پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
اصولگرایان و اصلاح طلبان همواره دو قطب رقابت‌های انتخاباتی بودند، اما رصد فضای سیاسی کشور نشان می‌دهد که گویا دیگر این معادله به هم خورده است.ابراهیم فیاض تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره اظهارداشت: اصولگرایان سنتی مانده اند و اصلاح طلبان نیز حاضر نیستند نسل اول خود را رها کنند با این اوصاف اصولگرا و اصلاح طلب هر دو با هم خواهند باخت.

شعار سال:فیاض تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: اصولگرایان سنتی مانده اند و اصلاح طلبان نیز حاضر نیستند نسل اول خود را رها کنند با این اوصاف اصولگرا و اصلاح طلب هر دو با هم خواهند باخت.

اصولگرایان و اصلاح طلبان همواره دو قطب رقابت‌های انتخاباتی بودند، اما رصد فضای سیاسی کشور نشان می‌دهد که گویا دیگر این معادله به هم خورده است.

 فیاض درباره معادلات انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه اصولگرایان اعم از قالیباف و پایداری باورشان این است که دیگر رأی آورده‌اند و انتخابات را برده‎‌اند بنابراین دائم درباره تصمیماتی که می‌خواهند در مجلس آینده برای اداره کشور بگیرند، حرف می‌زنند.

وی افزود: البته اصلاح طلبان هم از این طرز فکر اصولگرا‌ها راضی هستند و بر آتش همین باور اصولگرا‌ها می‌دمند و بیشتر بیشتر فضای بازی در این زمین را برای آن‌ها مهیا می‌کنند، چون یادمان نرفته که همه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ باور داشتند که رأی آوری رئیسی قطعی است، اما همین تصور باعث شکست آن‌ها شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصولگرایان کلاسیک و سنتی رأی نمی‌آورند، ادامه داد: همین الان پایداری، قالیباف را تحمل نمی‌کند، حتی اگر با هم معامله کنند و کنار بیایند؛ اتفاقی نمی‌افتد و خواهند باخت. تنها راه برای پیروزی اصولگرایان آن است که با جوانان وارد عرصه رقابت شوند تا آن‌ها به مجلس راه یابند و برای اداره کشور مهارت پیدا کنند که اعتقاد دارم این جوانان سریع هم به مهارت خواهند رسید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی تأکید کرد: اصولگرایان سنتی مانده اند و اصلاح طلبان نیز حاضر نیستند نسل اول خود را رها کنند و به نسل جوان و باسواد خود میدان بدهند؛ حال آنکه نسل جوان جریان اصلاحات به مسائل نگاه تخصصی دارند و در حوزه سیاسی افراط و تفریط نمی‌کنند. با این اوصاف اصولگرا و اصلاح طلب هر دو با هم خواهند باخت.

وی ادامه داد: سیاسیون فعلی کشور همه فسیل شدند و دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، این افراد وضع مالی شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات شان را بنویسند.، اما به شدت باسواد هستند و می‌توانند کشور و نظام را نجات دهند. اگر نسل جدید سیاسی در انتخابات مجلس رأی نیاورد نظام دچار مشکل خواهد شد، چون چرخش نخبگان رخ نخواهد داد.

فیاض با بیان اینکه سیاسیون فعلی کشور همه فسیل شدند و دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، توضیح داد: این افراد وضع مالی شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات شان را بنویسند. ایران در حوزه سیاست خارجی به خاطر قدرت نظامی و نفوذ‌های منطقه‌ای به ثبات رسیده است؛ امروز بزرگترین مشکل کشور فسیل‌های سیاسی هستند برای اقتدار آینده نظام، باید فسیل‌ها کنار بروند و جوان‌ها بیایند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد24،تاریخ انتشار:1دی1398،کد خبر: ۱۹۸۴۰۷،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین