پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
تحریم‌ها بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد. شانس این که اروپایی‌ها برای به وجود آوردن مسیر سوم برای تامین مایحتاج مواد غذایی و دارویی تلاش کنند کم‌تر و کم‌تر خواهد شد و فکر می‌کنم که وضعیت ما دشوارتر خواهد شد.

شعار سال: صادق زیباکلام در گفت و گوی دیشب با رادیو آلمان (دویچه‌وله ) که در صفحه ایسناگرام وی منتشر شد گفتایران نتوانست از شکاف میان اروپا و آمریکا به نفع خود بهره‌برداری کند

صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی گفت:ایران یک نگاه از بالا و طلبکارانه به اروپایی‌ها دارد و به طور منظم می‌گوید که اروپایی‌ها هیچ کاری برای ما نکردند. گویی اروپایی‌ها یک بدهی به ما دارند.

وی افزود آقای روحانی به جای تلاش برای همراه ساختن اروپایی‌ها با خود و استفاده از شکافی که بین ترامپ و اروپا ایجاد شده، با همان نگاه پر مدعا برخورد می‌کند.نگاهی که ظرف یک سال گذشته نتوانسته از ناخرسندی و نارضایتی که میان اروپایی‌ها با آمریکا آنهم نه فقط به واسطه ایران، بلکه به خاطر بسیاری مسائل دیگر وجود دارد، بهره‌بردای کند.

زیبا کلام ادامه دادنگاه نظامی، نژادپرستانه، ضد مهاجران، ضد مسلمان و ضد زن ترامپ موضوع اختلاف اروپایی‌ها با آمریکاست. اروپایی‌ها به سادگی این نگاه آقای ترامپ را برنمی‌تابند و ما می‌توانستیم خیلی بیشتر به اروپایی‌ها نزدیک شویم. ولی خوب مسائل زیادی از جمله حقوق بشر و غیره مانع از این شده که ما بتوانیم از این تضاد استفاده کنیم. ما برای اروپایی‌ها فقط خط و نشان کشیدیم و تکرار کردیم که آنها هیچ کاری نکردند.

وی گفت آقای روحانی می‌گوید ما دو ماه به اروپایی‌ها فرصت می‌دهیم و اگر انتظارات ما را برآورده نکردند این حق ماست که غنی سازی را ادامه دهیم و سانتریفوژهای‌مان را فعال کنیم. این دقیقا همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد.

همان وضعی که ظرف دو سال گذشته (از زمان روی کار آمدن ترامپ) به وجود آمد، ادامه پیدا خواهد کرد. فاصله ما با اروپا بیشتر خواهد شد و مشکلات و مصائب ما پیچیده‌تر. ایام به کام تندروها بیشتر خواهد چرخید؛ هم تندروهای ایرانی، هم آمریکایی و هم بن سلمان. به عنوان مثال آقای ظریف به سیاست‌های گروه B (جان بولتون، بن‌سلمان و بنیامین نتانیاهو) اشاره کرد ولی باید از آقای ظریف پرسید رفتار جمهوری اسلامی چقدر آب به آسیاب این گروه می‌ریزد؟

زیبا کلام اضافه کرد تحریم‌ها بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد. شانس این که اروپایی‌ها برای به وجود آوردن مسیر سوم برای تامین مایحتاج مواد غذایی و دارویی تلاش کنند کم‌تر و کم‌تر خواهد شد و فکر می‌کنم که وضعیت ما دشوارتر خواهد شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و آگاهی پرسش، تاریخ 18 اردیبهشت 98، کد مطلب: 14821: www.porcesh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین