پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
شیوع کرونا و کاهش تجملات و رسوم دست و پاگیر از عوامل مؤثر در افزایش میزان ازدواج است. سال گذشته ارقام مربوط به ازدواج نسبت به سال‌های قبل از آن بیش از ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
شعار سال: ازدواج به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جوانان به دلیل شرایط اقتصادی، چشم و هم‌چشمی‌ها و نبود امکانات اولیه برای جوانان به یک چالش اساسی مبدل شده است. اما سال گذشته ارقام مربوط به ازدواج نسبت به سال‌های قبل از آن بیش از ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. شاید کرونا با تمام زخم‌های عمیقی که بر جامعه انسانی زد تنها یک اثر مثبت داشت و آن اینکه بخش عمده‌ای از چشم و هم‌چشمی‌های رایج در جامعه برای برگزاری مراسم سنگین و پرهزینه عروسی از بین رفت و باعث شد جوانان با خیالی آسوده‌تر به سمت ازدواج سوق پیدا کنند.
در همین زمینه مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بخشی از تغییرات در آمار ازدواج و طلاق در سال‌های اخیر مربوط به کاهش تعداد موالید طی دهه‌های گذشته است، گفت: آمار ازدواج در سال ۹۹ حدود ۴/۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته که روندی افزایشی و مثبت تلقی می‌شود. اعظم کریمی اظهار کرد: به طور کلی از سال ۹۲ تا سال ۹۸ همواره آمار ازدواج با نرخ کاهشی بین ۴ تا ۹ درصد نسبت به سال قبل از خود و روند طلاق نیز با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است. وی ادامه داد: تعداد ازدواج در سال ۹۸ حدود ۴ درصد و طلاق نیز یک درصد کاهش داشته است. در سال ۹۷ نیز ازدواج نسبت به سال قبل از آن ۹ درصد و طلاق ۲ درصد کاهش داشت. به طور کلی بخشی از تغییرات در آمار ازدواج و طلاق در سال‌های اخیر مربوط به کاهش تعداد موالید در دهه‌های گذشته است.
 
افزایش ازدواج در دوران کرونا
 
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، انجام «اقدامات اثرگذار فرهنگی» را از جمله دلایل افزایش ۴/۴ درصدی امر ازدواج در سال ۹۹ دانست و افزود: البته شیوع کرونا و کاهش تجملات و رسوم دست و پاگیر از عوامل مؤثر در افزایش میزان ازدواج بوده است. وی معتقد است که فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در این رابطه از طریق صداوسیما و دیگر نهاد‌های فرهنگی و نمایش و ارائه الگو‌های موفق ازدواج ساده و بهنگام بیش از پیش می‌تواند در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در این دوره موثر باشد. کریمی با بیان اینکه بی‌شک موضوعات اقتصادی همچنان یکی از اصلی‌ترین موانع ازدواج جوانان به شمار می‌رود، ادامه داد: در این باره دولت باید با بررسی دقیق موضوع و اندیشیدن تمهیدات و ارائه تسهیلات در قالب سیاست‌های تشویقی به ازدواج بهنگام جوانان در کشور کمک کند. موضوع ضرورت فرهنگ‌سازی و مقابله با تشریفات و رسومات نوظهور از دیگر مسائلی است که به مانعی برای ازدواج جوانان بدل شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وطن امروز، تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۳۵۴۲۹، vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
دیگر زوجین درگیر مراسم عروسی و هزینه های آن نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین