پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان تنها تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری صرفه اقتصادی دارد اما انتقال آن به عمق سرزمین نه صرفه اقتصادی دارد و نه از جهت امنیتی و هزینه‌های آن قابل توجیه است.
شعار سال: حجت الاسلام حسین میرزایی، درباره راهکار‌های مدیریت منابع آبی در بحران خشکسالی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که این روز‌ها برای دسترسی به منابع آب پایدار مطرح می‌شود، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است، اما این انتقال تا شعاع حدود ۱۰۰ کیلومتری سواحل منطقی و معقول است، اما انتقال آن به عمق سرزمین نه صرفه اقتصادی دارد و نه از جهت امنیتی و هزینه‌های آن قابل توجیه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انتقال آب از دریا‌های جنوب به فلات مرکزی صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: قیمت تمام شده انتقال این آب به عمق ۱۰۰۰ کیلومتری کشور بسیار گران است و قطعا مشتری خاصی ندارد. نه از جنبه صنعتی و نه از جنبه کشاورزی قابل توجیه نیست. فلذا سرمایه گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی چندانی ندارد. از سوی دیگر ما هر ساله با بارندگی‌های موسمی روبرو هستیم که متاسفانه به جای مدیریت صحیح و مهار این آبها، تبدیل به سیل شده و به خانه و زندگی مردم آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است در وهله اول با مدیریت، برنامه ریزی دقیقی برای مهار آب‌های سطحی داشته باشیم. از سوی دیگر می‌توان با استفاده از آب شیرین کن‌ها از آب دریا برای تامین آب مناطق مجاور استفاده کرد و باید سواحل دریای خلیج فارس و دریای عمان از این ظرفیت به بهترین نحو بهره‌مند شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مردم سالاری آنلاین، تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۲۱۵۴، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین