پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
فیاض را بعنوان نوعی نظریه پردار،آسیب شناس و ایده پرداز اصلاحی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی باید شناخت. فیاض دارای منظومه فکری خاصی است که بدون آشنایی با آن، ممکن است که صحبت هایش تعبیر به سو شود. دکتر فیاض ، ریشه اعتراضات حاضر را در غریزه جنسی زنان (مطالبه گری منجر به تشکیل خانواده، ازدواج و زادآوری و در مقابل غریزه گرسنگی مردان که منجر به تولید ثروت و کار و اشتغال می شود) می بیند. فیاض معتقد است که عدم پاسخگویی همراه با سرکوب و تمسخر، ریشه های دائمی شورش را زنده نگاه می دارد و سرکوب شورش بدون توجه به اصلاح روند، منجر به سه گرایش فردگرایی منفعت طلبانه و انفعالی مردم، تشکیل تدریجی هسته های خودیاب و در نهایت تشدید خودکشی می شود. فیاض برای جلوگیری از آسیب های مورد اشاره، تاکید بر روی توسعه فراگیر و همگانی هنر در سطح جامعه داشته و آغاز ماموریت را هم روی گروه های موسیقی و هنر دانشگاه تهران می گذارد.

شعار سال: بعد از حاشیه ایجاد شده برای دکتر ابراهیم فیاض در برنامه زنده صداسیما و رسوا بازی های جناب ناظر پخش در گوش مجری ، این بار شاهد حضور ایراهیم فیاض در شبکه اینترنتی دانشگاه تهران هستیم. قبل از ورود به بحث باید تاکید شود که درک صحبت های ابراهیم فیاض، بدون درک منظومه فکری او امکان پذیر نبوده و حتی ممکن است منجر به سو تعبیر شود . به همین دلیل، در بخش اخبار مرتبط خبر حاضر در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، اقدام به انعکاس گزیده ای از نظرات و بیانات ایشان در پنج سال اخیر شده است.

ابراهیم فیاض در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران با موضوع شناخت حوادث اخیر ، بیان می کند که :

*** ابراهیم فیاض جنبش اخیر را جنبشی زنانه و مبتنی بر مطالبه غریزه جنسی زنان از جامعه می داند که به ساخت و تقویت کانون خانواده و ازدواج و زادآوری منجر خواهد شد(در مقابل غریزه گرسنگی که غریزه ای مردانه بوده و به تولید و کار و ایجاد ثروت منجر می شود). 

*** با افزایش فشارها همراه با انواع تمسخر و تهدید و عدم پاسخگویی ، شاهد ایجاد و بوجود آمدن پتانسیل های شورش اجتماعی بعنوان نوعی خلاقیت مخرب خواهیم بود. خلاقیت مخربی که سرمایه اجتماعی دولت را از بین برده و مردم را به سمت نوعی فردگرایی و ساخت شکنی سوق می دهد. 

*** اگر این فرد گرایی ها و ساخت شکنی ها سرکوب شوند و مطالبه های مردمی از دولت ها به جایی نرسد، شاهد سه رویکرد فردگرایی در معنای بی تفاوتی و لاقیدی ، شبکه سازی های کوچک و هم یابی های موثر و ضربه زننده و مخرب ( تا سر حد تشکیل گروه های برانداز، مافیا ، .... ) و در نهایت ، به بن بست رسیدگی منجر به خودکشی در سطح جامعه ، خواهیم بود.

*** فیاض هشدار می دهد که اگر این داستان با همین فرمان ادامه پیدا کند، خودکشی در جامعه بشدت رشد می کند. مگر اینکه دانشگاه بعنوان نوعی نهاد اجتماعی(در مقابل نهاد و واحد آموزشی)، پیشران رواج هنر بشکل فراگیر و عمومی شود( تاکید روی هسته آغازین رواج هنر که می تواند با موسیقی خیابانی و مواردی همانند دنباله گیری شود).

*** صداسیما با عملکرد فعلی خود، نوعی ضد رسانه است. با ایجاد و تشدید تنفر اجتماعی، رسانه ای و ارتباطی، مردم را به سمت رسانه های بیگانه سوق می دهد. 

*** .... 

تعداد بازدید : 21
 
ابراهیم فیاض (زاده ۱۳۴۲ در کازرون) پژوهشگر ایرانی در حوزه جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی و دانشیار گروه مردم‌شناسی دانشگاه تهران است. او مدرک کارشناسی را در رشته جامعه‌شناسی (۱۳۷۲)، کارشناسی ارشد را در رشته مردم‌شناسی (۱۳۷۴)، دکتری را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه تهران (۱۳۸۱) و دکتری دیگری در همین رشته (فرهنگ و ارتباطات) از دانشگاه امام صادق (۱۳۸۷) اخذ کرده‌است.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از فضای مجازی 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین