنامه ریزی، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که مشاور خوبی در آینده می شوی.

*** محمد مخبر:  فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، کپی برنامه های موجود دولت با بهترین نسخه توسط مدیران فعلی فعال در دولت، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت متوسط در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که به اقتصاد کلان بر می گردی.

*** محمود احمدی نژاد : قوت در برنامه ریزی ، توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و قوت در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور بالا در میدان نیروی سیاسی کشور، موفقیت بالا در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که محمود به حوزه اجرایی سیاست برنخواهد گشت.هرچند که بعضی از حرف های محمود درست است.

*** علیرضا زاکانی : فاقد پایگاه رای فراگیر مردمی ، مقاومت اذهان ، شعارگرایی و فقدان برنامه واقع گرایانه ، عدم توانمندی در ماموریت های دیپلماتیک و ضعف در برقراری ارتباط فراگیر ، هزینه حضور پائین در میدان نیروی سیاسی کشور، عدم موفقیت در تیم سازی اجرایی برای اداره کشور . هرچند حرف فالگیرها خرافات است، اما فالگیر گفته که آینده خوبی را برایش نمی بینم. فالگیر از جریاناتی می گوید که کمتر از پنج سال آینده به وقوع می پیوندد که ریشه هایی را شفاف می کند. 

متن فوق آمیخته ای از شوخی و جدی بود. مملو از نظرات شخصی بعضا بی بنیاد. تا قضاوت شما چه باشد و چگونه تحلیل کنید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم ، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اسامی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، یک عکس و هزار قضاوت ، یک عکس بدون شرح ، توضیحات عکس با شما ، عکس بدون توضیح ، شاخص های اصلی مشروعیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری ، نامزدی سید پرویز فتاح ، نامزدی محسن رضایی ، نامزدی محمد مخبر ، نامزدی محمدجواد ظریف ، نامزدی مهرداد بذرپاش ، نامزدی سعید جلیلی ، نامزدی علیرضا زاکانی ، نامزدی عبدالناصر همتی ، نامزدی محمدرضا عارف ، نامزدی محمود احمدی نژاد ، نامزدی علی لاریجانی ، نامزدی محمدباقر قالیباف ، تحلیل هزینه حضور ، مبارزه انتخاباتی و اثبات صلاحیت حضور در انتخابات ، هزینه حضور نامزد ریاست جمهوری در میدان سیاسی کشور ، توانمندی در حوزه دیپلماتیک و توان برقراری ارتباطات سیاسی وسیع ، پایگاه رای مردم ، همراهی و عدم مقاومت مردم و همراهی احزاب ، توانمندی در برنامه گرایی ، آینده نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
0
1
امان از دست شعار سالی ها ؟ بخدا به شیطون درس می دید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
1
0
پیش بینی ها و ارزیابی های اولیه از جریانات سیاسی حاکی از مطرح بودن افراد ذیل در صدر گروه های مختلف سیاسی و احتمال بیشتر کاندیداتوری ایشان است.
اسحاق جهانگیری، محمد رضا عارف، محمد جواد ظریف، مسعود پزشکیان، عبدالناصر همتی، محمد باقر نوبخت، محسن مهر علیزاده، محسن هاشمی؛ علی لاریجانی، محمد مخبر، محمد باقر قالیباف، محمود احمدی نژاد،  سعید جلیلی، حسین دهقان، حداد عادل، علیرضا زاکانی، پرویز فتاح.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
فالگیر دیگه چی به شما طوطی های خوش سخن شکرشکن گفته؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
بیگی نماینده تبریز گفته که :مخبر می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود/ باید به احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که تایید صلاحیت می‌شود
باید به آقای احمدی‌نژاد اطمینان داده شود که از جانب شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شود. اگر آقای احمدی نژاد بیاید نفر نخست انتخابات خواهد بود. نظرسنجی‌ها هم همین را می‌گویند که امروز احمدی‌نژاد یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سیاسی کشور است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
یا شانس و یا اقبال.
خانوم اون شناسنامه منو بده!

اگه گفتی کی این جمله رو می گه؟ بله درست گفتی،آقا محسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
0
به رسوایی دارید کد می دید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
0
0
نصف شون نیومدن که؟ پیش بینی تون نادرست از آب دراومد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین