پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
تا به حال به این فکر کردید که اگر زلزله ۷ ریشتری در کشور رخ دهد، چه قدر خسارت به بار می‌آورد؟ این زلزله کدام نواحی را بیشتر از سایرین تخریب می‌کند؟ گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، برآورد اولیه خسارت در محدوده تهران-کرج و اطراف آن نشان از آسیب پذیری جدی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی و در معرض قرارگیری بیش از ۶ میلیون جمعیت دارد که مجاورت این دو کلانشهر، ابعاد ریسک را چندین برابر سایر گستره مراکز استانی خواهد کرد. در بخش‌های دیگر این گزارش تاکید شده است که مدیریت بحران در کشور‌های درحال توسعه (نظیر شرایط کشور ایران) غالبا در راستای جبران خسارت بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه است و نه قبل از آن.

شعارسال: گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، برآورد اولیه خسارت در محدوده تهران-کرج و اطراف آن نشان از آسیب پذیری جدی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی و در معرض قرارگیری بیش از ۶ میلیون جمعیت دارد که مجاورت این دو کلانشهر، ابعاد ریسک را چندین برابر سایر گستره مراکز استانی خواهد کرد.

براساس آمار سال ۱۳۹۵ و تعداد واحد‌های مسکونی فاقد اسکلت، درصد آسیب پذیری واحد‌های مسکونی در شهر‌های یزد و زاهدان بالای ۷۰ درصد و درصد آسیب پذیری واحد‌های مسکونی کرج و تهران کمتر از سایر مراکز استانی است.

این گزارش، اما تاکید می‌کند که باوجود اینکه به طور میانگین در ۱۰ سال گذشته سالیانه بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد زلزله و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مورد سیلاب رخ داده است.

در بخش‌های دیگر این گزارش تاکید شده است که مدیریت بحران در کشور‌های درحال توسعه غالبا در راستای جبران خسارت بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه است و نه قبل از آن.

 

تعداد بازدید : 6

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 4آذر1402، کدخبر: 51020، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین