پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
دیروز درتهران و درخانه وارطان صادق زیبا کلام ، احمد زید آبادی ،الهه کولایی و احمد بخارایی میزگردی با عنوان " برای صلح ملی چه بایدکرد" که به همت گروه علمی –تخصصی صلح انجمن جامعه شناسی ایران برپاشد سخن گفتند و دربخش پرسش و پاسخ درباره برخی مقوله ها مناظره کردند.
شعار سال : دیروز درتهران و درخانه وارطان صادق زیبا کلام ، احمد زید آبادی ،الهه کولایی و احمد بخارایی میزگردی با عنوان " برای صلح ملی چه بایدکرد" که به همت گروه علمی –تخصصی صلح انجمن جامعه شناسی ایران برپاشد سخن گفتند و دربخش پرسش و پاسخ درباره برخی مقوله ها مناظره کردند.
به گزارش ساعت 24 از این میزگرد دربخش پرسش و پاسخ مردی از شرکت کنندگان وقت خواست و چند دقیقه در باره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا صحبت کرد. اوگفت نزدیک به 50 سال است خارج از ایران زندگی می کنم و از نزدیک رفتار دولت وقت آمریکا با رژیم صدام حسین را تجربه و مطالعه کرده ام. امروز که رفتار تیم ترامپ را با ایران می بینم به نظرم می رسد همان رفتار را تکرار می کند. به این معنی که تحریم اقتصادی را با شدت اعمال می کند تااقتصاد ایران در بدترین وضعیت قرار گیرد و دولت نتواند نیازهای مردم را برطرف کند . این مشارکت کننده ادامه داد پرسش من این است که آقای زیبا کلام بگوید آیا احتمال جنگ میان ایران و آمریکا وجوددارد؟
صادق زیبا کلام درپاسخ به این پرسش جواب داد: برداشت من این است که احتمال وقوع جنگ میان دو کشور وجود دارد. به نظر من در دولت آمریکا سیاستمدارانی هستند که تمایل به جنگ با ایران دارند . این جنگ طلبان دولت ترامپ را گام به گام به سوی افزایش احتمال جنگ با ایران پیش می برند. ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز از اینکه با تشدید خصومت با ایران احتمال وقوع جنگ را افزایش دهد مخالفتی ندارد. از سوی دیگر درایران نیز برخی طیف ها و نیروهای سیاسی هستند و البته قدرت نیز دارند و اینها نیز از اینکه جنگ مدیریت شده ای رخ دهد بدشان نمی آید. البته ایران با عراق تفاوت دارد . درایران نهاددولت وجوددارد که با همه ناتوانی ها هنوز نیرویی به حساب می آید که می تواند و می خواهد سایه جنگ را از ایران دورکند.
احمد زید آبادی اما داوری و تحلیل زیبا کلام درباره احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و ایران را رد کرد و گفت تحلیل من این است که در دولت آمریکا درکلیت آن ، برآوردها این است که برای رسیدن به هدفهایشان درباره ایران استفاده از تحریم های اقتصادی موثر و کافی است . دولت آمریکا می داند تحریم اقتصادی تشدید شونده به اقتصاد ایران فشار زیادی می آورد و به همین دلیل هم دنبال جنگ با ایران نیست. از سوی دیگر توجه داشته باشیم که ایران یک کشور پیچیده و بزرگ است و تحمیل یک جنگ بزرگ بر این کشور پیامدهای گسترده و قابل اعتنایی دارد که به سادگی جمع نخواهد شد.
احمد بخارایی نیز گفت به نظرم می رسد ابزار تحریم اقتصادی به کارگرفته از سوی آمریکا برای  رسیدن به هدفهای ترامپ کافی به نظر می رسد. تحلیل آمریکایی ها و تحلیل جامعه شناسی این است که فشار اقتصادی بر ایران می تواند شهروندان را ناراضی کند و این نارضایتی بردولت فشار آورد و این به صورت ابزار افزایش ناکار آمدی عمل کند وبه این ترتیب نیازی به جنگ نیست.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ساعت 24 ، تاریخ انتشار : 15 اسفند 1397،کدخبر :،www.saat24.news430267
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
عمرا آمریکا جرات حمله داشته باشه اگر از این غلط ها بکنه باید هزینه سنگینی بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین