پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۹۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
وزیر پیشین نفت به گمانه زنی در مورد انتخابات پرداخت و گفت: صفی از اصولگرایان و ازجمله آقای قالیباف به صحنه می‌آیند، ولی در نهایت یک نفر داعیه دار اصولگرایان خواهد یود.

شعار سال: در حالی که فرصت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، تحلیلگران همچنان معتقدند که یکی از مهمترین نقاط پرابهام و نگران کننده انتخابات ۱۴۰۰ میزان حضور و مشارکت مردم است. سال گذشته مردم با عدم مشارکت گسترده در انتخابات مجلس، نارضایتی خود را از وضع موجود اعلام کردند. حال، از هر سو صدایی برای جلب نظر مردم شنیده می‌شود. احزاب و جریانات سیاسی کشور در تلاشند تا بتوانند در نهایت از صندوق مشارکت مردم رای خود را بردارند؛ در این بین سود عدم مشارکت گسترده برای عده‌ای را نیز نباید نادیده گرفت. محمد غرضی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید عده‌ای از سیاستمداران که کارنامه مشخصی در ۴۰ سال گذشته دارند و اکنون به دنبال ورود به عرصه انتخابات هستند حقوق خاصه را بر حقوق عامه مردم ترجیح می‌دهند. وی اشاره‌ای هم به دولت روحانی دارد و می‌گوید روحانی گفت من حقوقدانم، ولی از سرهنگ‌ها هم عملکرد بدتری داشت.
سید محمد غرضی وزیر پیشین نفت و استاندار اسبق خوزستان گفت: آنچه که ما از تجربه مردم نتیجه می‌گیریم این است که معمولا مردم خردشان از عقل سیاسی مسئولین سریعتر حرکت می‌کند و همانطور که زمانی کشور از سوی روسیه و آمریکا در دهه ۲۰ اشغال بود و مردم فرصت پیدا کردند و نفت را ملی کردند و مسئولین را به عقب راندند و قدرت سیاسی را به دست گرفتند. اکنون نیز شرایط به همین منوال است و عقل اجتماعی سریعتر از عقل مسئولین حرکت کرده و مردم به تصمیماتی که در دو دهه اخیر شکل گرفته است پشت کردند.
وی ادامه داد: مسئولان نتوانستند رضایت مردم را به دست بیاورند و مردم نیز منتظر هستند تا آن‌ها را محکوم کنند چرا که که تصمیماتشان موجب رضایت و آرامش مردم نبوده. اینکه مردم در سال ۹۸ به انتخابات پشت کردند، پیام بسیار بسیار بزرگی برای تصمیم گیران دارد. این پتانسیل به طور کامل موجود است و منتظر است که در یک زمانی به سرعت خودش را نشان دهد. البته من موافق عکس العمل مردم نیستم، اما توصیه می‌کنم که مسئولین از جایگاه فرماندهی به فرمانبرداری برگردند و برای خواست مردم اهمیت قائل شوند. در این شرایط کشور پیشرفت می‌کند و توانایی مقابله با دشمنان داخلی یعنی فرصت طلبان و دشمنان خارجی یعنی چین و روسیه و سایرین، را مایوس کند.

دولت نظامی بدون حمایت امتیاز طلب‌ها، شانسی ندارد
غرضی با بیان اینکه مردم از سابقه نظامی نظامیان خاطره خوشی ندارند، تصریح کرد: رضاشاه علیه مشروطه اقدام کرد و کودتای ۱۲۹۹ را سامان داد و نزدیک ۲۰ سال کشور را از آثار مثبت دوران مشروطه دور کرد. گروه‌های امتیاز طلب و اصلاح طلبان و اصولگرا پشت گزینه نظامی هستند، برخی از آن‌ها به صورت فیزیکی و برخی هم به صورت نرم افزاری. همین دولت روحانی گفت من حقوقدانم، ولی از سرهنگ‌ها هم عملکرد بدتری داشت. نظامیان نیز بدون حمایت امتیاز طلب‌ها، شانسی برای حضور در عرصه سیاست ندارند.

مردم عملکرد اصلاح طلبان و اصولگرایان را فراموش نکرده‌اند
وزیر پیشین نفت ادامه داد: اگر این ۴۰ سال بعد از انقلاب را بررسی کنیم، می‌بینیم که دهه ۶۰ اصلاح طلبان بر قوا مسلط بودند؛ در دهه ۷۰ مرحوم آیت الله هاشمی برخی مواقع اصلاح طلب و برخی مواقع اصولگرا می‌شد و بعد از آن اصلاح طلبان و اصولگرایان هرکدام برای مدتی ریاست دولت و قوه مقننه را برعهده گرفتند. این که اشخاص و گروه‌ها فکر کنند مردم آن‌ها و عملکردشان را فراموش می‌کنند، فکر کاملا اشتباهی است. دولت آینده نیز مانند همین چند دولت بعد از انقلاب است که حقوق عامه مردم برایشان اهمیتی ندارد و مردم نیز نسبت به چنین دولتی هیچ همکاری و همراهی نخواهند داشت.
غرضی با بیان اینکه در انتخابات آتی ثبت‌نام خواهم کرد، تصریح کرد: من در تمام عمری که داشتم سعی کردم باری را از روی دوش مردم بردارم و در این حوزه فعال بودم.

لاریجانی یک روز مشی راست و یک روز مشی چپ را اجرا می‌کند
استاندار سابق خوزستان با اشاره به تحرکات برخی از افراد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: افرادی مانند قالیباف گوشه چشمی به پاستور دارند و مجلس با قانون اصلاح انتخابات به نظر می‌رسد ریاست جمهوری را برای افرادی که ابتدای نامشان (ق) است آماده می‌کند. قالیباف و برخی دیگر از افراد اصولگرا به صحنه می‌آیند، اما احتمالا در نهایت بر روی یک نفر به اجماع برسند. بسیاری از این افرادی که نامشان مطرح است را مردم می‌شناسند و عملکردشان را به یاد می‌آورند و جایگاهی در میان مردم ندارند. لاریجانی نیز از آن افرادی است که نامش مطرح است، اما در دورانی که مسئولیتی برعهده داشته همواره حقوق خاصه را بر حقوق عامه ترجیح می‌داده است و یک روز مشی راست و یک روز مشی چپ را اجرا می‌کرد. قالیباف نیز همواره حقوق خاصه را بر حقوق عام مردم ترجیح می‌داده.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۷۳۵۱، www.rouydad۲۴.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
قالیباف دیگه اصلا برای نمیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
همه سياست مدار هاي ايراني كه حزب گرا هستن متاسفانه در بزنگاه ها امنيت ملي رو حفظ نميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
لاريجاني گزينه بدتري نسبت به قاليباف هست اين ها حتي به رويكرد فگري خودشون تو شرايط سخت پشت پا ميزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
اين رفتار كه در سياست مداران موج ميزنه بايد هرچي زودتر ريشه كن بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین