پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۲۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
حسین شریعتمداری برای چندمین بار در کیهان بیان کرده است که، بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های نفتی و شناور‌های تجاری کشور‌های غربی حق قانونی ایران برای مقابله با اقدامات تروریستی آن‌ها در داخل کشورمان است و حتی می‌توانیم بخشی از محموله‌های تجاری آن‌ها را در مقابل آسیب‌های مالی که به کشورمان زده‌اند به عنوان غرامت مصادره کنیم. باید خدمت این برادر بزرگوار عرض شود که داده های سی سال قبل را کنار گذاشته و لطفا با شرایط روز با مسئله برخورد کنید. ترکیبی تحلیلی از روش های بستن تنگه هرمز و پیامدهای احتمالی آن روی امنیت ملی باید مدنظر باشد. بنظر می رسد که سال هاست دوره ایده - اجرا تمام شده و قواعد تفکر-طرح ریزی-اجرا-مدیریت پیامدها، جایگزین آن گردیده است.

شعار سال : حسین شریعتمداری برای چندمین بار در روزنامه وزین کیهان نوشته است که این حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران است که به کشتی‌های نفتکش و شناور‌های حامل کالای تجاری متعلق به کشور‌های متخاصم اجازه عبور از تنگه هرمز را ندهد. وحشت غرب از احتمال بسته شدن تنگه هرمز به وضوح حکایت از آن دارد که بستن تنگه هرمز به روی کشور‌های حامی تروریست‌ها در کشورمان، اولاً: قانونی است، ثانیاً؛ ایران توان انجام آن را دارد و ثالثا کشور‌های حامی اغتشاش و ترور در ایران را با شرایط شکننده و فلج‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد کرد. بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های نفتی و شناور‌های تجاری کشور‌های غربی حق قانونی ایران برای مقابله با اقدامات تروریستی آن‌ها در داخل کشورمان است و حتی می‌توانیم بخشی از محموله‌های تجاری آن‌ها را در مقابل آسیب‌های مالی که به کشورمان زده‌اند به عنوان غرامت مصادره کنیم.(شعار سال: داشتن حق قانونی و توانایی بستن تنگه هرمز در فرمایشات آقای حسین شریعتمداری، تا حدی درست بوده ، اما مشکل بیانات ایشان، کم توجهی به پیامد سنجی و اثرات آن روی منافع ملی و تضعیف نظام است. قوت تحلیلی یک سیستم امنیتی به نگرش همه جانبه و راهبردی و حساسیت بالا به پیامدسنجی اقدامات است. دو موردی که در صحبت های اقای شریعتمداری در خصوص بستن تنگه هرمز بشکل تاریخی و از سال 1397 ، کم رنگ می باشند).

بستن تنگه هرمز به همین آسانی ها هم نیست برادر حسین

 

بستن تنگه هرمز به همین آسانی ها هم نیست برادر حسین

همانگونه که ملاحظه می شود، به ظاهر آقای حسین شریعتمداری درست هم گفته اند. اما ایشان به چند قاعده و حق بین المللی (نظیر حقوق محیط زیست، حقوق بشر و حق دفاع از امنیت ملی تا سر حد دفاع پیش دستانه) که به طرف مقابل ، اجازه تعدی در امورات داخلی کشور ایران را می دهد، توجه نکرده اند. 

بستن تنگه هرمز بشکل غیر رسمی(ناامن سازی تنگه به روش های مختلف)یا بستن قانونی ( نظیر ایست- بازرسی) و مواردی همانند پیامدهای چندگانه دارد که گویا آقای حسین شریعتمداری بدان کم توجهی می کنند. 

در صورت بسته شدن تنگه هرمز ، کشورهای حاشیه خلیج فارس ، ضمن تلاش برای تشدید انتقال نفت با خط لوله ( دور زدن تنگه هرمز، خط لوله دریای سرخ) ، نوعی رایزنی منجر به محکومیت ایران در سازمان ملل را دنباله گیری نموده و با راهبرد ایزوله کردن ، به اهداف خود می رسند. بر این قاعده، پیشنهاد می شود که بجای تندروی های تک محور ، با نوعی جامعیت نگاه به مسئله نگریسته شود. سال هاست دوره ایده - اجرا تمام شده و قواعد تفکر-طرح ریزی-اجرا-مدیریت پیامدها، جایگزین آن گردیده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
1
0
شما چقدر روی بستن تنگه هرمز ، خبر قبلی منتشر کردید؟ چرا باید این موضوع برای سایت شما اینقدر مهم باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حساسیت بالای رسانه روی یک موضوع ف نه تنها بد نیست، قابل تقدیر و تحسین هم هست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
1
1
سلام خداقوت
به قول امام خامنه ای ترسوها حق ندارند دم از عقلانیت بزنند.
متن به ظاهر باتدبیرانه شما مبنایش ترس از واکنش دشمن است.
قصاص قاتلین اصلی شهدای مظلوم وظیفه عقلانی و شرعی ماست و تنها راه ترساندن دشمن است. غرامتگیری از دشمن هم وظیفه است
یاعلی
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 


لطفا حول فرمایشات حضرت آقا با ما مجادله نکنید که اگر مردم عادی می شنوند، ما موظف به شنیدین و تحلیل و عمل هستیم. 


قصد تقابل و تفاخر وجود ندارد، اما وظیفه عقلی ، شرعی و سازمانی ما ، تحلیل و جهت دهی است. شجاعت هم با نگاه تک بعدی فرق دارد. ترکیب توانمندی عقلانی و راسخ بودگی در دین، شجاعت آور است و هر یک از آنها که نباشند، خروجی را شجاعت نمی توان نامید. 


بر این قاعده، خواهشمندیم در صورت نقد بر متن، نظرات خودتان را بشکلی تحلیلی برایمان بفرستید. تا مورد استفاده ما و سایر خوانندگان این پایگاه تحلیلی خبری قرار گیرد.


ایام تان منصور و زیر سایه حضرت حق ان شاالله

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
2
بستن هرمز اصلا امکان پذیر نیست. حداقل بصورت رسمی امکان ندارد که بتوانید ببندید. مگر مین رها کنید و بگید کار ما نبود که اون رو هم از روی نوع مین می توان تشخیص داد. بهتر نیست خیال خام نکنید.
خواهر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
نق نقوها
دائما در حال نق زدن بدون یک کلمه حرف حساب
عب نداره نق بزنید فاجعه اینجاست که همین نق نقوهای تنبل ایده هاشونو عملی میکنن و عملا نظام از قدرتش در تنگه ی هرمز استفاده نکرد
همین فجایع جهان رو دچار ظلم کرده
قیامت دیدنی هستن
مدیر پایگاه

سلام عزیز دل 
اون افرادی که شما نق نقو می نامی ، بدون یک کلمه حرف حساب ،


نه از دولت حقوق می گیرند و نه وابستگی به جای خاص، خالصانه برای تامین امنیت کشورشان در خط  رسانه فعالیت می کنند و از شما هم تقاضا داریم ، متن را بخوانید و راهکارهای ارایه شده را تحلیل کنید نه اینکه نقد بدون پشتوانه کنید.


از حضور گرم تان تشکر می کنیم و متذکر می شویم که چارچوب های فعالیتی در این رسانه را رعایت بفرمائید.


با احترام

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین