پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
سخنگوی ستاد انتخابات گفت: بر اساس قوانین اعلام‌شده، تاکنون ثبت‌نام سه کاندیدای ریاست جمهوری، قطعی شده است. فرآیند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را تا ساعت ۱۸ روز «پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳» ادامه خواهیم داد؛ این فرآیند تا «دوشنبه، ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳»، ادامه خواهد داشت. ثبت نام داوطلبان در امروز با حاشیه هایی چند نیز همراه بوده است.

شعارسال: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز (۱۰ خرداد ماه) آغاز شده و تا ۱۴ خرداد همه روزه از همین ساعت الی ساعت شش عصر در ستاد انتخابات کشور ادامه خواهد داشت.

روز نخست ثبت‌نام به پایان رسید

مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده، مهلت ثبت‌نام داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری راس ساعت ۱۸ به پایان رسید.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

سعید جلیلی ثبت‌نام کرد

امروز در برخی خبر‌های غیر رسمی آمده بود که «سعید جلیلی» حوالی ساعت ۱۶ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند.

جلیلی حوالی ساعت ۱۷ امروز، به وزارت کشور رسید و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری شد. چهره‌هایی نظیر «امیرحسین ثابتی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جلیلی را همراهی می‌کردند.

سعید جلیلی درباره کارکرد «دولت در سایه» گفت

«سعید جلیلی» پس از اتمام فرایند ثبت‌نام، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به کارکرد «دولت در سایه» که پس از روی کارآمدن دولت یازدهم، به ایجاد آن همت گماشت گفت: ما در ۱۰ سال گذشته در گفتمانی به نام «دولت در سایه» به این اندیشیده‌ایم و با شبکه‌ای از نخبگان پیرامون این دولت، بحث‌های کارشناسی را انجام دادیم. در تمام این مدت فارغ از اینکه دولت مستقر، رفیق یا رقیب ما بوده است، سعی کردیم نتایج بررسی‌های خود را به دولت‌مردان ارائه دهیم.

جلیلی افزود: نکته مهم این است که رئیس‌جمهور باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد. اگر صحبت از برنامه می‌شود رئیس‌جمهور باید به آن برنامه، اشراف کامل داشته باشد و اینکه چگونه از این فرصت‌ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند و به حداقل‌ها راضی نشود؛ اداره روزمره کشور را کافی نداند و به قله‌ها نگاه کند.

رییس خانه احزاب هم آمد

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران ساعت ۱۶ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. حشمتیان در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، نماینده بوده است.

حشمتیان: دولت من «دولت رفاه» است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسم دولت من، دولت رفاه است؛ من برای مبارزه با گرانی حرکت خواهم کرد.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق به ویژه حقوق بازنشستگان را پیگیری خواهم کرد و به نتیجه خواهم رساند.

میراحمدی از ستاد انتخابات بازدید کرد

«سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، حوالی ساعت ۱۶:۳۰ از محل ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید به عمل آورد.

ثبت‌نام ۳ نفر قطعی شد

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با بخش خبری ۱۴ تاکید کرد که ثبت‌نام سه نفر از داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شده است.

اسلامی در این باره تصریح کرد: تاکنون ثبت‌نام سه نفر از داوطلبینی که دارای شرایط قطعی بودند، قطعی شده است.

وی در عین حال گفت: توصیه من به داوطلبین محترمی که دارای شرایط هستند، این است که ظرف امروز و فردا مراجعه داشته باشند و فرآیند ثبت‌نام خود را به روز آخر موکول نکنند.

عباس مقتدایی ثبت‌نام کرد

«عباس مقتدایی» نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد. مقتدایی پیشتر در ادوار نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی هم نماینده بود.

«عباس مقتدایی» پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه فرد دانشگاهی هستم و سه دوره مورد توجه اصفهان به عنوان نماینده اصفهان قرار گرفتم، در این مقطع احساس کردم برای اینکه سلایق و رویکرد‌های مختلف و تفکراتی که می‌توانیم آن‌ها را در قالب نهاد‌های موجود کشور عملیاتی کنیم، لازم است که ثبت‌نام کنم.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

ادامه حضور نمایندگان مجلس در ستاد انتخابات کشور

«محمدرضا صباغیان» نماینده مجلس، حوالی ساعت ١١ صبح با حضور در ستاد انتخابات کشور، در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

اولویتم اصلاح ساختار اداری و سیاسی اس

محمدرضا صباغیان، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: علی رغم موفقیت‌ها و دستاورد‌هایی که در برخی حوزه‌ها داشتیم، طبیعتاً امروز یکسری مشکلات داریم.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

وی افزود: متأسفانه دولت‌هایی که آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی مردم و مشکلات نظارتی را حل کنند. تقریباً همه دولت‌ها علی رغم شعار‌های متفاوت در یک ایستگاه توقف کردند و آن ایستگاهی بود که شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرد و مردم نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی خودشان ناراضی بودند. اولویت اول من اصلاح ساختار اداری و سیاسی است.

هر ثبت‌نام چقدر وقت داوطلب‌ها را می‌گیرد

فرآیند ثبت نام نهایی هر داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد و پس از آن داوطلبان فرصت دارند که در زمان ۵ دقیقه به ارائه برنامه‌های خود در جمع خبرنگاران بپردازند.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

کواکبیان با نشان پیروزی ثبت نام کرد

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری در اولین روز از ثبت‌نام‌ها برای داوطلبی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و با گذراندن مراحل اولیه، برای داوطلبی ثبت نام کرد.

۱۵ برنامه اقتصادی دارم

در ادامه، مصطفی کواکبیان گفت: نام دولتی که می‌خواهم با آن بیایم، «دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم» است.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

وی تاکید کرد: برنامه من لغو کامل تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی، بر اساس اصل حکمت عزت و مصلحت است. شاخص‌های اقتصادی ما در سطح بین‌الملل و حتی ۱۵ کشور همسایه بسیار ناچیز است. بنده ۱۵ برنامه اقتصادی دارم.

حضور وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور در نخستین لحظات آغاز فرآیند ثبت نام انتخابات گفت: فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران را با شروع ثبت نام آغاز می‌کنیم.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری همانند انتخابات مجلس در کمال امنیت، سلامت و با یک رقابت خود و مشارکت همه مردم شکل خواهد گرفت.

وزیر کشور گفت: با وجود وارد شدن ضایعه بزرگ به راحتی این بحران را پشت سر گذراندیم و هیچ خللی در کار‌های کشور به وجود نیامد.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالله سهرابی نماینده وزارت امور خارجه، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، یحیی آل اسحاق نماینده اتاق بازرگانی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله حاضران در این جلسه بودند.

گفتنی است؛ وزیر کشور روز ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

٣٠ نفر تا الان ثبت‌نام کرده‌اند

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز، در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره شرایط ثبت نام، امروز در اولین روز تا الان ۳۰ نفر داوطلب برای نامزدی ریاست جمهوری مراجعه کردند که بعد از بررسی مدارک شرایط لازم را برای ثبت نام قطعی نداشتند.

وی افزود: داوطلبانی که شرایط نامزدی دارند حتماً در روز‌های اولیه اقدام کنند و به روز آخر نگذارند و مدیریت زمان را داشته باشند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10خرداد1403، کدخبر: 6123108، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
0
0
شنبه خبرهاست که می آید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین