پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰
احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود اقدام به نقد رئیسی و سطح توانمندی های او نموده و ادعا کرده است که رئیسی علاوه بر دو مشکل اصلی عموم کارگزاران نظام(ضعف های شناختی و معرفتی درباره ماهیت دولت و سیاست) از ضعف خاص موقعیتی (قاضی بودن و جاری بودن سهل احکام خاص بدلیل تعریف شیوه های قانونی برای اینکار و عدم وجود چنین امکاناتی در حوزه قوه مجریه و حکومت داری) برخورد دار است. لازم به توضیح است که این انتقادات قبل از انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح بود و برخی از منتقدین خارجی بیان می داشتند که نظام، گزینه ای غیر از رئیسی را نمی تواند پذیرا باشد و نیازمند رئیس جمهوری حد نگاهدار و کم حاشیه می باشد! سوال اینجاست که رئیسی با چنین سطح توانمندی، قادر به تجدید نظر در شیوه اداره کشور و استفاه از توانمندی مدیران جسور و دانا می باشد؟

شعار سال: احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود اقدام به نقد رئیسی و سطح توانمندی های او نموده و ادعا کرده است که رئیسی علاوه بر دو مشکل اصلی عموم کارگزاران نظام(ضعف های شناختی و معرفتی درباره ماهیت دولت و سیاست) از ضعف خاص موقعیتی (قاضی بودن و جاری بودن سهل احکام خاص بدلیل تعریف شیوه های قانونی برای اینکار و عدم وجود چنین امکاناتی در حوزه قوه مجریه و حکومت داری) برخورد دار است. 

"سید ابراهیم رئیسی علاوه بر ضعف‌های شناختی و معرفتی در بارۀ ماهیت دولت و سیاست که گریبانگیر عموم کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است، به نظرم دو ضعف عمدۀ مخصوص به خود نیز دارد که دولت او را با بحران روبرو خواهد کرد.
آقای رئیسی تمام عمر کاری خود را در کسوت امور قضایی گذرانده است. یک قاضی معمولاً فرمان می‌دهد و فرمانش نیز از طریق ساز و کاری تعریف شده، اجرایی می‌شود. این یک روند ساده و آسان است و با مدیریت در سایر حوزه‌ها سنخیتی ندارد. آقای رئیسی در مقام ریاست قوۀ مجریه، گویا همچنان در قامت یک قاضی نقش بازی می‌کند وگمانش بر این است که با صدور دستور و فرمان، کار‌ها سامان پیدا می‌یابد! "

لازم به توضیح است که این نقص موقعیتی رئیس جمهور و نداشتن تیم اجرایی، قبل از انتخابات نیز مورد بحث گروه ها و محفل های تخصصی داخلی و خارجی( مخالفان نظام) بوده است. حتی برخی از منتقدین خارجی این استدلال را مطرح نموده بودند که نظام، گزینه ای غیر از رئیسی را نمی تواند پذیرا باشد و نیازمند رئیس جمهوری حد نگاهدار و کم حاشیه می باشد!

برای افکار عمومی جای سوال ایجاد می شود که رئیسی با این سطح از توانمندی ها، قابلیت ایجاد تغییر و تحول در سیاست ها برای کارآمدسازی را داشته و توانایی تغییر بنیادین مدیران ارشد اجرایی دولت را دارد؟

پایگاه تحلیلی شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از ذیذه بان ایران. منتشره در تاریخ هفدهم آبان ماه 1401 . کد خبر: 142983 . http://www.didbaniran.ir . 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین